3813
Sök

Volvo 940 91 bränsle problem ?

2 Inlägg
30 maj 2017
Trådstartare
hejsan smile har bytt till mig en volvo 940 91a automat smile den starta fint när jag hämtade den.. och körde ca 1o mil med den utan problem .. o nästan utanför mitt garage så la bilen av .. fick igång den o körde hem den .. men sen var den död... kollade direkt gnista o bensin .. gnistan va fin och den startade direkt på start gas men ville inte gå .. bytte pumpen under och tändkablar.. men inget hände.. direkt kopplade pumpen till en swish inne i kupen o då gick bilen som en klocka igen:) men idag efter ca 1.5 mil så hoppade bilen till o dog .. o försökte stata men sten död ... bogsera hem den o den startar direkt med start gas o sedan går fin.. o startde även fint efter jag stängde av den .. men vågar ju inte köra då den kan dö när som.. vad kan va felet ? har bytt bränsle pump under samt filter .. har kollat fördelare o nya kablar .. kan de va spridarna som inte hänger med smile?kan stå hur länge som helst på tomgång men när man har kört en stund så dör den sad hjälp skulle uppskattas smile

Forummoderator
26 598 Inlägg
30 maj 2017
Låter som ett krånglande bränslepumpsrelä tycker jag..
Är dock ingen expert. Särskilt inte på 940. Hoppas någon annan kommer med lite mer hjälp!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 Inlägg
30 maj 2017
Trådstartare
mjo tänkte med på det .. har 2 st svarta spridar relä på vatten behållaren .. ena hände inget när jag drog ur.. det andra så dog bilen när jag drar ur.. o startar direkt när jag sätter i det igen .. men så kör man en stund så dör bilen o antar att den inte får bensin hmm? kan den bli för varm eller nåt:/?

Sök