Min systerson har ett brummande ljud höger bak. Ökar med hastigheten.men slutar när man svänger åt höger. Kan det vara ett hjullager som är kasst?? Det är inget rasslande eller vinande ljud utan mer brummande. Tacksam för svar
låter onekligen som det... lyft upp hjulen och snurra så tror jag nog du hör ljudet.. bäst hörs det utan bromskiva.. ibland kan dom glappa när man drar lite i hjulet men det är sällan på dom nya typerna av hjullager
låter onekligen som det... lyft upp hjulen och snurra så tror jag nog du hör ljudet.. bäst hörs det utan bromskiva.. ibland kan dom glappa när man drar lite i hjulet men det är sällan på dom nya typerna av hjullager
Tacksam för det svaret. Det är väl ingen svår uppgift att byta lager där bak??
Ja.. slå in nya lagret är väl inte riktigt att rekommendera. Gäller bara att sätta det åt rätt håll då ABSen går via induktion, så du har magnet på ena sidan av lagret
Resultatet är det viktiga, vägen dit är nästan ointressant
Ja.. slå in nya lagret är väl inte riktigt att rekommendera. Gäller bara att sätta det åt rätt håll då ABSen går via induktion, så du har magnet på ena sidan av lagret
Resultatet är det viktiga, vägen dit är nästan ointressant
Okej tusen tack för all hjälp. Då kan man iallafall konstatera att det är hjullager på höger sida bak som är slut iallafall. Bara att byta ju