FUNDERING Hur lättsålda är dom egentligen? BMW E92

bmwsnibben
31 augusti 2017 · 4 Inlägg

Tjenare, jag har enligt mig hittat en BMW E92 Coupé 320D som ligger ute lite för billigt som jag funderar på o slå till på för o sedan sälja. Men jag har en fråga, hur populära är e92an i 320D? Är dom lättsålda för ett "vanligt" pris, alltså varken överpris eller underpris? Känns som en bil som man helst skulle vilja ha i 330 eller 335? någon som har någon erfarenhet eller som haft en sådan o sedan sålt? skulle gärna vilja ha svar så fort som möjligt för behöver veta fort.

Tack!

Hej och välkommen till forumet!
För att det ska bli lätt att få en tydlig översikt är det viktigt att rubrikerna är tydliga. Jag ändrade din rubrik då den var väl otydlig snarare än att låsa tråden vilket i normala fall sker.
Mvh Mod

2§ När du startar en ny tråd

Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om.

CC72
31 augusti 2017 · 1 661 Inlägg

Om den inte är såld för pengen "lite för billigt". Vad säger att du kommer att få den såld för mer?

bmwsnibben
31 augusti 2017 · 4 Inlägg

CC72 skrev:
Om den inte är såld för pengen "lite för billigt". Vad säger att du kommer att få den såld för mer?

Formulerade mig lite fel, det är en kompis till mig som känner en som ska sälja sin och priset han sa var lite klent emot vad man skulle kunna sälja den för enligt mig, sorry för att jag skrev lite konstigt, den ligger alltså inte UTE någonstans smile

Senast redigerat av bmwsnibben (31 augusti 2017)

CC72
31 augusti 2017 · 1 661 Inlägg

Då ingen vet prislappen så kan man inte sia om det kommer att bli en bra eller dålig affär.

Jag skulle dock absolut kunna tänka mig en 320d istället för dom dyrare 330/335. Med tanke på hur skatter och regler kommer att förändras så kommer nog också synen på bilköp, till viss del, att förändras.

Har du råd att gambla så är det väl bara att du kör. Måste du däremot låna pengar eller lösa finansieringen på annat sätt så är det ett absolut nej.

bmwsnibben
31 augusti 2017 · 4 Inlägg

bmwsnibben skrev:

CC72 skrev:
Då ingen vet prislappen så kan man inte sia om det kommer att bli en bra eller dålig affär.

Jag skulle dock absolut kunna tänka mig en 320d istället för dom dyrare 330/335. Med tanke på hur skatter och regler kommer att förändras så kommer nog också synen på bilköp, till viss del, att förändras.

Har du råd att gambla så är det väl bara att du kör. Måste du däremot låna pengar eller lösa finansieringen på annat sätt så är det ett absolut nej.

Det är en svart 320D på 21K mil med M-Sport paket plus helskinnssportstolar i svart och den är väldigt fin i lacken och har snygga 18 tummare till sommarfälgar plus vinterdäck med och han vill ha 80k för, är inte det lite billigt? smile

Evildan
31 augusti 2017 ·

bmwsnibben skrev:

bmwsnibben skrev:

CC72 skrev:
Då ingen vet prislappen så kan man inte sia om det kommer att bli en bra eller dålig affär.

Jag skulle dock absolut kunna tänka mig en 320d istället för dom dyrare 330/335. Med tanke på hur skatter och regler kommer att förändras så kommer nog också synen på bilköp, till viss del, att förändras.

Har du råd att gambla så är det väl bara att du kör. Måste du däremot låna pengar eller lösa finansieringen på annat sätt så är det ett absolut nej.

Det är en svart 320D på 21K mil med M-Sport paket plus helskinnssportstolar i svart och den är väldigt fin i lacken och har snygga 18 tummare till sommarfälgar plus vinterdäck med och han vill ha 80k för, är inte det lite billigt? smile

En handlare begär 109900kr för en 2011.
https://m.blocket.se/goteborg/BMW_320_D … 12&w=3

panda666
31 augusti 2017 · 4 250 Inlägg

sen vetefan vad det är för fel på den också när den ska säljas så billigt? vet du det?

Evildan
31 augusti 2017 ·

Årsmodellen spelar givetvis in också.
Svårt ijenkligenn att sia om när spannet är 5år mellan 2007-2012.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang