Volvo v40 2000 lambadalampan lyser.

Smurfen40
22 augusti 2017 · 689 Inlägg

Min bekant har en v40 som lambadalampan lyser på.
Besiktningen bryr sig inte om det för det gäller tydligen  bara bilar efter 2002 årsmodell.
Kan man ta bort glödlampan  utan att besiktningen bryr sig eller måste den tändas??

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
simlar
22 augusti 2017 · 5 524 Inlägg

Varför inte laga felet?
Motorlampan (lambdasymbol i äldre Volvos) lyser pga att det finns felkoder lagrade i motorstyrdonet.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Smurfen40
22 augusti 2017 · 689 Inlägg

simlar skrev:
Varför inte laga felet?
Motorlampan (lambdasymbol i äldre Volvos) lyser pga att det finns felkoder lagrade i motorstyrdonet.

Jag vet inte
Är som sagt inte min bil utan han bara frågade mig.

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
Chewgum
22 augusti 2017 · 79 Inlägg

lambdan påverkar ju insprut o skit...säkert en sketen lambda eller så är det något annat. läs felkoder?

Smurfen40
22 augusti 2017 · 689 Inlägg

Chewgum skrev:
lambdan påverkar ju insprut o skit...säkert en sketen lambda eller så är det något annat. läs felkoder?

Saken är att den har lyst i två år tydligen och ändå gått igenom besiktningen.
Fattar det som om dom inte bryr sig att kolla detta då bilen är tillverkad innan 2002
Ska kolla felkoder på.den i helgen

Senast redigerat av Smurfen40 (22 augusti 2017)

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
Chewgum
22 augusti 2017 · 79 Inlägg

Smurfen40 skrev:

Chewgum skrev:
lambdan påverkar ju insprut o skit...säkert en sketen lambda eller så är det något annat. läs felkoder?

Saken är att den har lyst i två år tydligen och ändå gått igenom besiktningen.
Fattar det som om dom inte bryr sig att kolla detta då bilen är tillverkad innan 2002
Ska kolla felkoder på.den i helgen

kanske är ett fel som kommer och går (intermittent) och var inte närvarande när den besiktigades.

angående år så kan man läsa det här: https://www.bilprovningen.se/boka-besik … troll.html

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang