Nyfiken på PlugIn Hybrider men har inte kollat /frågat närmare hos handlare (och kommer inte att ha tid att besöka handlare i dag, så jag hör mig för här på forumet :-) )
Vi har ju en Toyota Auris TS HSD som laddar batteriet när man kör/bromsar/släpper gasen ( och som vi blir mer och mer nöjda med) Har inte tillgång till att ladda på eluttag hemma som det är nu men är som sagt ändå nyfiken på PlugIn Hybrid. Antalet allmänna/publika laddställen ökar ju även om det sker väl sakta och laddtiderna kortas ju oxå.
- Som jag förstår det så laddar alla , på marknaden nu existerande, plugIn hybrider även när man kör/bromsar/släpper gasen (som vår Auris) - stämmer det ?
- Vad jag förstår så behöver man en sladd mellan bilen och uttaget varifrån man tankar el (det finns väl även ett flertal olika sytem och typer av kontakter) och vill man kunna minimera tiden för laddning så behöver man väl ytterligare enheter (kontakter/adapter eller vad det kan heta).
Då undrar jag hur man bär sig åt för att dessa kablar och enheter skall stanna hos rätt ägare ?
Som ni ser så blygs jag inte min okunnighet utan hoppas på att lära mig mer