Bmw e30 m50 swap startar inte

Eeken
9 augusti 2017 · 91 Inlägg

Har en bmw e30 med m50b25 vanos motor men den vill inte starta har både bränsle och gnista på alla cylindrar och när man drar runt motorn så i bland låter det som den vill hoppa igång men går ändå inte igång har kollat sensorer och saker men inte  sett något. Någon som vet om det kan ha nåt att göra med vanosen eller för har haft av toppen så tänkte om jag gjort något fel när jag skruvade ihop den igen?

Eeken
9 augusti 2017 · 91 Inlägg

Eeken skrev:
Har en bmw e30 med m50b25 vanos motor men den vill inte starta har både bränsle och gnista på alla cylindrar och när man drar runt motorn så i bland låter det som den vill hoppa igång men går ändå inte igång har kollat sensorer och saker men inte  sett något. Någon som vet om det kan ha nåt att göra med vanosen eller för har haft av toppen så tänkte om jag gjort något fel när jag skruvade ihop den igen?

löste problemet själv trodde bensinen som va i bilen inte va så gammal men den va tydligen det för när jag hällde i lite nytt bensin så starta den direkt roll men dagens bensin är väl så dålig så den blir oanvändbar direkt nästan

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
9 augusti 2017 · 4 917 Inlägg

Man kan inte tro att det är sant..
Isåfall är det ju rätt åt hel..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Xebers76
9 augusti 2017 · 2 275 Inlägg

Ca ett halvår sen är bensinen ganska orkelös tyvärr....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang