Hjälp mig bestämma mig inför bilval w212 benz eller Lexus is250

panda666
25 augusti 2017 · 4 250 Inlägg

caromania skrev:

panda666 skrev:

PLindblom skrev:

Den nådde aldrig reservationspriset, vilket troligtvis låg på omkring 225 000kr. Det hade varit ett bra köp.

ska hålla ett öga på den, just nu kollar jag vart jag kan få lån ifrån. vet inte ens om jag får ett lån över 200k. vet du eller nån vart man enkelt kan få större lån utan tjafs? nån långivare som brukar vara lätt att ge större lån? har såklart fast anställning och helt ok lön.

Jag känner en bulgar som lånar ut pengar. smile

Bäst är ju om man har ett bolån som man ökar på lite för att man ska renovera taket. Det är ju egentligen då som det lönar sig som mest. Annars är man väl ganska låst i rävsaxen hos finansbolagen kring bilköp.

hehe ska man kolla via lendo eller finns det nån ställe som är snälla på att ge mycket lån till bra ränta? kanske är bara att kolla runt random?

Evildan
25 augusti 2017 ·

panda666 skrev:

caromania skrev:

panda666 skrev:

ska hålla ett öga på den, just nu kollar jag vart jag kan få lån ifrån. vet inte ens om jag får ett lån över 200k. vet du eller nån vart man enkelt kan få större lån utan tjafs? nån långivare som brukar vara lätt att ge större lån? har såklart fast anställning och helt ok lön.

Jag känner en bulgar som lånar ut pengar. smile

Bäst är ju om man har ett bolån som man ökar på lite för att man ska renovera taket. Det är ju egentligen då som det lönar sig som mest. Annars är man väl ganska låst i rävsaxen hos finansbolagen kring bilköp.

hehe ska man kolla via lendo eller finns det nån ställe som är snälla på att ge mycket lån till bra ränta? kanske är bara att kolla runt random?

Din bank är ett hett tips.
Medlemslån via facket?
Bilfirmans finansbolag?
Pruta på räntan om du finansierar via bilfirma, jag hjälpte en kamrat att få med räntan till 1.85% på bilfirman, med argumentet att medlemslån via banken är 1.95%. smile

panda666
25 augusti 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

caromania skrev:

Jag känner en bulgar som lånar ut pengar. smile

Bäst är ju om man har ett bolån som man ökar på lite för att man ska renovera taket. Det är ju egentligen då som det lönar sig som mest. Annars är man väl ganska låst i rävsaxen hos finansbolagen kring bilköp.

hehe ska man kolla via lendo eller finns det nån ställe som är snälla på att ge mycket lån till bra ränta? kanske är bara att kolla runt random?

Din bank är ett hett tips.
Medlemslån via facket?
Bilfirmans finansbolag?
Pruta på räntan om du finansierar via bilfirma, jag hjälpte en kamrat att få med räntan till 1.85% på bilfirman, med argumentet att medlemslån via banken är 1.95%. smile

Min personliga bank eller menar du att det finns ett bolag som heter Din bank? Ska jag köpa bil via firma eller är det ok med privatköp? alltså från vanlig privatperson? Ska kolla med min bank också då. får nog svar inför nästa vecka. annat jag behöver tänka på? tips? borde väl räcka med min försäkring om garantier? 10.000mil/8 år gammal bil.

Evildan
25 augusti 2017 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:

hehe ska man kolla via lendo eller finns det nån ställe som är snälla på att ge mycket lån till bra ränta? kanske är bara att kolla runt random?

Din bank är ett hett tips.
Medlemslån via facket?
Bilfirmans finansbolag?
Pruta på räntan om du finansierar via bilfirma, jag hjälpte en kamrat att få med räntan till 1.85% på bilfirman, med argumentet att medlemslån via banken är 1.95%. smile

Min personliga bank eller menar du att det finns ett bolag som heter Din bank? Ska jag köpa bil via firma eller är det ok med privatköp? alltså från vanlig privatperson? Ska kolla med min bank också då. får nog svar inför nästa vecka. annat jag behöver tänka på? tips? borde väl räcka med min försäkring om garantier? 10.000mil/8 år gammal bil.

Den banken du är kund i menar jag.
Det finns vanligtvis möjlighet till ett billån då bilen måste köpas från en bilfirma och du lägger minst 20% kontant med bilen som säkerhet.
Du kan ofta ta ett så kallat blankolån till något högre ränta men då får du köpa precis vad f-n du vill för pengarna.
Med billån kommer även kravet att du ska ha helförsäkring.
Jag anser inte att du behöver tilläggsgaranti utan din försäkring räcker gott och väl.

Hur går det med kulörförhandlingarna?
Börjar många bra serier så här på hösten så du klarar en period på soffan. wink

panda666
25 augusti 2017 · 4 250 Inlägg

Sambon vill helst ha svart, jag tittar även på vitt, så jävla svårt o bestämma sig. haru nån bra serie i kikarn eller? förutom game of thrones. Ska man satsa på o handla genom en bilhandlare eller gåre likabra via en privatperson? känns kanske lite mer säkert hos en handlare men det kanske spelar inge roll. Man måste klämma och känna ordentligt innan köp som vanligt. Men har verkligen fastnat för modellen nu. Hittar jag en fin svart/vitt me utrustningen som jag vill ha samt får ja pengarna från banken blir det köp . kommer inte upp så många nu förtiden. Väntar in nu.^

Evildan
25 augusti 2017 ·

panda666 skrev:
Sambon vill helst ha svart, jag tittar även på vitt, så jävla svårt o bestämma sig. haru nån bra serie i kikarn eller? förutom game of thrones. Ska man satsa på o handla genom en bilhandlare eller gåre likabra via en privatperson? känns kanske lite mer säkert hos en handlare men det kanske spelar inge roll. Man måste klämma och känna ordentligt innan köp som vanligt. Men har verkligen fastnat för modellen nu. Hittar jag en fin svart/vitt me utrustningen som jag vill ha samt får ja pengarna från banken blir det köp . kommer inte upp så många nu förtiden. Väntar in nu.^

Sambon gillar alltså att tvätta bilar? wink

Tänkte mest på hur en vit bil skulle dra in på vissa "äktenskapliga förmåner" och då skulle soffan och TV hjälpa dig.

Jag anser att det inte spelar någon roll av vem bilen köps så länge historiken är vettig och bilen givetvis är bra.

Då är det bara att börja jaga banken för svar. :p

Nästan jag blir sugen på bruksbilsbyte men jag börjar å andra sidan bli ruskigt bortskämd att fisa runt och göra ärenden/handla mat på enbart elektricitet.

panda666
25 augusti 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:
Sambon vill helst ha svart, jag tittar även på vitt, så jävla svårt o bestämma sig. haru nån bra serie i kikarn eller? förutom game of thrones. Ska man satsa på o handla genom en bilhandlare eller gåre likabra via en privatperson? känns kanske lite mer säkert hos en handlare men det kanske spelar inge roll. Man måste klämma och känna ordentligt innan köp som vanligt. Men har verkligen fastnat för modellen nu. Hittar jag en fin svart/vitt me utrustningen som jag vill ha samt får ja pengarna från banken blir det köp . kommer inte upp så många nu förtiden. Väntar in nu.^

Sambon gillar alltså att tvätta bilar? wink

Tänkte mest på hur en vit bil skulle dra in på vissa "äktenskapliga förmåner" och då skulle soffan och TV hjälpa dig.

Jag anser att det inte spelar någon roll av vem bilen köps så länge historiken är vettig och bilen givetvis är bra.

Då är det bara att börja jaga banken för svar. :p

Nästan jag blir sugen på bruksbilsbyte men jag börjar å andra sidan bli ruskigt bortskämd att fisa runt och göra ärenden/handla mat på enbart elektricitet.

aha du menar så^^tänkte ifall du vill börja kolla på serier^^jag gillar serier, kollar varje dag, gillar att kolla på gordon ramsay speciellt när han svär hela tiden. Fastnat ordentligt för lexusen, drömmer om den varje dag. undrar när den går helt på el? typ bara under 10km/h? har ingen aning om det. vet bara att bensinmotorn kickar in fort? Skönaste kommer vara att det är automat, slipper växla hela tiden. låter jätteskööönt.

Evildan
26 augusti 2017 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:
Sambon vill helst ha svart, jag tittar även på vitt, så jävla svårt o bestämma sig. haru nån bra serie i kikarn eller? förutom game of thrones. Ska man satsa på o handla genom en bilhandlare eller gåre likabra via en privatperson? känns kanske lite mer säkert hos en handlare men det kanske spelar inge roll. Man måste klämma och känna ordentligt innan köp som vanligt. Men har verkligen fastnat för modellen nu. Hittar jag en fin svart/vitt me utrustningen som jag vill ha samt får ja pengarna från banken blir det köp . kommer inte upp så många nu förtiden. Väntar in nu.^

Sambon gillar alltså att tvätta bilar? wink

Tänkte mest på hur en vit bil skulle dra in på vissa "äktenskapliga förmåner" och då skulle soffan och TV hjälpa dig.

Jag anser att det inte spelar någon roll av vem bilen köps så länge historiken är vettig och bilen givetvis är bra.

Då är det bara att börja jaga banken för svar. :p

Nästan jag blir sugen på bruksbilsbyte men jag börjar å andra sidan bli ruskigt bortskämd att fisa runt och göra ärenden/handla mat på enbart elektricitet.

aha du menar så^^tänkte ifall du vill börja kolla på serier^^jag gillar serier, kollar varje dag, gillar att kolla på gordon ramsay speciellt när han svär hela tiden. Fastnat ordentligt för lexusen, drömmer om den varje dag. undrar när den går helt på el? typ bara under 10km/h? har ingen aning om det. vet bara att bensinmotorn kickar in fort? Skönaste kommer vara att det är automat, slipper växla hela tiden. låter jätteskööönt.

Beroende på hur hårt du gasar kan bilen köras på enbart el i landsvägsfart. Från stillastående upp till cirka 40km/h om bränslemotorn är varm, batteriet välfyllt och klima avstängd i några kilometer.

panda666
26 augusti 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

Sambon gillar alltså att tvätta bilar? wink

Tänkte mest på hur en vit bil skulle dra in på vissa "äktenskapliga förmåner" och då skulle soffan och TV hjälpa dig.

Jag anser att det inte spelar någon roll av vem bilen köps så länge historiken är vettig och bilen givetvis är bra.

Då är det bara att börja jaga banken för svar. :p

Nästan jag blir sugen på bruksbilsbyte men jag börjar å andra sidan bli ruskigt bortskämd att fisa runt och göra ärenden/handla mat på enbart elektricitet.

aha du menar så^^tänkte ifall du vill börja kolla på serier^^jag gillar serier, kollar varje dag, gillar att kolla på gordon ramsay speciellt när han svär hela tiden. Fastnat ordentligt för lexusen, drömmer om den varje dag. undrar när den går helt på el? typ bara under 10km/h? har ingen aning om det. vet bara att bensinmotorn kickar in fort? Skönaste kommer vara att det är automat, slipper växla hela tiden. låter jätteskööönt.

Beroende på hur hårt du gasar kan bilen köras på enbart el i landsvägsfart. Från stillastående upp till cirka 40km/h om bränslemotorn är varm, batteriet välfyllt och klima avstängd i några kilometer.

när kickar bensin motorn i? går det att köra på enbart el ifall man gasar inte alls?^^låter den gå på nedförsbacke alltså utan att gasa. Måste endå gå att köra pärlan skitsnålt tror jag.

panda666
28 augusti 2017 · 4 250 Inlägg

Ansökte spontant ett lån på 230k för att se ifall jag kan få det och fick svar idag att det går! Nu satans jävlar, blire en fet lexusfan. Finns väl inget bättre val när det gäller hållbarhet eller hur?^^ Håller den här modellen lika bra som en prius??

caromania Forummoderator
28 augusti 2017 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:
Ansökte spontant ett lån på 230k för att se ifall jag kan få det och fick svar idag att det går! Nu satans jävlar, blire en fet lexusfan. Finns väl inget bättre val när det gäller hållbarhet eller hur?^^ Håller den här modellen lika bra som en prius??

Mycket bättre. Lexus är bäst. Bättre än bäst. Typ.

https://pbs.twimg.com/media/DHCikpFU0AEEpsf.jpg

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
28 augusti 2017 ·

caromania skrev:

panda666 skrev:
Ansökte spontant ett lån på 230k för att se ifall jag kan få det och fick svar idag att det går! Nu satans jävlar, blire en fet lexusfan. Finns väl inget bättre val när det gäller hållbarhet eller hur?^^ Håller den här modellen lika bra som en prius??

Mycket bättre. Lexus är bäst. Bättre än bäst. Typ.

https://pbs.twimg.com/media/DHCikpFU0AEEpsf.jpg

Härligt Pandan!!
Är det ett blancolån eller ett billån?
Du behöver inte vara orolig över hållbarheten, det är ju en japshybrid.

Hittat ngt objekt?

Evildan
28 augusti 2017 ·

https://m.blocket.se/stockholm/Lexus_IS … 12&w=2
Förväntar mig att du är i den butiken i morgon och erbjuder 210 för den men köper den för 225. wink

panda666
28 augusti 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:
https://m.blocket.se/stockholm/Lexus_IS_300h_Aut_AUX_PDC_4500Mil_Valvardad_74998560.htm?ca=12&w=2
Förväntar mig att du är i den butiken i morgon och erbjuder 210 för den men köper den för 225. wink

haha du är rolig^^ blanco lån måste det ha vart, iaf får papper o sånt för att signera o skicka tillbaka snart. känner du till nordnet? toppenlånet? den är väl blanco? kollar varje dag efter lexusar men hittar inte många nya alls. segt. har fortfarande inte bestämt mig om färgen. vit eller svart.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 augusti 2017 · 17 478 Inlägg

panda666 skrev:

Evildan skrev:
https://m.blocket.se/stockholm/Lexus_IS_300h_Aut_AUX_PDC_4500Mil_Valvardad_74998560.htm?ca=12&w=2
Förväntar mig att du är i den butiken i morgon och erbjuder 210 för den men köper den för 225. wink

haha du är rolig^^ blanco lån måste det ha vart, iaf får papper o sånt för att signera o skicka tillbaka snart. känner du till nordnet? toppenlånet? den är väl blanco? kollar varje dag efter lexusar men hittar inte många nya alls. segt. har fortfarande inte bestämt mig om färgen. vit eller svart.

Pandan köper hybridbil... Om det kommer på nyheterna att Åreskutan rasar så säger jag bara Aha! Jag vet varför... Bra bil som du säkert bil kanonnöjd med.

När jag valde färg till 300C så blev det en Svart. Mycket tjusigt men tvättar ofta! Vit? Ska du taxiregistrera den? Mm?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
28 augusti 2017 ·

Hybrid_ skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:
https://m.blocket.se/stockholm/Lexus_IS_300h_Aut_AUX_PDC_4500Mil_Valvardad_74998560.htm?ca=12&w=2
Förväntar mig att du är i den butiken i morgon och erbjuder 210 för den men köper den för 225. wink

haha du är rolig^^ blanco lån måste det ha vart, iaf får papper o sånt för att signera o skicka tillbaka snart. känner du till nordnet? toppenlånet? den är väl blanco? kollar varje dag efter lexusar men hittar inte många nya alls. segt. har fortfarande inte bestämt mig om färgen. vit eller svart.

Pandan köper hybridbil... Om det kommer på nyheterna att Åreskutan rasar så säger jag bara Aha! Jag vet varför... Bra bil som du säkert bil kanonnöjd med.

När jag valde färg till 300C så blev det en Svart. Mycket tjusigt men tvättar ofta! Vit? Ska du taxiregistrera den? Mm?

Det är ett blancolån du har tagit vilket innebär att du får hela lånesumman insatt på ditt konto och får sedan handla ett lastbilslass snabbmakaroner om så önskas, banken bryr sig inte vad du gör med stålarna.

Pandan är klok, mkt klok.

Svart bil? Knäcka extra åt Fonus?
Vit bil är snyggt och lättskött samt enkelt att bättringsmåla om någon planta med en bottsänkt e36 sladdar in Lexusen vintertid.

Evildan
28 augusti 2017 ·

Du får en 2016 för 239 med detta och lite till.

Toyota Prius 1,8 Hybrid Active GPS
239 000:-
INLAGD    17 aug 13:39
PLATS   
Kristinehamn , Värmland,
BRÄNSLE    Miljöbränsle/Hybrid
VÄXELLÅDA    Automat
MILTAL    500 -


Pris exklusive moms: 191 200kr,
ABS bromsar,
ACC/Klimatanläggning,
Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem,
Antispinn,
Automat,
Elhissar,
Elspeglar,
Farthållare,
Fjärrstyrt c-lås,
LM-fälgar,
Multifunktionsratt,
Navigator (GPS),
Regnsensor,
Servostyrning,
Sidoairbag,
Stolvärme fram,
Svensksåld,
Yttertemperaturmätare,
MILJÖBIL,
Backkamera,
Toyota Touch Multimedia,
Nyckellöst start/låssystem,
Roadsign assist,
Körfältsassistans,
Automatiskt Helljus,
Autobroms, LED-strålkastare,
LED-varselljus,
LED-Bakljus,
USB/AUX uttag,
Bluetooth handsfree & streaming,
Körfilsvarnare (LDA),
Rear Cross Traffic Alert (R-CTA),
Döda vinkeln-varnare (BSM),
Head Up Display(HUD)

https://m.blocket.se/alvsborg/Toyota_Pr … 12&w=3

https://cdn.blocket.com/static/1/mob_iphone_vi_normal_retina/50/5027253096.jpg

Senast redigerat av Evildan (28 augusti 2017)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 augusti 2017 · 17 478 Inlägg

Evildan skrev:
Du får en 2016 för 239 med detta och lite till.

Toyota Prius 1,8 Hybrid Active GPS
239 000:-
INLAGD    17 aug 13:39
PLATS   
Kristinehamn , Värmland,
BRÄNSLE    Miljöbränsle/Hybrid
VÄXELLÅDA    Automat
MILTAL    500 -


Pris exklusive moms: 191 200kr,
ABS bromsar,
ACC/Klimatanläggning,
Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem,
Antispinn,
Automat,
Elhissar,
Elspeglar,
Farthållare,
Fjärrstyrt c-lås,
LM-fälgar,
Multifunktionsratt,
Navigator (GPS),
Regnsensor,
Servostyrning,
Sidoairbag,
Stolvärme fram,
Svensksåld,
Yttertemperaturmätare,
MILJÖBIL,
Backkamera,
Toyota Touch Multimedia,
Nyckellöst start/låssystem,
Roadsign assist,
Körfältsassistans,
Automatiskt Helljus,
Autobroms, LED-strålkastare,
LED-varselljus,
LED-Bakljus,
USB/AUX uttag,
Bluetooth handsfree & streaming,
Körfilsvarnare (LDA),
Rear Cross Traffic Alert (R-CTA),
Döda vinkeln-varnare (BSM),
Head Up Display(HUD)

https://m.blocket.se/alvsborg/Toyota_Pr … 12&w=3

https://cdn.blocket.com/static/1/mob_ip … 253096.jpg

334 mil. Ny bil med alla garantier. Då var saken klar?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
28 augusti 2017 ·

Eller en fullmatad Auris för 230000kr, fabriksny.
Bra kampanj just nu.

https://www.toyota.se/kampanjer/sommark … -2017.json

panda666
28 augusti 2017 · 4 250 Inlägg

jävlar man blir bra sugen på 2016-2017 årsmodell nu. skulle kännas skönt att ha en så pass ny modell. Snyggaste är självklart lexusen men dom andra kliar mig också lite. Vad är det som händer med mig egenkligen. Vi får göra en roadtrip och leta efter nått tsmmans;smile)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang