FILM: Polisen om olaglig belysning

DEvilMike
17 mars 2017 · 203 Inlägg

Tja!
Den här veckan har vi träffat trafikpolisen igen som den här gången informerar om olaglig belysning på ditt fordon.

http://motorblogofsweden.se/film-polise … belysning/

Enjoy!

Senast redigerat av DEvilMike (17 mars 2017)

Dont drive faster then your guardian angels can fly
Volvo V40 T4 Sport "Green Ferret" (2001)
DeLorean DMC-12 "MCFLY" (1982)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
17 mars 2017 · 1 004 Inlägg

Måste säga att det är väldigt välgjorda filmer detta!

"My drinkingteam has a racingproblem"
amazinjoey
17 mars 2017 · 1 139 Inlägg

Hur är de att konventera xenon till led ? smile

it_mutt Avstängd
17 mars 2017 · 10 388 Inlägg

amazinjoey skrev:
Hur är de att konventera xenon till led ? smile

Så länge du byter ut en typ av ljuskälla mot en annan typ, så är det ur laglig synvinkel och sett till godkännanden inte lagligt.

Fast, att man inte får eftermontera xenon är en sanning med modifikation (men det är väl ett bra sätt för stora massan att bara säga "nej", då slipper man ju en massa "men en kompis sa...").

Hur eller hur; välgjort som vanligt.

Senast redigerat av it_mutt (17 mars 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 mars 2017 · 17 466 Inlägg

Ja! Blev glatt överraskad över kvaliteten på filmandet. Normalt sett när folk kör lite smygreklam för sin motorblogg brukar det vara riktigt uselt gjort. Inte sällan med direkta felaktigheter.

Att dimljusmissbrukare och Xenontattare åker olagligt är väl knappast någon nyhet för någon. Det där med extraljusen och placering var nytt för mig!

5 helljusblink av 5.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
DEvilMike
31 mars 2017 · 203 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Ja! Blev glatt överraskad över kvaliteten på filmandet. Normalt sett när folk kör lite smygreklam för sin motorblogg brukar det vara riktigt uselt gjort. Inte sällan med direkta felaktigheter.

Att dimljusmissbrukare och Xenontattare åker olagligt är väl knappast någon nyhet för någon. Det där med extraljusen och placering var nytt för mig!

5 helljusblink av 5.

Tack kul att höra!

Nej över 30-års erfarenhet varav de 14 senaste på TV4 samt TV-serien Bilbyggarna för TV4 Sport borde ge sina spår smile

Dont drive faster then your guardian angels can fly
Volvo V40 T4 Sport "Green Ferret" (2001)
DeLorean DMC-12 "MCFLY" (1982)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 mars 2017 · 14 041 Inlägg

Det är många som skulle behöva se denna film och tänka över sitt belysningsinnehav på bilen. Mörka baklysen är nog det värsta tycker jag, ja även xenonkonverterade gamla bilar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang