Hjälp mig bestämma mig inför bilval w212 benz eller Lexus is250

caromania Forummoderator
28 augusti 2017 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:
jävlar man blir bra sugen på 2016-2017 årsmodell nu. skulle kännas skönt att ha en så pass ny modell. Snyggaste är självklart lexusen men dom andra kliar mig också lite. Vad är det som händer med mig egenkligen. Vi får göra en roadtrip och leta efter nått tsmmans;smile)

Fasen Pandan, du stiger i graderna! Börjar du kanske utvecklas mot att bli en sushi-kille också? En sak är säker, kebaben kan du slänga. big_smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
28 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

caromania skrev:

panda666 skrev:
jävlar man blir bra sugen på 2016-2017 årsmodell nu. skulle kännas skönt att ha en så pass ny modell. Snyggaste är självklart lexusen men dom andra kliar mig också lite. Vad är det som händer med mig egenkligen. Vi får göra en roadtrip och leta efter nått tsmmans;smile)

Fasen Pandan, du stiger i graderna! Börjar du kanske utvecklas mot att bli en sushi-kille också? En sak är säker, kebaben kan du slänga. big_smile

haha kan man inte äta kebab i lexusen? nån sorts kebab hybrid?^^varför finns det inte så många lexusar på block fan? äre för att folk inte säljer dom eller? folk behåller dom länge tydligen

caromania Forummoderator
28 augusti 2017 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:

caromania skrev:

panda666 skrev:
jävlar man blir bra sugen på 2016-2017 årsmodell nu. skulle kännas skönt att ha en så pass ny modell. Snyggaste är självklart lexusen men dom andra kliar mig också lite. Vad är det som händer med mig egenkligen. Vi får göra en roadtrip och leta efter nått tsmmans;smile)

Fasen Pandan, du stiger i graderna! Börjar du kanske utvecklas mot att bli en sushi-kille också? En sak är säker, kebaben kan du slänga. big_smile

haha kan man inte äta kebab i lexusen? nån sorts kebab hybrid?^^varför finns det inte så många lexusar på block fan? äre för att folk inte säljer dom eller? folk behåller dom länge tydligen

De har ju inte sålt så många, inga dussinvagnar. Annars tror jag nog både Krösus och direktören byter till en ny lika ofta som tyskslädes-dirrarna. Men om du inte är en sån som gillar att byta bil så lär du bli väldigt nöjd med den. Testa även att åka in till verkstan och snacka lite om vad som helst. De bjuder på egen choklad och eget mineralvatten. Sedan blir det lite fotmassage om du har tur.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
28 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

caromania skrev:

panda666 skrev:

caromania skrev:

Fasen Pandan, du stiger i graderna! Börjar du kanske utvecklas mot att bli en sushi-kille också? En sak är säker, kebaben kan du slänga. big_smile

haha kan man inte äta kebab i lexusen? nån sorts kebab hybrid?^^varför finns det inte så många lexusar på block fan? äre för att folk inte säljer dom eller? folk behåller dom länge tydligen

De har ju inte sålt så många, inga dussinvagnar. Annars tror jag nog både Krösus och direktören byter till en ny lika ofta som tyskslädes-dirrarna. Men om du inte är en sån som gillar att byta bil så lär du bli väldigt nöjd med den. Testa även att åka in till verkstan och snacka lite om vad som helst. De bjuder på egen choklad och eget mineralvatten. Sedan blir det lite fotmassage om du har tur.

hehe jag vill helst behålla den länge, så länge det går. Det var så ja tänkte med f10an också.O_o Den kände inte samma sak. Tänkte ha en lång romans med lexusen, lååång romans.

Evildan
28 augusti 2017 ·

panda666 skrev:

caromania skrev:

panda666 skrev:

haha kan man inte äta kebab i lexusen? nån sorts kebab hybrid?^^varför finns det inte så många lexusar på block fan? äre för att folk inte säljer dom eller? folk behåller dom länge tydligen

De har ju inte sålt så många, inga dussinvagnar. Annars tror jag nog både Krösus och direktören byter till en ny lika ofta som tyskslädes-dirrarna. Men om du inte är en sån som gillar att byta bil så lär du bli väldigt nöjd med den. Testa även att åka in till verkstan och snacka lite om vad som helst. De bjuder på egen choklad och eget mineralvatten. Sedan blir det lite fotmassage om du har tur.

hehe jag vill helst behålla den länge, så länge det går. Det var så ja tänkte med f10an också.O_o Den kände inte samma sak. Tänkte ha en lång romans med lexusen, lååång romans.

Klart grabben ska ha en 300h.
Jag har kanske inte helt oväntat en polare som jobbar på Lexus Söder Smista Allé. Du kommer inte bli besviken när du servar bilen, det är hög klass på hela linjen från bokning av service tills att du kör därifrån och trots detta är den inte dyrare att serva en motsvarande drivlina i en Toylåda exempelvis Camry HSD eller RAV4 HSD som bägge har en äldre enklare version av bränslemotorn.
Håll kvar tanken om IS 300h du kommer inte ångra dig, det är få normalbrukande konsumenter (bilar runt 30000:- ägda av tonåringar borträknade) som efter sin första Lexus köper något annat.

Evildan
28 augusti 2017 ·
panda666
29 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

Evildan skrev:
http://lexusbiliacenter.se/aga-en-lexus/

shit, stämmer detta med servicen verkligen? då är det imponerande!. gäller det bara ifall man köper ny bil eller gäller det ifall man servar en begagnad lexus också? Måste hitta en så ny is 300h som möjligt med låga mil för runt 230k^^ kan man kanske pruta ner från 250 till 230 är det jävla bra.

Evildan
29 augusti 2017 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:
http://lexusbiliacenter.se/aga-en-lexus/

shit, stämmer detta med servicen verkligen? då är det imponerande!. gäller det bara ifall man köper ny bil eller gäller det ifall man servar en begagnad lexus också? Måste hitta en så ny is 300h som möjligt med låga mil för runt 230k^^ kan man kanske pruta ner från 250 till 230 är det jävla bra.

Det gäller samtliga inlämnade Lexusar, även en pundarkörd -99 LS 430 med 38000mil på mätaren.

Den här då??
https://m.blocket.se/sodermanland/Lexus … 12&w=1
Ska jag kolla "sista pris" på den åt dig?

panda666
29 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:
http://lexusbiliacenter.se/aga-en-lexus/

shit, stämmer detta med servicen verkligen? då är det imponerande!. gäller det bara ifall man köper ny bil eller gäller det ifall man servar en begagnad lexus också? Måste hitta en så ny is 300h som möjligt med låga mil för runt 230k^^ kan man kanske pruta ner från 250 till 230 är det jävla bra.

Det gäller samtliga inlämnade Lexusar, även en pundarkörd -99 LS 430 med 38000mil på mätaren.

Den här då??
https://m.blocket.se/sodermanland/Lexus … 12&w=1
Ska jag kolla "sista pris" på den åt dig?

låter fantastiskt. skönt att dom har så bra service. javvist kolla;smile ska länka här några som jag skulle kunna köpa direkt. tänk om man kunde pruta ner 20-30k^^ vore ballt.

PLindblom
30 augusti 2017 · 1 200 Inlägg

panda666 skrev:
låter fantastiskt. skönt att dom har så bra service. javvist kolla;smile ska länka här några som jag skulle kunna köpa direkt. tänk om man kunde pruta ner 20-30k^^ vore ballt.

www.kvd.se/?blnr=763284 - Du får en ny chans på den här i morgon. Om den blir såld lär den gå för under 230 000kr. Ta en titt på produktbladet jag länkade till tidigare, för att se vad som ingår i Executive-utförandet.

https://www.kvd.se/kvdapi/image/6041077/large.jpg

Senast redigerat av PLindblom (30 augusti 2017)

Evildan
30 augusti 2017 ·

PLindblom skrev:

panda666 skrev:
låter fantastiskt. skönt att dom har så bra service. javvist kolla;smile ska länka här några som jag skulle kunna köpa direkt. tänk om man kunde pruta ner 20-30k^^ vore ballt.

www.kvd.se/?blnr=763284 - Du får en ny chans på den här i morgon. Om den blir såld lär den gå för under 230 000kr. Ta en titt på produktbladet jag länkade till tidigare, för att se vad som ingår i Executive-utförandet.

https://www.kvd.se/kvdapi/image/6041077/large.jpg

Vilket frodigt och mustigt skägg!

Hänger du på och budar Panda?

PLindblom
30 augusti 2017 · 1 200 Inlägg

Evildan skrev:
Vilket frodigt och mustigt skägg!

Alexander Bard! yikes

Evildan
30 augusti 2017 ·

PLindblom skrev:

Evildan skrev:
Vilket frodigt och mustigt skägg!

Alexander Bard! yikes

https://www.kvd.se/kvdapi/image/6041089/large.jpg

Got me!!
http://vimmelprinsessan.svenskdam.se/wp-content/uploads/sites/7/2014/07/r%C3%A4ttAB74942812.jpg

caromania Forummoderator
30 augusti 2017 · 9 296 Inlägg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/e2/04/30/e204304f8c7a96b603de710c8721bc9e.jpg

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
30 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

haha ska kika på den. vilken fin selfie. det kommer inte så många lexusar , vill ha en så pass ny som möjligt samt lågmil för pengarna.

panda666
30 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

Den saknar en service vid 4500mil samt så ska den servas nu vid 7500. varnar inte bilen när den behöver service? hade för mig att dom gör det på lexus?

PLindblom
30 augusti 2017 · 1 200 Inlägg

panda666 skrev:
haha ska kika på den. vilken fin selfie. det kommer inte så många lexusar , vill ha en så pass ny som möjligt samt lågmil för pengarna.

Är du orolig att de äldre ska börja falla isär? smile

Det är ingen skillnad mellan en IS 300h från 2013 och en från 2016, mer än att den nyare tillverkades senare. Majoriteten (vill jag påstå) av alla IS 300h rullar som tjänstebilar/förmånsbilar på treårskontrakt. Det är därför det nästan bara dyker upp bilar från 2013-2014 på Blocket.

panda666 skrev:
Den saknar en service vid 4500mil samt så ska den servas nu vid 7500. varnar inte bilen när den behöver service? hade för mig att dom gör det på lexus?

Funktionen finns, men du måste själv ställa in önskade intervall för service av de olika delarna. Det är något som få människor orkar göra.

Senast redigerat av PLindblom (30 augusti 2017)

panda666
30 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

PLindblom skrev:

panda666 skrev:
haha ska kika på den. vilken fin selfie. det kommer inte så många lexusar , vill ha en så pass ny som möjligt samt lågmil för pengarna.

Är du orolig att de äldre ska börja falla isär? smile

Det är ingen skillnad mellan en IS 300h från 2013 och en från 2016, mer än att den nyare tillverkades senare. Majoriteten (vill jag påstå) av alla IS 300h rullar som tjänstebilar/förmånsbilar på treårskontrakt. Det är därför det nästan bara dyker upp bilar från 2013-2014 på Blocket.

panda666 skrev:
Den saknar en service vid 4500mil samt så ska den servas nu vid 7500. varnar inte bilen när den behöver service? hade för mig att dom gör det på lexus?

Funktionen finns, men du måste själv ställa in önskade intervall för service av de olika delarna. Det är något som få människor orkar göra.

hehe jag är skadad människa. men det känns skönare att ha 2014/2015. Den har väl en fast intervall på 1500mil/1år? räknar inte den varje gång man nollställer efter service? den borde väl varna att det är dags för service varje 1500mil ungefär. iaf hen har missat 2 servicar^^ ja måste serva den ifall ja köper den. vill inte ta risker, man måste ta hand om sina grejer;)

PLindblom
30 augusti 2017 · 1 200 Inlägg

panda666 skrev:

PLindblom skrev:

panda666 skrev:
haha ska kika på den. vilken fin selfie. det kommer inte så många lexusar , vill ha en så pass ny som möjligt samt lågmil för pengarna.

Är du orolig att de äldre ska börja falla isär? smile

Det är ingen skillnad mellan en IS 300h från 2013 och en från 2016, mer än att den nyare tillverkades senare. Majoriteten (vill jag påstå) av alla IS 300h rullar som tjänstebilar/förmånsbilar på treårskontrakt. Det är därför det nästan bara dyker upp bilar från 2013-2014 på Blocket.

panda666 skrev:
Den saknar en service vid 4500mil samt så ska den servas nu vid 7500. varnar inte bilen när den behöver service? hade för mig att dom gör det på lexus?

Funktionen finns, men du måste själv ställa in önskade intervall för service av de olika delarna. Det är något som få människor orkar göra.

hehe jag är skadad människa. men det känns skönare att ha 2014/2015. Den har väl en fast intervall på 1500mil/1år? räknar inte den varje gång man nollställer efter service? den borde väl varna att det är dags för service varje 1500mil ungefär. iaf hen har missat 2 servicar^^ ja måste serva den ifall ja köper den. vill inte ta risker, man måste ta hand om sina grejer;)

Självklart är det trevligt med en så ny bil som möjligt, men personligen värderar jag luftkonditionerade framsäten, Mark Levinson-stereo,  LED-strålkastare, Aktivt krocksskydssystem och aktiv farthållare högre än en ett eller två år nyare bil utan den utrustningen.

Skapa en Blocket-bevakning där du specar den äldsta årsmodellen du kan tänka dig, max antal rullade mil och högsta pris du vill betala, så är det bara att hugga rätt bil när den dyker upp.

Beträffande servicen så är det 1500 mil/1 år som gäller, men dessa intervall får du ställa in själv om du vill att bilen ska påminna dig. Verkstäderna går, mig veterligen, inte in i den menyn.

Senast redigerat av PLindblom (30 augusti 2017)

panda666
30 augusti 2017 · 4 228 Inlägg

kan fan inte bestämma mig om svart eller vitt. gillar båda men tycker nästan man ser bilens linjer o former schystare med vitt. men svart är endå svart..det är fint. riktig knight rider alltså.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang