Kabelhärvor D5 motor i 745a

Turbo_Lappen
24 juni 2017 · 58 Inlägg

Jag  undrar om det är någon som har  någon  koll på om det finns en  färdig  kabelhärva  som  går att  bara går att  trycka in i kontakterna  på 745? Vill ha en D5 tdi från 98 -00

Chevrolet Suburban "Landsvägs loket lilla blå" (1984)
Volvo 745 "Rovdjuret" (1987)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 juni 2017 · 13 736 Inlägg

Turbo_Lappen skrev:
Jag  undrar om det är någon som har  någon  koll på om det finns en  färdig  kabelhärva  som  går att  bara går att  trycka in i kontakterna  på 745? Vill ha en D5 tdi från 98 -00

d5?     dom kom först 02  .. du menar väll d5242d  antar jag..   bara klippa ordning en själv.. ett elschema och en kväll så är det löst

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 juni 2017 · 17 470 Inlägg

Growe skrev:

Turbo_Lappen skrev:
Jag  undrar om det är någon som har  någon  koll på om det finns en  färdig  kabelhärva  som  går att  bara går att  trycka in i kontakterna  på 745? Vill ha en D5 tdi från 98 -00

d5?     dom kom först 02  .. du menar väll d5242d  antar jag..   bara klippa ordning en själv.. ett elschema och en kväll så är det löst

Trycka in i kontakterna? Man måste väl ändå byta tändningslås osv. Då passar väl en originalhärva?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Turbo_Lappen
25 juni 2017 · 58 Inlägg

Japp jag  menade Audi  motorn jag  är  inte  så duktig på el😭

Volvo 745 "Rovdjuret" (1987)
Chevrolet Suburban "Landsvägs loket lilla blå" (1984)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 juni 2017 · 13 736 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Growe skrev:

Turbo_Lappen skrev:
Jag  undrar om det är någon som har  någon  koll på om det finns en  färdig  kabelhärva  som  går att  bara går att  trycka in i kontakterna  på 745? Vill ha en D5 tdi från 98 -00

d5?     dom kom först 02  .. du menar väll d5242d  antar jag..   bara klippa ordning en själv.. ett elschema och en kväll så är det löst

Trycka in i kontakterna? Man måste väl ändå byta tändningslås osv. Då passar väl en originalhärva?

man får ta bort startspärren i boxen.. annars är det kört..
men det ska nog inte vara några stora problem

det finns inget motorbyte som "bara" är att trycka in kontakterna i bilen smile
men lite olika + och några jordkablar så är nog problemet löst  det brukar inte vara några stora grejer för att få liv i en motor om man utgår från ett komplett elsystem och tar bort allt som inte har med motorn att göra smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Turbo_Lappen
26 juni 2017 · 58 Inlägg

bor du långt från Grängesberg om du kanske skulle kunna hjälpa mig med elen?

Volvo 745 "Rovdjuret" (1987)
Chevrolet Suburban "Landsvägs loket lilla blå" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang