Hjälp mig bestämma mig inför bilval w212 benz eller Lexus is250

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 september 2017 · 17 455 Inlägg

Så ja!

Pandan goes hybrid! Grattis!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
29 september 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

http://68.media.tumblr.com/tumblr_m3mg9 … o1_500.jpg

Yupp jag återgäldar alltid en tjänst. big_smile

hoppas du är nöjd nu ja fick fetaste diarheet. All vitklöksås rann bara ur. Du får bjuda på öl nu nån dag annars är det krig;)
http://i65.tinypic.com/2yugkut.jpg

Öl?  Hedning! Vi dricker självklart Nihonsu.
https://www.japantimes.co.jp/wp-content … 150726.jpg
Men hursomhelst det har varit roligt att bolla med dig och andra välmenande individer i tråden.
Nu ska vi reformera Cracksoup. wink

Oj vad tänkte ja med? såklart vi ska ha sushi! och sake! Jag känner mig hedrad. Är cracksoup i de mörka sidan fortfarande? trodde han cokså körde japanskt?? vad ska vi göra åt de oj du store ledare?

panda666
29 september 2017 · 4 250 Inlägg

PLindblom skrev:

panda666 skrev:
Tackar alla för hjälpen;)smile nu jävlar peppar peppar. har alla is 300h xenon/pdc från fabrik som standard??

Gratulerar till köpet! IS 300h har xenon-strålkastare som standard, men F-Sport och Executive har LED-strålkastare i stället. Parkeringssensorer ingår i Comfort, F-Sport och Executive-utförandena.

Tack! skulle gärna vänta på en f sport eller executive, men dom kommer aldrig och så kostar dom röven, eller det kanske är jag som är en helt sämst me tålamod;( men är skitnöjd sålänge.

panda666
29 september 2017 · 4 250 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Så ja!

Pandan goes hybrid! Grattis!

tack som fan smurfan;) hoppas nu bara tjejen tar kortet fort så kan ja kasta bimmern)wink har kvar den till övningskörning nu.

panda666
29 september 2017 · 4 250 Inlägg

Brukar ni som har automat lägga i P bara eller lägger ni i handbroms också? har lite lutning på parkeringen och märker att det klickar till lite ordentligt om ja lägger bara i P läge utan handbroms. Sätter ja handbroms först så och sen P sitter allt still ordentligt. Vad är bäst att göra för att slippa problem? ska man använda båda 2?

Christian S
29 september 2017 · 4 816 Inlägg

lutar det ska man självklart använda p bromsen också (gäller även bilar med manuell låda).
är det el eller vajer till p bromsen? är det vajer skulle jag rekommendera att du alltid använda den för att slippa problem på besiktningen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
panda666
29 september 2017 · 4 250 Inlägg

ingen el, man trampar ner me foten:) men använder den då tsammans med P. borde inte vara några problem då.

PLindblom
29 september 2017 · 1 200 Inlägg

panda666 skrev:
ingen el, man trampar ner me foten:) men använder den då tsammans med P. borde inte vara några problem då.

Handbromsen använder jag alltid, men du behöver inte välja P när du stänger av bilen. Det gör den nämligen automatiskt wink

Jokabsson
29 september 2017 · 1 175 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

http://68.media.tumblr.com/tumblr_m3mg9 … o1_500.jpg

Yupp jag återgäldar alltid en tjänst. big_smile

hoppas du är nöjd nu ja fick fetaste diarheet. All vitklöksås rann bara ur. Du får bjuda på öl nu nån dag annars är det krig;)
http://i65.tinypic.com/2yugkut.jpg

Öl?  Hedning! Vi dricker självklart Nihonsu.
https://www.japantimes.co.jp/wp-content … 150726.jpg
Men hursomhelst det har varit roligt att bolla med dig och andra välmenande individer i tråden.
Nu ska vi reformera Cracksoup. wink

Jag satt precis och övervägde att behålla min bimmer som går så fint wink

Kul att panda bestämde sig att stanna på team BMW! Vad blev det för kul? F30 328i M-sport?

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
panda666
29 september 2017 · 4 250 Inlägg

PLindblom skrev:

panda666 skrev:
ingen el, man trampar ner me foten:) men använder den då tsammans med P. borde inte vara några problem då.

Handbromsen använder jag alltid, men du behöver inte välja P när du stänger av bilen. Det gör den nämligen automatiskt wink

på 300h? är du säker? det är en vanlig spak som tex dsg och audis lådor, samt volvos, man väljer mellan att sätta i växel p-r-n-d och inte som i prius/auris där man rör bara spaken till där man vill sen går den tbax där den var från början, på 300h lägger du i spaken i D tex sen stannar spaken där. Går spaken från D-P själv om jag stänger av bilen medans den är i D? kan inte stämma^^?

panda666
29 september 2017 · 4 250 Inlägg

Cracksoup skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:

hoppas du är nöjd nu ja fick fetaste diarheet. All vitklöksås rann bara ur. Du får bjuda på öl nu nån dag annars är det krig;)
http://i65.tinypic.com/2yugkut.jpg

Öl?  Hedning! Vi dricker självklart Nihonsu.
https://www.japantimes.co.jp/wp-content … 150726.jpg
Men hursomhelst det har varit roligt att bolla med dig och andra välmenande individer i tråden.
Nu ska vi reformera Cracksoup. wink

Jag satt precis och övervägde att behålla min bimmer som går så fint wink

Kul att panda bestämde sig att stanna på team BMW! Vad blev det för kul? F30 328i M-sport?

haha precis, när ska vi ta en fika? vi har mycket att diskutera min käre vänwink

PLindblom
29 september 2017 · 1 200 Inlägg

panda666 skrev:
på 300h? är du säker? det är en vanlig spak som tex dsg och audis lådor, samt volvos, man väljer mellan att sätta i växel p-r-n-d och inte som i prius/auris där man rör bara spaken till där man vill sen går den tbax där den var från början, på 300h lägger du i spaken i D tex sen stannar spaken där. Går spaken från D-P själv om jag stänger av bilen medans den är i D? kan inte stämma^^?

Jag var ute och cyklade. Glömde bort att IS faktiskt har en vanlig växelväljare. Lexus CT har samma variant som Prius.

panda666
29 september 2017 · 4 250 Inlägg

PLindblom skrev:

panda666 skrev:
på 300h? är du säker? det är en vanlig spak som tex dsg och audis lådor, samt volvos, man väljer mellan att sätta i växel p-r-n-d och inte som i prius/auris där man rör bara spaken till där man vill sen går den tbax där den var från början, på 300h lägger du i spaken i D tex sen stannar spaken där. Går spaken från D-P själv om jag stänger av bilen medans den är i D? kan inte stämma^^?

Jag var ute och cyklade. Glömde bort att IS faktiskt har en vanlig växelväljare. Lexus CT har samma variant som Prius.

haha läste först att du cyklade och tänkte fan cyklar han nånstans så här sent? sen fatta ja va du menade^^ ja ville faktiskt ha en som ct eller prius_^^ får tyvärr en vanlig växelväljare^^tycker det är roligt med dom som sitter i prius osv, vad kallas dom?

Jokabsson
29 september 2017 · 1 175 Inlägg

panda666 skrev:

Cracksoup skrev:

Evildan skrev:
Öl?  Hedning! Vi dricker självklart Nihonsu.
https://www.japantimes.co.jp/wp-content … 150726.jpg
Men hursomhelst det har varit roligt att bolla med dig och andra välmenande individer i tråden.
Nu ska vi reformera Cracksoup. wink

Jag satt precis och övervägde att behålla min bimmer som går så fint wink

Kul att panda bestämde sig att stanna på team BMW! Vad blev det för kul? F30 328i M-sport?

haha precis, när ska vi ta en fika? vi har mycket att diskutera min käre vänwink

Any time any place big_smile

Trevlig kärra! Det är turbomatad 4a i dem va?

Senast redigerat av Cracksoup (29 september 2017)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
panda666
29 september 2017 · 4 250 Inlägg

Cracksoup skrev:

panda666 skrev:

Cracksoup skrev:

Jag satt precis och övervägde att behålla min bimmer som går så fint wink

Kul att panda bestämde sig att stanna på team BMW! Vad blev det för kul? F30 328i M-sport?

haha precis, när ska vi ta en fika? vi har mycket att diskutera min käre vänwink

Anywhere any place big_smile

Trevlig kärra! Det är turbomatad 4a i dem va?

haha det är synd att det inte är 6or i dom, de bara o slänga i ett chipp i skiten)wink
ja gillade när bmw hade 6or utan turbos. nu har dom turbo+direktinsprut som bara är skit.
dom försöker hålla ner avgaser och ha låg förbrukning men hållbarhet går åt helvete istället.

Evildan
30 september 2017 ·

panda666 skrev:

PLindblom skrev:

panda666 skrev:
på 300h? är du säker? det är en vanlig spak som tex dsg och audis lådor, samt volvos, man väljer mellan att sätta i växel p-r-n-d och inte som i prius/auris där man rör bara spaken till där man vill sen går den tbax där den var från början, på 300h lägger du i spaken i D tex sen stannar spaken där. Går spaken från D-P själv om jag stänger av bilen medans den är i D? kan inte stämma^^?

Jag var ute och cyklade. Glömde bort att IS faktiskt har en vanlig växelväljare. Lexus CT har samma variant som Prius.

haha läste först att du cyklade och tänkte fan cyklar han nånstans så här sent? sen fatta ja va du menade^^ ja ville faktiskt ha en som ct eller prius_^^ får tyvärr en vanlig växelväljare^^tycker det är roligt med dom som sitter i prius osv, vad kallas dom?

Checklista:
Stanna med fotbromsen och håll kvar.
Lägg i parkeringsbromsen.
Lägg i "P" på växelväljaren.
Tryck på "start", framdrivningssystemet stängs av.
Släpp fotbromsen.
Kliv ur och beställ din kebab. smile

Toyota kallar det för växelspak helt enkelt.
Något missvisande eftersom bilen saknar växlar men förmodligen för att göra det enklare för kunden att förstå.

panda666
30 september 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

PLindblom skrev:

Jag var ute och cyklade. Glömde bort att IS faktiskt har en vanlig växelväljare. Lexus CT har samma variant som Prius.

haha läste först att du cyklade och tänkte fan cyklar han nånstans så här sent? sen fatta ja va du menade^^ ja ville faktiskt ha en som ct eller prius_^^ får tyvärr en vanlig växelväljare^^tycker det är roligt med dom som sitter i prius osv, vad kallas dom?

Checklista:
Stanna med fotbromsen och håll kvar.
Lägg i parkeringsbromsen.
Lägg i "P" på växelväljaren.
Tryck på "start", framdrivningssystemet stängs av.
Släpp fotbromsen.
Kliv ur och beställ din kebab. smile

Toyota kallar det för växelspak helt enkelt.
Något missvisande eftersom bilen saknar växlar men förmodligen för att göra det enklare för kunden att förstå.

hehe tack;) antar att det inte är så bra att bilen backar bak och klickar i lite kraftigt^^ska göra så från o med nu då. behöver nu bara lite bättringsfärg för att lacka bort lite stenskott;smile nån som vet vart ja kan få tag på de färgen? white pearl ? har ingen aning vad min lack kallas.

Evildan
30 september 2017 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:
haha läste först att du cyklade och tänkte fan cyklar han nånstans så här sent? sen fatta ja va du menade^^ ja ville faktiskt ha en som ct eller prius_^^ får tyvärr en vanlig växelväljare^^tycker det är roligt med dom som sitter i prius osv, vad kallas dom?

Checklista:
Stanna med fotbromsen och håll kvar.
Lägg i parkeringsbromsen.
Lägg i "P" på växelväljaren.
Tryck på "start", framdrivningssystemet stängs av.
Släpp fotbromsen.
Kliv ur och beställ din kebab. smile

Toyota kallar det för växelspak helt enkelt.
Något missvisande eftersom bilen saknar växlar men förmodligen för att göra det enklare för kunden att förstå.

hehe tack;) antar att det inte är så bra att bilen backar bak och klickar i lite kraftigt^^ska göra så från o med nu då. behöver nu bara lite bättringsfärg för att lacka bort lite stenskott;smile nån som vet vart ja kan få tag på de färgen? white pearl ? har ingen aning vad min lack kallas.

Den mår ju bättre av att slippa belastningen på lager och tätningar.

Din bil har färgkoden 077.
Köp bättringsfärgen hos Lexus, ngn tjuga dyrare än feltema, då får du rätt kulör.

Reviderar svaret då jag lyckades skriva fel färgkod!

Senast redigerat av Evildan (30 september 2017)

Jokabsson
30 september 2017 · 1 175 Inlägg

Har du fått tillfälle att göra någon omkörning än? Känns kraften tillräcklig? Hur mycket soppa drog den på hemvägen?

/Nyfiken-i-en-strut

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
panda666
30 september 2017 · 4 250 Inlägg

Cracksoup skrev:
Har du fått tillfälle att göra någon omkörning än? Känns kraften tillräcklig? Hur mycket soppa drog den på hemvägen?

/Nyfiken-i-en-strut

Tack som fan Evil!wink)

Kraften känns skitbra! fattar inte att ja inte gillade kraften några år sen? var det år? iaf skitnöjd me kraften, inget att klaga på alls, stampar man ner foten så går de undan, tycker ja iaf. absolut inte 8.4 sec till 100 som alla recensioner säger. Ja landa nånstans 0.57 mest motorväg och lite rödljus här o där när ja provkörde bilen o sen åkte o hämta flickvännen och tbax hem. är säker på att ja kan få ner den mer då ja körde utan att tänka på förbrukning. Men det är minst halva förbrukningen än vad bimmern drar e ja säker på. Bilfan drar bara lite sett här o där kanske fixas med en hjulinställning men däcken var inte helt nya än om dom var i bra skick me mönsterdjup. 17 tummare yokofansdäck. Allt bra!^^
känndes skitnice när ja såg så fort det går långsammare i trafik så ja bara elmotorn jobbade^^^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang