caromania skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
Trollar du? Du är ute på väldigt tunn is nu.
Tycker du? Jag tror du som stereotyp är den perfekta adepten faktiskt. Låt mig gissa:
Du surfar en hel del på sidorna jag nämner,
Du knyter näven i fickan och tycker det går åt helvete med Sverige utan att egentligen ha en aning om hur det ser ut eftersom:
Du är 23-25år, bor inte speciellt centralt i något område där det egentligen inte händer någonting (Umeå?).
Men men, skitsamma, du har rätt till din åsikt och jag tycker den är såpass viktig att jag till och med bemödar mig att bemöta den. Det är så det är att leva i en demokrati och inte i en polisstat. Tyvärr får vi dras med ruttna ägg.
enligt dig är säkerligen jag också en perfekt adept ? haha
25år, boende i en mindre stad i södra Sverige
Däremot så har jag fullkoll på vad som händer i min hemkommun och får varje månad information som inte är allt för rolig att höra. Samtliga förvaltningar i min kommun lider av dålig ekonomi, vi har två områden polisen inte besöker om de inte är i en större grupp.
Vi är en av de skolor med lägst skolpeng i regionen.
Vi har ett flertal skolor som lider av vandalism och tyvärr dras med ohyggligt låga resultat.
Orsaken till detta brukar presenteras som "volymökningar".
Däremot så har vi ett välfungerande mottagande utav nyanlända ungdomar, om än väldigt kostsamt så fungerar det. Tyvärr har har annat prioriterats bort till följd av detta relativt stora mottagande.
Surfar inte heller speciellt ofta på sidorna du nämner.
Förövrigt så anser jag att admin kan låsa denna tråden, vi ska diskutera bilar och priusar här, inte politik.