3814
Sök

740 Gl -90 cigarettuttag och stereo funkar inte

4 Inlägg
4 maj 2017
Trådstartare
Tjena

Har uppkommit ett konstigt fel i bilen då inte stereon eller cigarettuttaget vill funka överhuvudtaget, har kollat säkringarna och dem ser ut att vara hela.

All hjälp uppskattas

5 936 Inlägg
4 maj 2017
Även om dom ser hela ut kan dom vara trasiga, prova byt säkring eller kolla med en testmejsel så du får ström på båda sidorna om säkringen.

4 Inlägg
4 maj 2017
Trådstartare
simlar skrev:
Även om dom ser hela ut kan dom vara trasiga, prova byt säkring eller kolla med en testmejsel så du får ström på båda sidorna om säkringen.

Kollade även nu vad som ligger på samma säkring och lampan i taket gör de och den funkar utan problem, så säkringen kan de inte vara konstigt nog

3 218 Inlägg
4 maj 2017
Mät upp grejerna med multimeter.
Du kan ju börja att mäta på förbrukarsidan av säkringen och arbeta dig emot förbrukarna.
Eller så kan du använda Summer på multimetern (ser ut som högtalarikonen på datorn) och sedan ta ur säkringen och sätta ena proben i hållaren och andra i cigguttaget.
Piper det då så har du inget kabelbrott.
Senast redigerat av Jesper328 (4 maj 2017)

4 Inlägg
4 maj 2017
Trådstartare
Jesper328 skrev:
Mät upp grejerna med multimeter.
Du kan ju börja att mäta på förbrukarsidan av säkringen och arbeta dig emot förbrukarna.
Eller så kan du använda Summer på multimetern (ser ut som högtalarikonen på datorn) och sedan ta ur säkringen och sätta ena proben i hållaren och andra i cigguttaget.
Piper det då så har du inget kabelbrott.

Testa med "Summer" på multimetern och mätte som du sa och piper gör de, så kabelbrott är de inte

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
4 maj 2017
Förmodligen så har man tjuvat ström från cigguttaget till radion, så det blir till att ta ut radion och kolla kabeln där dom går ihop.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

4 Inlägg
4 maj 2017
Trådstartare
bowlinggreppet skrev:
Förmodligen så har man tjuvat ström från cigguttaget till radion, så det blir till att ta ut radion och kolla kabeln där dom går ihop.

Hur menar du nu?

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
4 maj 2017
Eftersom taklampan funkar på samma säkring, så hade jag tagit ut radion och kollat kablaget.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Sök