Hjälp mig bestämma mig inför bilval w212 benz eller Lexus is250

xXSammy
10 december 2017 · 6 569 Inlägg

Enligt Stockholmstad är det "ynka" 1000kr i böter för överträdelse av dubbdäcksförbudet på Hornsgatan
Med lite tur är böter baserat på inkomsten då, kanske funkar bättre att avskräcka folk.

Annars blir man uthängd på kvällstidningarna och twitter som indirekt mördare

De/Dem
panda666
10 december 2017 · 4 250 Inlägg

Cracksoup skrev:

xXSammy skrev:
https://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/nya-miljozoner-kan-ge-renare-luft-i-staderna/
   

Miljözon klass 2 omfattar personbil, lätt lastbil och lätt buss. Här krävs att fordon som drivs med diesel uppfyller kraven för Euro 6 och fordon som drivs med bensin, etanol eller gas uppfyller kraven för Euro 5.
    Miljözon klass 3 omfattar personbilar, motorcyklar, mopeder klass I och lätta och tunga lastbilar och bussar. Här krävs att de lätta fordonen drivs med el eller vätgas och att de tunga fordonen drivs med el eller vätgas, eller är av typen elhybrid som uppfyller kraven för Euro 6

.

Så var det ja. Gamla stan är jag aldrig och härjar i ändå. Däremot är det ju bra att kunna köra i resten av staden när man har ärenden.

Pandan, blir nog att skippa F sporten. Finns inte tid att lägga undan till en tvådagars tripp detta året. Kikar lite nyfiket på IS 250 också av senare karossen. Bra pris på F sport, men soppaförbrukningen gör att de går bort tyvärr.

a men ge inte upp, det kommer dyka upp nått för dig snart, hjälper till o kollar varje dag ifall ja ser nått, du kanske ångrar dig om du missar nått;))

Jokabsson
10 december 2017 · 1 175 Inlägg

panda666 skrev:

Cracksoup skrev:

xXSammy skrev:
https://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/nya-miljozoner-kan-ge-renare-luft-i-staderna/
   
.

Så var det ja. Gamla stan är jag aldrig och härjar i ändå. Däremot är det ju bra att kunna köra i resten av staden när man har ärenden.

Pandan, blir nog att skippa F sporten. Finns inte tid att lägga undan till en tvådagars tripp detta året. Kikar lite nyfiket på IS 250 också av senare karossen. Bra pris på F sport, men soppaförbrukningen gör att de går bort tyvärr.

a men ge inte upp, det kommer dyka upp nått för dig snart, hjälper till o kollar varje dag ifall ja ser nått, du kanske ångrar dig om du missar nått;))

Haha får se om det blir något detta året, men om rätt exemplar dyker upp så kommer jag få det väldigt svårt att motstå wink

Problemet som gör mig lite osäker är om det är ekonomiskt riktigt att lägga en stor summa pengar på bil nu när jag börjar plugga igen nästa år. Det är största anledningen till att jag inte köpt något nyare.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 december 2017 · 17 466 Inlägg

Cracksoup skrev:

panda666 skrev:

Cracksoup skrev:

Så var det ja. Gamla stan är jag aldrig och härjar i ändå. Däremot är det ju bra att kunna köra i resten av staden när man har ärenden.

Pandan, blir nog att skippa F sporten. Finns inte tid att lägga undan till en tvådagars tripp detta året. Kikar lite nyfiket på IS 250 också av senare karossen. Bra pris på F sport, men soppaförbrukningen gör att de går bort tyvärr.

a men ge inte upp, det kommer dyka upp nått för dig snart, hjälper till o kollar varje dag ifall ja ser nått, du kanske ångrar dig om du missar nått;))

Haha får se om det blir något detta året, men om rätt exemplar dyker upp så kommer jag få det väldigt svårt att motstå wink

Problemet som gör mig lite osäker är om det är ekonomiskt riktigt att lägga en stor summa pengar på bil nu när jag börjar plugga igen nästa år. Det är största anledningen till att jag inte köpt något nyare.

Plugga? Nej, köp ingen bankfinansierad premiumsläde. En sån kanske?

https://www.blocket.se/goteborg/Mercede … 15&w=1

Kör en likadan till jobbet varje vardag. Fast en diesel med dyr skatt. Bra små burkar för kaffepengar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
10 december 2017 · 4 250 Inlägg

Cracksoup skrev:

panda666 skrev:

Cracksoup skrev:

Så var det ja. Gamla stan är jag aldrig och härjar i ändå. Däremot är det ju bra att kunna köra i resten av staden när man har ärenden.

Pandan, blir nog att skippa F sporten. Finns inte tid att lägga undan till en tvådagars tripp detta året. Kikar lite nyfiket på IS 250 också av senare karossen. Bra pris på F sport, men soppaförbrukningen gör att de går bort tyvärr.

a men ge inte upp, det kommer dyka upp nått för dig snart, hjälper till o kollar varje dag ifall ja ser nått, du kanske ångrar dig om du missar nått;))

Haha får se om det blir något detta året, men om rätt exemplar dyker upp så kommer jag få det väldigt svårt att motstå wink

Problemet som gör mig lite osäker är om det är ekonomiskt riktigt att lägga en stor summa pengar på bil nu när jag börjar plugga igen nästa år. Det är största anledningen till att jag inte köpt något nyare.

fan de blir svårt då. tar du csn då? jobbar du samtidigt? ananrs kan de bli lite jobbigt. men kollar varje dag och säger till ifall ja ser nått fint till dig.

Jokabsson
10 december 2017 · 1 175 Inlägg

Mnja, lån behövs inte. Har varit duktig på att spara (Nordnet) plus arv efter en familjemedlem.

Ja mercan är utan tvekan en billig burk! Men vill ju gärna känna att man uppgraderar. En C 200 07< kanske? Tyvärr inte så soppasnåla dock.

Panda: CSN kommer tas när jag börjar plugga igen och kommer köra jobb vid sidan. Men lyxbil kanske är att ta i innan man kommit in i arbetslivet riktigt smile

Senast redigerat av Cracksoup (10 december 2017)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
panda666
10 december 2017 · 4 250 Inlägg

Cracksoup skrev:
Mnja, lån behövs inte. Har varit duktig på att spara (Nordnet) plus arv efter en familjemedlem.

Ja mercan är utan tvekan en billig burk! Men vill ju gärna känna att man uppgraderar. En C 200 07< kanske? Tyvärr inte så soppasnåla dock.

Panda: CSN kommer tas när jag börjar plugga igen och kommer köra jobb vid sidan. Men lyxbil kanske är att ta i innan man kommit in i arbetslivet riktigt smile

ok men bara du vet ifall du klarar att ha en bil, lyxbil lol låter som du ska köpa en audi a8 eller bmw 7 serie^^ de bara en lexus för 200k;)= men bestämmer du dig för att köpa nått i 200k hållet kan ja rekommendera lexusen iaf;))

Jokabsson
10 december 2017 · 1 175 Inlägg

panda666 skrev:

Cracksoup skrev:
Mnja, lån behövs inte. Har varit duktig på att spara (Nordnet) plus arv efter en familjemedlem.

Ja mercan är utan tvekan en billig burk! Men vill ju gärna känna att man uppgraderar. En C 200 07< kanske? Tyvärr inte så soppasnåla dock.

Panda: CSN kommer tas när jag börjar plugga igen och kommer köra jobb vid sidan. Men lyxbil kanske är att ta i innan man kommit in i arbetslivet riktigt smile

ok men bara du vet ifall du klarar att ha en bil, lyxbil lol låter som du ska köpa en audi a8 eller bmw 7 serie^^ de bara en lexus för 200k;)= men bestämmer du dig för att köpa nått i 200k hållet kan ja rekommendera lexusen iaf;))

Landar det på 200k så lär det bli Lexus! Värdet lär ju inte gå ner lika snabbt på dem som på motsvarande tysk?

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
panda666
10 december 2017 · 4 250 Inlägg

Cracksoup skrev:

panda666 skrev:

Cracksoup skrev:
Mnja, lån behövs inte. Har varit duktig på att spara (Nordnet) plus arv efter en familjemedlem.

Ja mercan är utan tvekan en billig burk! Men vill ju gärna känna att man uppgraderar. En C 200 07< kanske? Tyvärr inte så soppasnåla dock.

Panda: CSN kommer tas när jag börjar plugga igen och kommer köra jobb vid sidan. Men lyxbil kanske är att ta i innan man kommit in i arbetslivet riktigt smile

ok men bara du vet ifall du klarar att ha en bil, lyxbil lol låter som du ska köpa en audi a8 eller bmw 7 serie^^ de bara en lexus för 200k;)= men bestämmer du dig för att köpa nått i 200k hållet kan ja rekommendera lexusen iaf;))

Landar det på 200k så lär det bli Lexus! Värdet lär ju inte gå ner lika snabbt på dem som på motsvarande tysk?

jag hoppas inte, men årsskatt 360 och den är lika bensinsnål som en diesel, min är senast bessad 2017 januari tror ja, står att den ska in igen 2019 senast maj? varför så lång tid kvar?^ nån som vet förresten vilken årsmodell min är? står på transportstyrelsen 2013 samt byggd 2013 juni, men andra ställen på nätet säger det är årsmodell 2014, så vad gäller?

panda666
13 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Är det nån som vet om det är möjligt att installera led lampor istället för xenon i min lexus? går det? är led mycket bättre än xenon eller? finns det nån paket som går att montera om det är nån som vet? Hitills funkar allt bra slå på trä, kupefläkten började ticka och låta när det var kallt, sen försvann det, knack knack på trä.

Presidento Of World
13 januari 2018 · 3 324 Inlägg

panda666 skrev:
Är det nån som vet om det är möjligt att installera led lampor istället för xenon i min lexus? går det? är led mycket bättre än xenon eller? finns det nån paket som går att montera om det är nån som vet? Hitills funkar allt bra slå på trä, kupefläkten började ticka och låta när det var kallt, sen försvann det, knack knack på trä.

Skulle inte byta ut xenon mot led även om det var möjligt.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
13 januari 2018 · 4 250 Inlägg

MrMaz skrev:

panda666 skrev:
Är det nån som vet om det är möjligt att installera led lampor istället för xenon i min lexus? går det? är led mycket bättre än xenon eller? finns det nån paket som går att montera om det är nån som vet? Hitills funkar allt bra slå på trä, kupefläkten började ticka och låta när det var kallt, sen försvann det, knack knack på trä.

Skulle inte byta ut xenon mot led även om det var möjligt.

varför icke min gode herre

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang