Motorstyrning, monterat å klart, priser??

eastereverybodybay
30 mars 2017 · 365 Inlägg

Funderar lite över det här med motorstyrning från eftermarknaden...

Håller ju på med mitt lilla projekt, en Opel Kadett C Coupe som ska få en 2 liters turbomaskin från Opel Astra.

Börjar allt mer fundera på om jag inte ska satsa på att montera motorstyrning från eftermarknaden.

Men då jag inte tidigare har sysslat med detta så skulle nog planen vara att lämna bort bilen och få styrsystemet monterat och att få bilen mappad och klar för gatan.

Vad ska jag räkna med för pengar om jag lejer bort alltihop? Montering och mappning.

Vilka företag bör jag prata med?
Vilka är mest prisvärda och mest seriösa och vet vad dom håller på med?
Gärna i södra halvan av Sverige.

Brådhis * Voff voff *
30 mars 2017 · 10 279 Inlägg

Jag rekommenderar http://gzracing.se/ smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
eastereverybodybay
6 april 2017 · 365 Inlägg

Jag tar tacksamt emot fler tips på fler bra företag att vända sig till för att få en motorstyrning monterad och mappad. Jag försöker bilda mig en uppfattning om vad för pengar jag ska räkna med.

Tyvärr fick jag aldrig något svar från GZracing på min mejlförfrågan...

LocKtar Herr
6 april 2017 · 1 722 Inlägg

eastereverybodybay skrev:
Funderar lite över det här med motorstyrning från eftermarknaden...

Håller ju på med mitt lilla projekt, en Opel Kadett C Coupe som ska få en 2 liters turbomaskin från Opel Astra.

Börjar allt mer fundera på om jag inte ska satsa på att montera motorstyrning från eftermarknaden.

Men då jag inte tidigare har sysslat med detta så skulle nog planen vara att lämna bort bilen och få styrsystemet monterat och att få bilen mappad och klar för gatan.

Vad ska jag räkna med för pengar om jag lejer bort alltihop? Montering och mappning.

Vilka företag bör jag prata med?
Vilka är mest prisvärda och mest seriösa och vet vad dom håller på med?
Gärna i södra halvan av Sverige.

Jag höftar på 20-30000 installerat mappat o klart?!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
eastereverybodybay
6 april 2017 · 365 Inlägg

Notchpedro skrev:
http://www.maxxtuning.se/
http://www.tsmotor.com/

Tack, ska kollas...


LocKtar skrev:
Jag höftar på 20-30000 installerat mappat o klart?!

Ja jag hade väl mina aningar att det ligger där någonstans.
Runt 20 eller strax där över kunde jag ju tänka mig att betala, men upp emot 30 och därutöver så känns det lite som att bilen börjar kosta mer pengar än vad den någonsin kan bli värd.

Nåja, jag ska fråga runt... Får se vart det tar vägen.



Och är det någon som har fler seriösa firmor att rekommendera så tar jag tacksamt emot tips... smile

Vw-Andreas
7 april 2017 · 633 Inlägg

Psi motor tar 15000. Ecu master

Volvo 740 "militery" (1988)
Volvo s60 (2003)
Janneutanb
7 april 2017 · 7 271 Inlägg

Beror ju lite på var du bor också och hur långt du vill fara med bilen.
Ppf i Avesta är duktiga
Samma ag i Norrköping
Pbz i uppsala samt deras filial söderut.

Men räkna med minst 20 dock tror jag mer på 30 iom att du behöver nog köra med flying leads vilket tar längre tid än pnp samt en mappning.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 april 2017 · 17 478 Inlägg

Vi har ju TMchip på Tjörn. De är välrenommerade. Ägaren kan vara en smula korthuggen i språket då han är tysk. Låt inte detta skrämma dig. Har inte lämnat egen bil men vet ett flertal bilar som varit där och de är noga. Hur prisbilden är vet jag inte men ring och fråga! Inte maila... De är väl inga seriösa som svarar på mail?

http://www.tmchiptuning.com/sv/start

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
eastereverybodybay
7 april 2017 · 365 Inlägg

Tack för svar och tips. Det uppskattas. smile

Ska kontakta flertalet och försöka få lite prisuppgifter så får vi se vart det tar vägen.


Och vad det gäller att maila för prisförfrågningar...

Först och främst så har jag inte riktigt tid att sitta i telefonen på jobbet när det gäller privata saker som inte har med mitt arbete att göra... Och på jobbet är jag från tidig morgon fram till 18.

Och för det andra så kan jag inte se vad det skulle vara för oseriöst med att skicka prisförfrågningar via mail.

Snarare väldigt oseriöst som företagare att inte svara på mail om man nu har en mail-adress kopplat till sitt företag.

Jag får själv flera prisförfrågningar varje dag till mitt företag (bilverkstad) via mail och jag kan absolut inte se vad som skulle kunna vara oseriöst med att använda mail för det ändamålet.
Och jag skulle förmodligen gå miste om ganska många kunder varje år om jag struntade i att svara på mailen.   smile smile

Senast redigerat av eastereverybodybay (7 april 2017)

Mr_B
7 april 2017 · 330 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Inte maila... De är väl inga seriösa som svarar på mail?

Jag har varit i kontakt med alla de som nämnts i tråden vid ett eller annat tillfälle, per mail. Och alla svarar. Utförligt.
Vilket är kanon om/när man går vidare till en transaktion. Man har klart underlag för vad som har blivit överenskommet i stället för "jamen du sa. Eller det var kanske din kollega, som sa..."

Personligen vill jag både telefonera, och maila för att ha en vettig kommunikation före en affär.
B!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang