Stoppad 7 gånger av samma poliser på en kväll :D

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
7 januari 2007 · 2 933 Inlägg

HAHA., jo som sagt.. igår kväll va man ute och "cruisade i stan" med v70n då..
Så satte Polisen upp körkorts och nykterhetskontroll vid en bussficka vis Shell Select i Arvika..

Vinkade in mig och sa:  "Körkortskontroll och nykterhetstest" ... Fram med körkortet då som vanligt och gav farbror blå det som man ska big_smile  "Å du är nykter ja? "  Alkotest de ni..

Sen va det bara att fortsätta köra runt i stan som man gör under helgerna i Arvika..
Blev invinkad gång på gång och poliserna skrattade lika mycke varje gång.. "Har ni inget bättre för er? "  Frågade polisen med göteborgsdialekt.. "nej, finns inte mycke annat att göra här sa vi då"..  "jaja, åk iväg nu så kan vi prata igen senare" säger han då..

Trevlig polis.. big_smile



När jag blivit invinkad för 7:de gången enligt våran räkning men inte polisernas så kläcker han ur sig..

"Finns det verkligen inget annat att göra? Ni får lugna ner er nu annars får ni för onödig körning, det får man när man blivit stoppad 7 gånger.. Nu är det 6"


"Onödig körning"  finns det nåt som kallas så i lagen? big_smile




Jaja, tänkte vi.. för lugna ner oss lite då så vi åkte på shell och köpte oss varsin korvmeny och satt där i en timme eller nåt och prata med folk man känner, skratta åt fyllesvinen m.m. big_smile

Sen efter ett tag så såg vi att poliserna inte va kvar så då tog vi och fortsatte våran rundtur big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Granholm Dude
7 januari 2007 · 197 Inlägg

snutarna i stan snackar med om det... "raggar paragrafen" smile

Ät aldrig snö som blivit gul!
Volvo 945 Turbo "Sleepern" (1995)
mannen666666 preem pump
7 januari 2007 · 836 Inlägg

har oxå hört talas om det

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
7 januari 2007 · 2 933 Inlägg

Granholm skrev:
snutarna i stan snackar med om det... "raggar paragrafen" smile

"raggar paragrafen" ja.. haha big_smile   vilka svin big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Snoppen
7 januari 2007 · 543 Inlägg

Kan inte mer än att skratta åt dom big_smile Haha fy fan!

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Hakan_J
7 januari 2007 · 380 Inlägg

Hahaha smile Har aldrig hört talas om nån sån lag men det är väll inte omöjligt,låter iallafall helsjukt

Owzer Rallykalle och kabeltattare
7 januari 2007 · 422 Inlägg

Poliser kan faktiskt använda IRONI tongue

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
7 januari 2007 · 2 933 Inlägg

Owzer skrev:
Poliser kan faktiskt använda IRONI tongue

KAN ja.. men risken är väldigt liten så vi gjorde som han sa istället tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
beemern .......
7 januari 2007 · 2 655 Inlägg

hehe de e ganska jobbigt men ändå komiskt på samma gång, har själv varit me om samma fast 4 gånger samma kväll. efter haft bilen i bara 2 dagar tongue. fast blev stoppad lite här o var i hela stan wink

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
7 januari 2007 · 2 933 Inlägg

beemern skrev:
hehe de e ganska jobbigt men ändå komiskt på samma gång, har själv varit me om samma fast 4 gånger samma kväll. efter haft bilen i bara 2 dagar tongue. fast blev stoppad lite här o var i hela stan wink

Okey, åkte ju samma väg hela tiden för det finns inte många alternativa vägar att köra i arvika då det är förbjudet att köra mitt i stan efter elva..

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
airam
7 januari 2007 · 390 Inlägg

Det finns tro det eller ej en sådan lag.
Jag och några kompisar var och for omkring i Arjeplog när en av oss blev stoppad och tillsagd att om han inte tog med sig sina kompisar och for hem så skulle vi allihopa få böta för onödig körning, de sa även att de inte var ute för att bli med i våran jävla volvoklubb smile
Vi blev rätt irriterade över det där och kollade upp det hela och det stämde, lagen finns.

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
beemern .......
7 januari 2007 · 2 655 Inlägg

dj_aggwa skrev:

beemern skrev:
hehe de e ganska jobbigt men ändå komiskt på samma gång, har själv varit me om samma fast 4 gånger samma kväll. efter haft bilen i bara 2 dagar tongue. fast blev stoppad lite här o var i hela stan wink

Okey, åkte ju samma väg hela tiden för det finns inte många alternativa vägar att köra i arvika då det är förbjudet att köra mitt i stan efter elva..

aha ook. de sägs att de ska va förbjudet här oxo fast efter kl 10 men de e ingen som bryr sej om, alla kör ändå så ja vet int ja. ganska dumt påhitt dom kommit me tongue

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
7 januari 2007 · 2 933 Inlägg

beemern skrev:

dj_aggwa skrev:

beemern skrev:
hehe de e ganska jobbigt men ändå komiskt på samma gång, har själv varit me om samma fast 4 gånger samma kväll. efter haft bilen i bara 2 dagar tongue. fast blev stoppad lite här o var i hela stan wink

Okey, åkte ju samma väg hela tiden för det finns inte många alternativa vägar att köra i arvika då det är förbjudet att köra mitt i stan efter elva..

aha ook. de sägs att de ska va förbjudet här oxo fast efter kl 10 men de e ingen som bryr sej om, alla kör ändå så ja vet int ja. ganska dumt påhitt dom kommit me tongue

Jo de, inge kul... vet att poliserna håller koll där på helgerna så jag undviker att köra där..
Sorgligt nog så är det mitt i stan som alla folk är.. sad big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Bos
7 januari 2007 · 264 Inlägg

Haah, kan ju förstå snutsvinen litegrann faktist, ser nog jävlit dumt ut när ni åker runt dendär stackars macken däruppe, varv på varv på varv, o den ena bilen är äckligare o rötnare än den andra. (inte att din v70 är det då,men alla andra jävla häckar.)

Volvo v70 (2008)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
7 januari 2007 · 2 933 Inlägg

Jovisst ser det lite dumt ut, men vart fan ska man köra då.? tongue  Finns ju i princip 3 vägar att åka på när klockan är efter elva och alla går till Konsum och till shell.. och vem fan vill till konsum efter elva? big_smile 
Jo då.. finns lite "skök" ute på vägarna.. de tog många med "glöd-ljus" i extraljusen igår me.. roligt värre att se när poliserna tar ut föraren och visar vad som är fel.. big_smile
Såg en som inte hade brytare på "glöd-ljsen" me så där stod polisen och chaffisen under motorhuven och letade tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Gatzone
7 januari 2007 · 289 Inlägg

Okey, åkte ju samma väg hela tiden för det finns inte många alternativa vägar att köra i arvika då det är förbjudet att köra mitt i stan efter elva..

Faan va tråkigt att det finns sånt, vad händer ifall man gör det då, får man böter om man blir stoppad då?

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
7 januari 2007 · 2 933 Inlägg

Gatzone skrev:

Okey, åkte ju samma väg hela tiden för det finns inte många alternativa vägar att köra i arvika då det är förbjudet att köra mitt i stan efter elva..

Faan va tråkigt att det finns sånt, vad händer ifall man gör det då, får man böter om man blir stoppad då?

Vet ingen som blivit stoppad, men jag har sett flera gånger när polisen blinkat med blåljusen när de sett nån som kommit därifrån så jag antar att det är böter som gäller då.. tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Gatzone
7 januari 2007 · 289 Inlägg

Sur för böter pg. utav en sådan sak.. men om man är hos en kompis över kvällen och han bor där inne, måste man vänta tills nästföljande morgon innan man får åka iväg då? tongue haha det är nästan så man skulle åka upp och se vad som händer tongue

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
7 januari 2007 · 2 258 Inlägg

För många år sedan var jag chaffis på en cruising i Hjo. Hjo består av EN gata, man vänder i båda ändar och möter varandra igen. Poliskontrollen där var ingen lek, blev invinkad VARJE varv, och det blev måååånga gånger!!! Men de var trevliga och vi var trevliga - dock hörde jag inget om den där sju-varv-per-kväll-regeln, men den låter inte alls osannolik. Men hade de känt till den borde vi och alla andra fått körförbud den kvällen! smile

Det jag minns bäst av den natten annars var hemresan, alla var glada och sömniga, det var vindstilla och sommarvarmt, vi körde nercabbat i kompisens caddillac med stereon lite mjukt så man kunde höra fåglarna och hade en otrolig vy över vätterns i morgonljuset... Känner nästan dofterna än idag... smile *drömmer mig bort från vintermörker och vardag*

// Ellen - tror att det var Svenne och Lotta på hotellet den där kvällen...?

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
7 januari 2007 · 2 933 Inlägg

Gatzone skrev:
Sur för böter pg. utav en sådan sak.. men om man är hos en kompis över kvällen och han bor där inne, måste man vänta tills nästföljande morgon innan man får åka iväg då? tongue haha det är nästan så man skulle åka upp och se vad som händer tongue

Har man nåt att göra i de kvarteren så får man köra där..om man bor där osv.. men kör man bara runt och super och spelar musik så är det kört för dig big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang