Lägg upp film på Youtube, där man kör lite "sportigt". Farligt?

wides Avstängd
18 augusti 2017 · 32 Inlägg

Tänkte om man lägger om nån film där det framgår ganska enkelt vem som kör, är detta en risk att polisen orkar dra i?.

Känns som de ska väll bevisas att det körs i Sverige mm?!.. Finns ju drösvis att sådant på youtube, nån som hört att nån åkt dit eller blivit av med kortet

Nu pratar jag inte rena streetrace, där vill ju alla vara anonyma.. smile

Utmarks-Loke
18 augusti 2017 · 5 833 Inlägg

Tvivlar på att de har resurser för sånt när de inte ens hinner utreda mordfall. Men har man otur och någon grinig jävel bestämmer sig så lär de sätta dit dig.

wides Avstängd
18 augusti 2017 · 32 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Tvivlar på att de har resurser för sånt när de inte ens hinner utreda mordfall. Men har man otur och någon grinig jävel bestämmer sig så lär de sätta dit dig.

Haha ja tänkte samma sak. Ja hur ska de kunna bevisa hur fort de gått?!?!, inte kan de lita på hastighetsmätaren från en bil?!, den kan ju visa vad som helst wink

Sen med resurser kan man ju hoppas att de lägger på annat.

Jag är utsatt för ett bedrägeri på fälgar som jag köpt men inte fått...Polisen har fått allt info inkl inspelade samtal, sms. De har tom namnet...

Så nu 4mån senare....inte hänt nått.. smile

Evildan
18 augusti 2017 ·

Svarte_Orm skrev:
Tvivlar på att de har resurser för sånt när de inte ens hinner utreda mordfall. Men har man otur och någon grinig jävel bestämmer sig så lär de sätta dit dig.

Precis, så lägg upp filmer du.

jompazx
19 augusti 2017 · 291 Inlägg

Folk brukar ju blurra ut hastighets mätarn

Lohman wtf.
19 augusti 2017 · 85 Inlägg

för att du ska bli dömd i Sverige så skall det vara "bortom allt rimligt tvivel" att det är just du som har gjort brottet.  Om man inte ser ditt ansikte när du kör bilen bör det vara lugnt. sedan tror jag inte att de skulle orka lägga tid på sådant. inte idag.

"Måste vara garagets vanligaste fråga? Använd sökfunktionen och håll tummarna för att inte datan krashar pga alla träffar."
wides Avstängd
19 augusti 2017 · 32 Inlägg

jompazx skrev:
Folk brukar ju blurra ut hastighets mätarn

Ja youtube har ju en lysande sån funktion märkte jag idag! smile. Tack.

Utmarks-Loke
19 augusti 2017 · 5 833 Inlägg

Men om man orsakar en olycka och polisen ser att man filmat så har dom prima bevis...

wides Avstängd
19 augusti 2017 · 32 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Men om man orsakar en olycka och polisen ser att man filmat så har dom prima bevis...

Japp smile , sen kan man konkurrera med alla Dashcams filmer från galna ryssar som kraschar.. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang