Hjälp mig bestämma mig inför bilval w212 benz eller Lexus is250

panda666
15 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

https://www.youtube.com/watch?v=0-lsMGY2rQo

https://www.youtube.com/watch?v=8OPupGW2n1Y

kul med så mycket tips här inne! läser allt och känner mig mer påläst. går visst o sladda lite med den men man kanske ska ha en skrotbil där i parkeringen ifall man känner sig för att skaka loss då o då. o sen ha 300h kanske för komfort varje dag till jobbet. Vore skönt. Det är ganska viktigt att grejerna håller ihop tror jag nu för tiden. motor/låda ska hålla bilen ut.

panda666
16 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

tveklöst att 300h är mer hållbart än 250is eller hur? speciellt riktat till evil: har du hört eller läst om nått som krånglar med 300h?

caromania Forummoderator
16 augusti 2017 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:
tveklöst att 300h är mer hållbart än 250is eller hur? speciellt riktat till evil: har du hört eller läst om nått som krånglar med 300h?

300h är en väldigt ny modell som väldigt sällan lär ha drabbats av problem, ställ frågan om 20 år så är det möjligt att det visat sig att något oftare slits ut än annat, men jag tror inte det.

Man ska minnas att alla bilar kan gå sönder. Men som du själv upptäckt så är det svårare att hitta missnöjda Lexus-ägare beroende på krångel än vad det är att hitta andra bilmärkesägare. Sedan kommer alltid de som brinner för vissa märken komma med alla möjliga orsaker till att det är så. Emellertid är faktum tveklöst: Lexus bygger förbannat bra bilar. Det är kvalitet i både ihopskruvande och material. Serviceinställningen är även den så bra att de andra blir gröna av avund.

Min ståndpunkt är solklar efter att ha kört GS300 i 1,5år och provat is300h. Is känns som en vanlig bra hyfsat exklusiv och välbyggd bil. En flaska Amarone för 150 spänn. En GS är något annat. Det är en flaska som legat i vinkällaren alldeles perfekt många decennium och som varsamt öppnas av Gordon Ramsey till hans privata bjudning hemma på godset.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
16 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

caromania skrev:

panda666 skrev:
tveklöst att 300h är mer hållbart än 250is eller hur? speciellt riktat till evil: har du hört eller läst om nått som krånglar med 300h?

300h är en väldigt ny modell som väldigt sällan lär ha drabbats av problem, ställ frågan om 20 år så är det möjligt att det visat sig att något oftare slits ut än annat, men jag tror inte det.

Man ska minnas att alla bilar kan gå sönder. Men som du själv upptäckt så är det svårare att hitta missnöjda Lexus-ägare beroende på krångel än vad det är att hitta andra bilmärkesägare. Sedan kommer alltid de som brinner för vissa märken komma med alla möjliga orsaker till att det är så. Emellertid är faktum tveklöst: Lexus bygger förbannat bra bilar. Det är kvalitet i både ihopskruvande och material. Serviceinställningen är även den så bra att de andra blir gröna av avund.

Min ståndpunkt är solklar efter att ha kört GS300 i 1,5år och provat is300h. Is känns som en vanlig bra hyfsat exklusiv och välbyggd bil. En flaska Amarone för 150 spänn. En GS är något annat. Det är en flaska som legat i vinkällaren alldeles perfekt många decennium och som varsamt öppnas av Gordon Ramsey till hans privata bjudning hemma på godset.

låter bra det där^^har faktiskt tänkt lite på de där med att man ska spara en *lekbil* till när man vill apa sig ibland. Och ha en komfort bil till varje dag, automat och tyst ska det va;) sen tar ja fram bimmfan när jag vill apa runt på parkeringen. Dags att lägga undan ölen och börja smutta vin/champagne eller nått som du sa:) måste bara orka ta upp min lata röv och åka o provköra lite innan.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 augusti 2017 · 17 345 Inlägg

panda666 skrev:

caromania skrev:

panda666 skrev:
tveklöst att 300h är mer hållbart än 250is eller hur? speciellt riktat till evil: har du hört eller läst om nått som krånglar med 300h?

300h är en väldigt ny modell som väldigt sällan lär ha drabbats av problem, ställ frågan om 20 år så är det möjligt att det visat sig att något oftare slits ut än annat, men jag tror inte det.

Man ska minnas att alla bilar kan gå sönder. Men som du själv upptäckt så är det svårare att hitta missnöjda Lexus-ägare beroende på krångel än vad det är att hitta andra bilmärkesägare. Sedan kommer alltid de som brinner för vissa märken komma med alla möjliga orsaker till att det är så. Emellertid är faktum tveklöst: Lexus bygger förbannat bra bilar. Det är kvalitet i både ihopskruvande och material. Serviceinställningen är även den så bra att de andra blir gröna av avund.

Min ståndpunkt är solklar efter att ha kört GS300 i 1,5år och provat is300h. Is känns som en vanlig bra hyfsat exklusiv och välbyggd bil. En flaska Amarone för 150 spänn. En GS är något annat. Det är en flaska som legat i vinkällaren alldeles perfekt många decennium och som varsamt öppnas av Gordon Ramsey till hans privata bjudning hemma på godset.

låter bra det där^^har faktiskt tänkt lite på de där med att man ska spara en *lekbil* till när man vill apa sig ibland. Och ha en komfort bil till varje dag, automat och tyst ska det va;) sen tar ja fram bimmfan när jag vill apa runt på parkeringen. Dags att lägga undan ölen och börja smutta vin/champagne eller nått som du sa:) måste bara orka ta upp min lata röv och åka o provköra lite innan.

Där steg du i graderna Pandan. Lekbilarna står hemma här. Apa mig är inte min grej. För gammal. Men köra fort en lång sträcka med mycket mos i maskin är min grej. Då vevar man igång gamla bettan...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
panda666
16 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

Hybrid_ skrev:

panda666 skrev:

caromania skrev:

300h är en väldigt ny modell som väldigt sällan lär ha drabbats av problem, ställ frågan om 20 år så är det möjligt att det visat sig att något oftare slits ut än annat, men jag tror inte det.

Man ska minnas att alla bilar kan gå sönder. Men som du själv upptäckt så är det svårare att hitta missnöjda Lexus-ägare beroende på krångel än vad det är att hitta andra bilmärkesägare. Sedan kommer alltid de som brinner för vissa märken komma med alla möjliga orsaker till att det är så. Emellertid är faktum tveklöst: Lexus bygger förbannat bra bilar. Det är kvalitet i både ihopskruvande och material. Serviceinställningen är även den så bra att de andra blir gröna av avund.

Min ståndpunkt är solklar efter att ha kört GS300 i 1,5år och provat is300h. Is känns som en vanlig bra hyfsat exklusiv och välbyggd bil. En flaska Amarone för 150 spänn. En GS är något annat. Det är en flaska som legat i vinkällaren alldeles perfekt många decennium och som varsamt öppnas av Gordon Ramsey till hans privata bjudning hemma på godset.

låter bra det där^^har faktiskt tänkt lite på de där med att man ska spara en *lekbil* till när man vill apa sig ibland. Och ha en komfort bil till varje dag, automat och tyst ska det va;) sen tar ja fram bimmfan när jag vill apa runt på parkeringen. Dags att lägga undan ölen och börja smutta vin/champagne eller nått som du sa:) måste bara orka ta upp min lata röv och åka o provköra lite innan.

Där steg du i graderna Pandan. Lekbilarna står hemma här. Apa mig är inte min grej. För gammal. Men köra fort en lång sträcka med mycket mos i maskin är min grej. Då vevar man igång gamla bettan...

hehe har kört manuellt genom alla mina körtkorts år så har blivit trött på det, blev plötsligt trött på att växla hela tiden. Du gillar inte o apa dig? tucker inte det är roligt att sladda runt ibland? så fort det är blöt eller snöit ute så vill jag ta ut urangutangen inom mig, kan inte bara vara jag. så om inte lexusen pallar detta så måste ja ha nå skrot på parkeringen som jag kan ta ut o göra nått sånt, sen tbax i kostymen och köra som en gentleman, shaken , not milkshake.

Evildan
16 augusti 2017 ·

https://i.ytimg.com/vi/3CBx0iwodOg/hqdefault.jpg
Ut och provkör, ta med resten av familjen. Prova med barnstol eller babyskyddet, minns inte hur gammal er lilla är.
Provkör en Prius + och njut av utrymmet och hur enkelt det är med vagn och att sätta den lilla på sin plats.
Sedan har du kvar BMWn och apar dig med.

panda666
16 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

Evildan skrev:
https://i.ytimg.com/vi/3CBx0iwodOg/hqdefault.jpg
Ut och provkör, ta med resten av familjen. Prova med barnstol eller babyskyddet, minns inte hur gammal er lilla är.
Provkör en Prius + och njut av utrymmet och hur enkelt det är med vagn och att sätta den lilla på sin plats.
Sedan har du kvar BMWn och apar dig med.

haha ja diggar fett. hon är nästan 3.5 år nu. prius+? är inte den 7 sitsig? planerar jag 4 barn till?^^ gillar konceptet att ha en ap bil sidan om som jag kan träffa då o då ibland. alla borde ha en ap bil tycker jag. ska ut o provköra så fort arshlet går upp ur soffan. var hittar du alla roliga bilder du?^^

Evildan
16 augusti 2017 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:
https://i.ytimg.com/vi/3CBx0iwodOg/hqdefault.jpg
Ut och provkör, ta med resten av familjen. Prova med barnstol eller babyskyddet, minns inte hur gammal er lilla är.
Provkör en Prius + och njut av utrymmet och hur enkelt det är med vagn och att sätta den lilla på sin plats.
Sedan har du kvar BMWn och apar dig med.

haha ja diggar fett. hon är nästan 3.5 år nu. prius+? är inte den 7 sitsig? planerar jag 4 barn till?^^ gillar konceptet att ha en ap bil sidan om som jag kan träffa då o då ibland. alla borde ha en ap bil tycker jag. ska ut o provköra så fort arshlet går upp ur soffan. var hittar du alla roliga bilder du?^^

Då har ni en stor stol som tar rejält med plats. Är den inte apkrånglig att plocka ur så testa att prova den i objektet.
Jo Prius + är 7sits om man vill, med dom bakre stolarna nedfällda har du istället ett apstort bagageutrymme.
Jag får mina ap-kickar av att köra eldriven (såklart) RC-bil över 100km/h, man gör sig inte illa när det går åt fanders förutom i plånboken.

Limo-orangutangen är från filmen Cannonball Run 2.
Har väl sett för mycket film så det blir lätthittat på Google.

panda666
23 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

Har vart ute och provkört en is 300h med farsan idag! Vi blev båda 2 ganska mycket nöjda med bilen. Finns plats där bak och man sitter ok så länge man inte är över 2m lång, finns gott om plats till barnstol. Även bagage utrymme finns det gott om för o vara sedan. Baksätena går att fälla vilket är bra. Massor med utrustning och förarstolen vart jätteskön, måste ha den med el manövrering, vad kallas utrustningen som ger dtta? är det Comfort utrustningen? Bilen hade gott om kraft så det räcker, behöver inte ens provköra en 250 nu, helheten kändes väldigt bra och är väldigt säker nu på att det blir nog en sån bil. Den såg riktigt jävla fin ut och välbyggd. Nu bara hitta en i svart färg^^ Ska man satsa på en lågmilare eller gör de nått ifall den gått lite över 10-15? Antar att det är samma batterier o grejer som i en prius? Bra skit iaf och är bra bestämd nu att det blir en sån.

@Evil: hjälp mig hitta nån handlare som har en svart för runt 200k^^

Evildan
23 augusti 2017 ·

panda666 skrev:
Har vart ute och provkört en is 300h med farsan idag! Vi blev båda 2 ganska mycket nöjda med bilen. Finns plats där bak och man sitter ok så länge man inte är över 2m lång, finns gott om plats till barnstol. Även bagage utrymme finns det gott om för o vara sedan. Baksätena går att fälla vilket är bra. Massor med utrustning och förarstolen vart jätteskön, måste ha den med el manövrering, vad kallas utrustningen som ger dtta? är det Comfort utrustningen? Bilen hade gott om kraft så det räcker, behöver inte ens provköra en 250 nu, helheten kändes väldigt bra och är väldigt säker nu på att det blir nog en sån bil. Den såg riktigt jävla fin ut och välbyggd. Nu bara hitta en i svart färg^^ Ska man satsa på en lågmilare eller gör de nått ifall den gått lite över 10-15? Antar att det är samma batterier o grejer som i en prius? Bra skit iaf och är bra bestämd nu att det blir en sån.

@Evil: hjälp mig hitta nån handlare som har en svart för runt 200k^^

Vad roligt att det känns bra.
Jag hade tveklöst vågat köpa en som rullat 20000mil, bensinmotor är samma som i Camry Hybrid vilken är en relativt vanlig taxibil i USA. Batterierna är lika hållbara i IS300h som i Primus = du är safe.

Comfort + vill jag minnas är den lägsta nivån där elstyrd förarstol är standard. Många handlare skriver elstol fast det bara, likt min, är svankstödet som är justerbart elektroniskt.

Finns en som ser fin ut hos Cederfeldt i tokstan, men den är väldigt ljust svart och ligger på prislappen 239900kr.
Svart är en snygg färg dom första 20 minuterna efter tvätt, jag hade valt en ljusare färg.

Jag har ingen i rockärmen just nu och  (hört med bilnasarvännerna) ingen på väg in heller tyvärr.

PLindblom
23 augusti 2017 · 1 200 Inlägg

panda666 skrev:
Massor med utrustning och förarstolen vart jätteskön, måste ha den med el manövrering, vad kallas utrustningen som ger dtta? är det Comfort utrustningen?

För att få elmanövrerade framsäten är det åtminstone Comfort-paketet plus tillvalet skinnklädsel som gäller. Ser du en 300h Comfort med tygklädsel kan den alltså inte ha elmanövrerade säten. Executive och F-Sport har det däremot alltid. Det sistnämnda utförandet har även lite extra skålade säten. Jag tycker dock inte att de är bekvämare än standardsätena.

Två andra trevliga tillval till Comfort-paketet är PCS och ACC (aktivt krocksskyddssystem och aktiv farthållare) samt Navigation med ljuduppgraderingspaket (Backkamera, lite bättre ljudanläggning med fler högtalare och touch-kontroll). Tyvärr är Comfort-utrustade IS 300h med tillval sällsynta, men det är bara att hålla ögonen öppna.

panda666 skrev:
Nu bara hitta en i svart färg^^ Ska man satsa på en lågmilare eller gör de nått ifall den gått lite över 10-15? Antar att det är samma batterier o grejer som i en prius? Bra skit iaf och är bra bestämd nu att det blir en sån

När jag spanade efter IS 300h var det exemplar som gått under 10 000 mil jag var intresserad av. Jag tittade dock bara på Executive och F-Sport med ljuduppgraderingspaketet och då handlade det om bilar i 250-260 000kr-klassen.

www.kvd.se/?blnr=763284 - Här är en svart Executive som rullat 7500 mil. Jag gissar att den kommer att hamna runt 230-240 000kr, vilket i så fall är ett bra pris. Executive har all utrustning som går att få till en IS 300h, förutom taklucka (det enda tillvalet)

https://www.blocket.se/ostergotland/Lex … 8.htm?sa=1 - Här är en svart Comfort hos en Toyota-handlare. Den har tyvärr inte elmanövrerade framsäten, men en fördel med att köpa den hos en Toyota/Lexus-handlare är att du får TKG (Toyota kvalitetsgaranti) som gäller till dess att bilen är 8 år gammal eller har rullat 15 000 mil och täcker faktiskt förvånansvärt mycket. För hybriddrivlinan gäller garantin 20 000 mil.

Senast redigerat av PLindblom (23 augusti 2017)

panda666
23 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

jävlar vad man blivit sugen på en sånn nu,  park sensorer-xenon-kanske bt-aux-el sätet med knappen på sidan där som gör att man kan sitta djupare i ryggen, är det ni kallar för svankstöd? gillar den knappen på sidan iaf som gör att man sjunker i sätet ännu mer, det är ett måste ^^ bör man ens vara orolig över att nått allvarligt kommer att strula med modellen? denna modell har väl inte problem med sot som 250? Fast ser jag en fin hos nån toyota handlare kommer jag såklart välja det först.

panda666
23 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:
Har vart ute och provkört en is 300h med farsan idag! Vi blev båda 2 ganska mycket nöjda med bilen. Finns plats där bak och man sitter ok så länge man inte är över 2m lång, finns gott om plats till barnstol. Även bagage utrymme finns det gott om för o vara sedan. Baksätena går att fälla vilket är bra. Massor med utrustning och förarstolen vart jätteskön, måste ha den med el manövrering, vad kallas utrustningen som ger dtta? är det Comfort utrustningen? Bilen hade gott om kraft så det räcker, behöver inte ens provköra en 250 nu, helheten kändes väldigt bra och är väldigt säker nu på att det blir nog en sån bil. Den såg riktigt jävla fin ut och välbyggd. Nu bara hitta en i svart färg^^ Ska man satsa på en lågmilare eller gör de nått ifall den gått lite över 10-15? Antar att det är samma batterier o grejer som i en prius? Bra skit iaf och är bra bestämd nu att det blir en sån.

@Evil: hjälp mig hitta nån handlare som har en svart för runt 200k^^

Vad roligt att det känns bra.
Jag hade tveklöst vågat köpa en som rullat 20000mil, bensinmotor är samma som i Camry Hybrid vilken är en relativt vanlig taxibil i USA. Batterierna är lika hållbara i IS300h som i Primus = du är safe.

Comfort + vill jag minnas är den lägsta nivån där elstyrd förarstol är standard. Många handlare skriver elstol fast det bara, likt min, är svankstödet som är justerbart elektroniskt.

Finns en som ser fin ut hos Cederfeldt i tokstan, men den är väldigt ljust svart och ligger på prislappen 239900kr.
Svart är en snygg färg dom första 20 minuterna efter tvätt, jag hade valt en ljusare färg.

Jag har ingen i rockärmen just nu och  (hört med bilnasarvännerna) ingen på väg in heller tyvärr.

har höga förväntningar på lexus och hoppas och tror på att dom ska hålla mycket bättre än andra märken, speciellt riktat mot tyskarna;smile skulle inte skada alls med en hybrid. tyckte det var ett mysigt ljud när motorn startar och man kör iväg. Ska fan hålla koll nu så man hittar en med dom sköna stolarna.

PLindblom
23 augusti 2017 · 1 200 Inlägg

panda666 skrev:
jävlar vad man blivit sugen på en sånn nu,  park sensorer-xenon-kanske bt-aux-el sätet med knappen på sidan där som gör att man kan sitta djupare i ryggen, är det ni kallar för svankstöd? gillar den knappen på sidan iaf som gör att man sjunker i sätet ännu mer, det är ett måste ^^ bör man ens vara orolig över att nått allvarligt kommer att strula med modellen? denna modell har väl inte problem med sot som 250? Fast ser jag en fin hos nån toyota handlare kommer jag såklart välja det först.

Japp, det är svankstödet du tänker på. Om du tittar på andra generationens IS (2006-2012) finns den knappen på alla 250 med Sport- eller Executive-paket. Tänk på att fällbara baksäten introducerades med nuvarande generationens IS (2013-).

Vad är det för sotproblem du tänker på? Faktum är att det är svårt att hitta "typiska" fel på Lexus-modeller, men otur kan man förstås ha med vilken bil om helst.

Just nu finns det ingen IS 300h Comfort med skinnklädsel på Blocket.

Senast redigerat av PLindblom (23 augusti 2017)

panda666
23 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

PLindblom skrev:

panda666 skrev:
jävlar vad man blivit sugen på en sånn nu,  park sensorer-xenon-kanske bt-aux-el sätet med knappen på sidan där som gör att man kan sitta djupare i ryggen, är det ni kallar för svankstöd? gillar den knappen på sidan iaf som gör att man sjunker i sätet ännu mer, det är ett måste ^^ bör man ens vara orolig över att nått allvarligt kommer att strula med modellen? denna modell har väl inte problem med sot som 250? Fast ser jag en fin hos nån toyota handlare kommer jag såklart välja det först.

Japp, det är svankstödet du tänker på. Om du tittar på andra generationens IS (2006-2012) finns den knappen på alla 250 med Sport- eller Executive-paket. Tänk på att fällbara baksäten introducerades med nuvarande generationens IS (2013-).

Vad är det för sotproblem du tänker på? Faktum är att det är svårt att hitta "typiska" fel på Lexus-modeller, men otur kan man förstås ha med vilken bil om helst.

Just nu finns det ingen IS 300h Comfort med skinnklädsel på Blocket.

har läst om en massa tjafs med is 250 och dens direkt insprut system som det bildas sot i motorn efter ett tag. Mest problem i usa typ och sen i vissa länder. Finns lite problem här med det också, vanligtvis börjar bilen misstända och gå sämre, ofta så behöver man köra bilen hårt för att rensa bort all skit. Därför ja undrar om 300h har detta men verkar inte som det då finns inte ett enda tråd nånstans där nån pratar om detta om 300h^^

PLindblom
23 augusti 2017 · 1 200 Inlägg

panda666 skrev:

PLindblom skrev:

panda666 skrev:
jävlar vad man blivit sugen på en sånn nu,  park sensorer-xenon-kanske bt-aux-el sätet med knappen på sidan där som gör att man kan sitta djupare i ryggen, är det ni kallar för svankstöd? gillar den knappen på sidan iaf som gör att man sjunker i sätet ännu mer, det är ett måste ^^ bör man ens vara orolig över att nått allvarligt kommer att strula med modellen? denna modell har väl inte problem med sot som 250? Fast ser jag en fin hos nån toyota handlare kommer jag såklart välja det först.

Japp, det är svankstödet du tänker på. Om du tittar på andra generationens IS (2006-2012) finns den knappen på alla 250 med Sport- eller Executive-paket. Tänk på att fällbara baksäten introducerades med nuvarande generationens IS (2013-).

Vad är det för sotproblem du tänker på? Faktum är att det är svårt att hitta "typiska" fel på Lexus-modeller, men otur kan man förstås ha med vilken bil om helst.

Just nu finns det ingen IS 300h Comfort med skinnklädsel på Blocket.

har läst om en massa tjafs med is 250 och dens direkt insprut system som det bildas sot i motorn efter ett tag. Mest problem i usa typ och sen i vissa länder. Finns lite problem här med det också, vanligtvis börjar bilen misstända och gå sämre, ofta så behöver man köra bilen hårt för att rensa bort all skit. Därför ja undrar om 300h har detta men verkar inte som det då finns inte ett enda tråd nånstans där nån pratar om detta om 300h^^

Aha! Det problemet slipper du om du bara gör en kvick omkörning emellanåt, dvs. om du kör som de flesta kör. IS 300h vill jag hävda är för ny för att eventuella modellrelaterade problem ska hunnit dyka upp. Jag skulle dock inte oroa mig. Det finns en anledning till att Lexus har toppat J.D Powers kvalitetsundersökning varje år sedan 2011.

Evildan
24 augusti 2017 ·

PLindblom skrev:

panda666 skrev:

PLindblom skrev:

Japp, det är svankstödet du tänker på. Om du tittar på andra generationens IS (2006-2012) finns den knappen på alla 250 med Sport- eller Executive-paket. Tänk på att fällbara baksäten introducerades med nuvarande generationens IS (2013-).

Vad är det för sotproblem du tänker på? Faktum är att det är svårt att hitta "typiska" fel på Lexus-modeller, men otur kan man förstås ha med vilken bil om helst.

Just nu finns det ingen IS 300h Comfort med skinnklädsel på Blocket.

har läst om en massa tjafs med is 250 och dens direkt insprut system som det bildas sot i motorn efter ett tag. Mest problem i usa typ och sen i vissa länder. Finns lite problem här med det också, vanligtvis börjar bilen misstända och gå sämre, ofta så behöver man köra bilen hårt för att rensa bort all skit. Därför ja undrar om 300h har detta men verkar inte som det då finns inte ett enda tråd nånstans där nån pratar om detta om 300h^^

Aha! Det problemet slipper du om du bara gör en kvick omkörning emellanåt, dvs. om du kör som de flesta kör. IS 300h vill jag hävda är för ny för att eventuella modellrelaterade problem ska hunnit dyka upp. Jag skulle dock inte oroa mig. Det finns en anledning till att Lexus har toppat J.D Powers kvalitetsundersökning varje år sedan 2011.

Det är ju så, det brukar ta rätt många mil/år innan det visar sig på Toylådor/Lyxusar, jämfört med andra icke namngivna tyska fordon.
Det finns äjinklignn inga större uppdateringar i servicebullentinen förutom mjukvaruuppdatering av PCS, alla berörda bilar är inkallade och åtgärdade.

panda666
24 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

letar runt efter lexusar nu varje dag,  runt 200-220 k. Helst en lågmilare med bra pris om möjligt, helst med de sköna sätena;) (knappen för svanken) Ska bli spännande. Dom verkar ha skitmycket utrustning, navi-bt-sensorer-xenon-elstolar-etc etc. Finns med taklucka också men inget som jag behöver eller vill ha endå.

Evildan
24 augusti 2017 ·

panda666 skrev:
letar runt efter lexusar nu varje dag,  runt 200-220 k. Helst en lågmilare med bra pris om möjligt, helst med de sköna sätena;) (knappen för svanken) Ska bli spännande. Dom verkar ha skitmycket utrustning, navi-bt-sensorer-xenon-elstolar-etc etc. Finns med taklucka också men inget som jag behöver eller vill ha endå.

Går det inte att pruta ned den hos Cederfeldt till 220?

Samtliga Prius gen3 har elektriskt svankstöd, även instegsmodellen.
IS förefaller i jämförelsen lite klent utrustad. wink

Släppt taget om svart bil?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang