Hjälp mig bestämma mig inför bilval w212 benz eller Lexus is250

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 september 2017 · 17 478 Inlägg

På KVD gör man normalt sett inga drömköp. Bilarna har blivit misshandlade. Och priserna blir höga.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
7 september 2017 · 4 250 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Skulle jag lägga så mycket pengar på en bil så skulle jag välja så ny som möjligt.

Kanske inte den sportigaste men vafan.. Nästan ny ju, samtidigt praktisk.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Toyota Auris 1,8 TS hybrid int edition, comfo http://www.blocket.se/vi/75310413.htm

har kollat på dom, samt prius och även andra toyota/japanska modeller. Försöker komma in i detta med el och hybrider men fan inte många snygga bilar tyvärr, har fastnat ordentligt för lexus is och Nx modellerna men nx är förr dyra, har även spanat in på toyota chr? eller vad den heter. Men tror nog det blir lexus hybrid 300h. Kan inte vara ett dåligt val? en så lågmilad som möjligt och minst en 2014,  då är den runt 3år gammal och det är väl bra? japansk kvalite så jag borde inte springa in hit efter 5 månader och gråta över motorras^^ Lexusen är bakhjulsdriven och ser väldigt aggresiv och snygg ut, hoppas man kan leka lite grann på vinter när det är mycket snö, annars tar ja ut gammal bimmern en sväng_^^Min familj och jag är verkligen ingen kombi folk tyvärr;)

panda666
7 september 2017 · 4 250 Inlägg

tänkte behålla lexusen riktigt länge och hoppas inte den är värd 100.000 om 2-3år

panda666
7 september 2017 · 4 250 Inlägg

Hybrid_ skrev:
På KVD gör man normalt sett inga drömköp. Bilarna har blivit misshandlade. Och priserna blir höga.

kan vara lite svårt att hitta nått fint ja, men det som irriterar också är att folk skiter i att serva ordentligt också. Håll servicen för fan. Bilhandlare brukar kanske ha fräschare bilar men högre pris också?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 september 2017 · 17 478 Inlägg

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
På KVD gör man normalt sett inga drömköp. Bilarna har blivit misshandlade. Och priserna blir höga.

kan vara lite svårt att hitta nått fint ja, men det som irriterar också är att folk skiter i att serva ordentligt också. Håll servicen för fan. Bilhandlare brukar kanske ha fräschare bilar men högre pris också?

Glöm KVD. Gamla leasingbilar som körts till sista dagen för service eller bilar som blivit återtagna av kronkalle... Inte bra.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
7 september 2017 ·

Hybrid_ skrev:

panda666 skrev:

Hybrid_ skrev:
På KVD gör man normalt sett inga drömköp. Bilarna har blivit misshandlade. Och priserna blir höga.

kan vara lite svårt att hitta nått fint ja, men det som irriterar också är att folk skiter i att serva ordentligt också. Håll servicen för fan. Bilhandlare brukar kanske ha fräschare bilar men högre pris också?

Glöm KVD. Gamla leasingbilar som körts till sista dagen för service eller bilar som blivit återtagna av kronkalle... Inte bra.

Jag instämmer med Hybris i denna fråga, det finns få välskötta bilar hos KVD.
Men den svarta executiven hade inte många skador. wink

panda666
7 september 2017 · 4 250 Inlägg

jävla leasing, folk tar inte hand om bilarna och servar inte dom som man ska. Blir isf handla hos en bilhandlare. Ser mörkt ut med executive modeller och f sport iaf. får ha tålamod. haru nått i kikaren evil? nån fin lexus på g?

Evildan
7 september 2017 ·

panda666 skrev:
jävla leasing, folk tar inte hand om bilarna och servar inte dom som man ska. Blir isf handla hos en bilhandlare. Ser mörkt ut med executive modeller och f sport iaf. får ha tålamod. haru nått i kikaren evil? nån fin lexus på g?

https://m.blocket.se/eslov/Lexus_GS_450 … 12&w=3

Evildan
7 september 2017 ·

Min favvo IS300H just nu på blocket inom budget.

https://m.blocket.se/malmo/Lexus_IS_300 … 12&w=3

panda666
7 september 2017 · 4 250 Inlägg

Är inte 17.000mil mycket? tycker du inte ja borde satsa på en lågmilare? jag håller med den där f sport va grym.
kolla på denna:

https://www.kvd.se/auktion/personbil/Le … 1hk/764462

måste bara rycka bort motorvärmar kabeln där, den irriterar mig^^ tänkte kanske plasti dippa den sen på sommaren, är det en dum ide tro? kan då skaffa vilken färg som helst, kanske skaffar vit färg nu och dippar den sen på sommaren. haha har mycket ideer nu.

Evildan
7 september 2017 ·

panda666 skrev:
Är inte 17.000mil mycket? tycker du inte ja borde satsa på en lågmilare? jag håller med den där f sport va grym.
kolla på denna:

https://www.kvd.se/auktion/personbil/Le … 1hk/764462

måste bara rycka bort motorvärmar kabeln där, den irriterar mig^^ tänkte kanske plasti dippa den sen på sommaren, är det en dum ide tro? kan då skaffa vilken färg som helst, kanske skaffar vit färg nu och dippar den sen på sommaren. haha har mycket ideer nu.

Det finns mängder av Lexusar på blocket som rullat långt, jag skulle inte vara orolig.


Undrar hur den vita på KVD ser ut på riktigt?
Övriga anmärkningarBilen har några repor, stenskott och inbuktningar. Flertal stenskott vindruta utanför synfält. Kaross3 Normalt skick Inredning3 Normalt skick

Senast redigerat av Evildan (7 september 2017)

panda666
7 september 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:
Är inte 17.000mil mycket? tycker du inte ja borde satsa på en lågmilare? jag håller med den där f sport va grym.
kolla på denna:

https://www.kvd.se/auktion/personbil/Le … 1hk/764462

måste bara rycka bort motorvärmar kabeln där, den irriterar mig^^ tänkte kanske plasti dippa den sen på sommaren, är det en dum ide tro? kan då skaffa vilken färg som helst, kanske skaffar vit färg nu och dippar den sen på sommaren. haha har mycket ideer nu.

Det finns mängder av Lexusar på blocket som rullat långt, jag skulle inte vara orolig.


Undrar hur den vita på KVD ser ut på riktigt?
Övriga anmärkningarBilen har några repor, stenskott och inbuktningar. Flertal stenskott vindruta utanför synfält. Kaross3 Normalt skick Inredning3 Normalt skick

åkersberga, inte så fasligt långt från mig. skulle kunna åka o titta på den, häng me;) ta me några grabbar härifrån o lite bira så har vi det mysigt. Hehe det blir nått snart, börjar rulla in lite bilar nu, flera från kvd hållet.

Evildan
7 september 2017 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:
Är inte 17.000mil mycket? tycker du inte ja borde satsa på en lågmilare? jag håller med den där f sport va grym.
kolla på denna:

https://www.kvd.se/auktion/personbil/Le … 1hk/764462

måste bara rycka bort motorvärmar kabeln där, den irriterar mig^^ tänkte kanske plasti dippa den sen på sommaren, är det en dum ide tro? kan då skaffa vilken färg som helst, kanske skaffar vit färg nu och dippar den sen på sommaren. haha har mycket ideer nu.

Det finns mängder av Lexusar på blocket som rullat långt, jag skulle inte vara orolig.


Undrar hur den vita på KVD ser ut på riktigt?
Övriga anmärkningarBilen har några repor, stenskott och inbuktningar. Flertal stenskott vindruta utanför synfält. Kaross3 Normalt skick Inredning3 Normalt skick

åkersberga, inte så fasligt långt från mig. skulle kunna åka o titta på den, häng me;) ta me några grabbar härifrån o lite bira så har vi det mysigt. Hehe det blir nått snart, börjar rulla in lite bilar nu, flera från kvd hållet.

Åkersberga är skitnära för er Stockholmare. Åk och titta, kläm och känn.

panda666
10 september 2017 · 4 250 Inlägg

Letar nätet efter problem som is 300h kan ha och hittar verkligen inget speciellt?

http://au.lexusownersclub.com/forums/to … ibrations/

det här är typ det enda jag kan hitta förrutom nån som klagar lite på gps systemet eller nått annat smågrej, typ vibrationer i drivlinan som nån person lagade väldigt enkelt? kan det möjligen vara allt?

Evildan
10 september 2017 ·

panda666 skrev:
Letar nätet efter problem som is 300h kan ha och hittar verkligen inget speciellt?

http://au.lexusownersclub.com/forums/to … ibrations/

det här är typ det enda jag kan hitta förrutom nån som klagar lite på gps systemet eller nått annat smågrej, typ vibrationer i drivlinan som nån person lagade väldigt enkelt? kan det möjligen vara allt?

Yupp.
Hälsar dig välkommen till en helt ny värld av bilägande för dig. wink
Förbered dig på att bli bortskämd utan oförutsedda utgifter och tidskrävande jakt på generalagenter för att be om Good Will.

panda666
10 september 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:
Letar nätet efter problem som is 300h kan ha och hittar verkligen inget speciellt?

http://au.lexusownersclub.com/forums/to … ibrations/

det här är typ det enda jag kan hitta förrutom nån som klagar lite på gps systemet eller nått annat smågrej, typ vibrationer i drivlinan som nån person lagade väldigt enkelt? kan det möjligen vara allt?

Yupp.
Hälsar dig välkommen till en helt ny värld av bilägande för dig. wink
Förbered dig på att bli bortskämd utan oförutsedda utgifter och tidskrävande jakt på generalagenter för att be om Good Will.

låter ju för bra för att vara sant^^ är ju en finare/sportigare toyota egentligen men endå, verkar inte finnas några speciella recalls eller nått. dom flesta på nätet är ganska nöjda med deras köp, vissa klagar lite på förbrukning men runt 0.5 är inte alls dåligt tycker jag utan att vara diesel.

panda666
10 september 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:
Letar nätet efter problem som is 300h kan ha och hittar verkligen inget speciellt?

http://au.lexusownersclub.com/forums/to … ibrations/

det här är typ det enda jag kan hitta förrutom nån som klagar lite på gps systemet eller nått annat smågrej, typ vibrationer i drivlinan som nån person lagade väldigt enkelt? kan det möjligen vara allt?

Yupp.
Hälsar dig välkommen till en helt ny värld av bilägande för dig. wink
Förbered dig på att bli bortskämd utan oförutsedda utgifter och tidskrävande jakt på generalagenter för att be om Good Will.

låter ju för bra för att vara sant^^ är ju en finare/sportigare toyota egentligen men endå, verkar inte finnas några speciella recalls eller nått. dom flesta på nätet är ganska nöjda med deras köp, vissa klagar lite på förbrukning men runt 0.5 är inte alls dåligt tycker jag utan att vara diesel.

Knugcab
10 september 2017 · 5 111 Inlägg

Min styvbror gjorde dock ett riktigt fynd på en W204 hos KVD där skavankerna som beskrevs som jordens undergång var knappt märkbara, så helt bör man väl inte räkna bort dem....

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
panda666
10 september 2017 · 4 250 Inlägg

Knugcab skrev:
Min styvbror gjorde dock ett riktigt fynd på en W204 hos KVD där skavankerna som beskrevs som jordens undergång var knappt märkbara, så helt bör man väl inte räkna bort dem....

hehe nej kollar överallt, blir det kvd eller nån annanstans får vi se, har mailat Företaget nere vid Malmö om den vita is300h F sport om dom kan leverera till stockholm om möjligt. Får se vad dom säger^^

Evildan
10 september 2017 ·

panda666 skrev:

Knugcab skrev:
Min styvbror gjorde dock ett riktigt fynd på en W204 hos KVD där skavankerna som beskrevs som jordens undergång var knappt märkbara, så helt bör man väl inte räkna bort dem....

hehe nej kollar överallt, blir det kvd eller nån annanstans får vi se, har mailat Företaget nere vid Malmö om den vita is300h F sport om dom kan leverera till stockholm om möjligt. Får se vad dom säger^^

Står du för tågbiljett till Malmö, lunchpeng 100kr och bränsle upp till Eskilstuna kan jag köra hem den åt dig efter ni gjort klart affären.
Jag skulle absolut inte må dåligt av ett avbrott i den omfattande husrenoveringen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang