Köpråd: Passat 2.0 FSi Tiptronic -06

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 juli 2017 · 14 048 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:
*Grabs popcorn*  Vill inte ts ha en prius? ska du med en jäkla tråkig gammal skit vag till? finns massor med prius för 40-50k, perfekt då alla är automat;)?^

Poppar du själv i kastrull?
Micropop?
Popcornmaskin?
Indianpop? ( får man skriva så? )
Går till biografen och köper en hink?

Egentligen har det väl inte med saken att göra men vill bara säga att enligt mig så är det enda riktiga sättet att poppa så är det i en aluminiumkastrull!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
dan-kristian
13 juli 2017 · 518 Inlägg

googla runt lite om dsg lådan,hade undvikit angående lådan då det kan bli riktigt dyrt. är väl därför du ej får någon garanti.

Muttley
13 juli 2017 ·

dan-kristian skrev:
googla runt lite om dsg lådan,hade undvikit angående lådan då det kan bli riktigt dyrt. är väl därför du ej får någon garanti.

Det missade jag smile   Bara växellådan säger att man inte ens ska röra vid den med tång.   

En släkting har en -10 med DSG som gav upp nyligen.  Verkar som den får åka till kyrkogården.

Faktum kvarstår, man köper inte via en firma om man inte får garanti, då faller syftet bort på varför man köper en.

Evildan
13 juli 2017 ·

dan-kristian skrev:
googla runt lite om dsg lådan,hade undvikit angående lådan då det kan bli riktigt dyrt. är väl därför du ej får någon garanti.

Den aktuella bilen har en traditionell draggomatlåda. En aisin-warner som inte är så jkl strulbenägen faktiskt.

Varför det anges DSG i rubriken är för mig en gåta.

Senast redigerat av Evildan (13 juli 2017)

dan-kristian
13 juli 2017 · 518 Inlägg

Evildan skrev:

dan-kristian skrev:
googla runt lite om dsg lådan,hade undvikit angående lådan då det kan bli riktigt dyrt. är väl därför du ej får någon garanti.

Den aktuella bilen har en traditionell draggomatlåda. En aisin-warner som inte är så jkl strulbenägen faktiskt.

Varför det anges DSG i rubriken är för mig en gåta.

vart står det om vilken låda det sitter i? trådskaparen skriver dsg så det bör vara det då.

Evildan
13 juli 2017 ·

dan-kristian skrev:

Evildan skrev:

dan-kristian skrev:
googla runt lite om dsg lådan,hade undvikit angående lådan då det kan bli riktigt dyrt. är väl därför du ej får någon garanti.

Den aktuella bilen har en traditionell draggomatlåda. En aisin-warner som inte är så jkl strulbenägen faktiskt.

Varför det anges DSG i rubriken är för mig en gåta.

vart står det om vilken låda det sitter i? trådskaparen skriver dsg så det bör vara det då.

Passat 2.0fsi 2006 har inte tillverkats med DSG.

Växellådan som sitter i den bilen kallas tiptronic och är en vanlig traditionell automatlåda med konverter tillverkad av Aisin-Warner.

Senast redigerat av Evildan (13 juli 2017)

it_mutt Avstängd
13 juli 2017 · 10 388 Inlägg

Evildan skrev:

dan-kristian skrev:

Evildan skrev:

Den aktuella bilen har en traditionell draggomatlåda. En aisin-warner som inte är så jkl strulbenägen faktiskt.

Varför det anges DSG i rubriken är för mig en gåta.

vart står det om vilken låda det sitter i? trådskaparen skriver dsg så det bör vara det då.

Passat 2.0fsi 2006 har inte tillverkats med DSG.

Växellådan som sitter i den bilen kallas tiptronic och är en vanlig traditionell automatlåda med konverter tillverkad av Aisin-Warner.

Var, om jag inte missminner mig helt, bara dieselkärrorna som hade DSG 2006.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
13 juli 2017 ·

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

dan-kristian skrev:

vart står det om vilken låda det sitter i? trådskaparen skriver dsg så det bör vara det då.

Passat 2.0fsi 2006 har inte tillverkats med DSG.

Växellådan som sitter i den bilen kallas tiptronic och är en vanlig traditionell automatlåda med konverter tillverkad av Aisin-Warner.

Var, om jag inte missminner mig helt, bara dieselkärrorna som hade DSG 2006.

Du minns så rätt.
Jag gjorde rigorös forskning i ämnet när jag hade min Octavia II just för att det var så mycket förvirring kring lådor, kamkedjor och kamremmar gällande 2.0fsi.

dan-kristian
13 juli 2017 · 518 Inlägg

Evildan skrev:

dan-kristian skrev:

Evildan skrev:

Den aktuella bilen har en traditionell draggomatlåda. En aisin-warner som inte är så jkl strulbenägen faktiskt.

Varför det anges DSG i rubriken är för mig en gåta.

vart står det om vilken låda det sitter i? trådskaparen skriver dsg så det bör vara det då.

Passat 2.0fsi 2006 har inte tillverkats med DSG.

Växellådan som sitter i den bilen kallas tiptronic och är en vanlig traditionell automatlåda med konverter tillverkad av Aisin-Warner.

tackar för svar,kört några passat med dsg låda och som du säger var det bara dieslar,trodde fanns till bensinarna med.riktigt trevlig låda.

Bilarx
13 juli 2017 · 25 Inlägg

Evildan skrev:
https://m.blocket.se/stockholm/Toyota_Avensis_2_0__147hk__AUT_Rails_Dragkrok_73600447.htm?ca=12&w=3

https://m.blocket.se/stockholm/Honda_Ac … 12&w=3



Slutligen denna, förmodligen mindre problembenägen än en 17000milad Passat 2.0fsi.
https://m.blocket.se/stockholm/Toyota_p … 12&w=3

Är inte 22000 mil för mycket? Eller tror man bara det?

it_mutt Avstängd
13 juli 2017 · 10 388 Inlägg

Bilarx skrev:

Evildan skrev:
https://m.blocket.se/stockholm/Toyota_Avensis_2_0__147hk__AUT_Rails_Dragkrok_73600447.htm?ca=12&w=3

https://m.blocket.se/stockholm/Honda_Ac … 12&w=3



Slutligen denna, förmodligen mindre problembenägen än en 17000milad Passat 2.0fsi.
https://m.blocket.se/stockholm/Toyota_p … 12&w=3

Är inte 22000 mil för mycket? Eller tror man bara det?

22000 mil på en 11 år gammal kärra...2000mil/år. Genomsnittet är (eller var iaf, det lär väl konstant öka) 1500mil/år enligt div. försäkringsbolag.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 juli 2017 · 17 477 Inlägg

Angående varför det står DSG i rubriken så är det en trögtänkt moderator som ändrat denna från att vara felaktig direkt missvisande. Den dumma fan är alltså jag...

Tiptronic-låda i en -06. Check.

Ändrat igen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang