Bmw 320d, hur vet jag om den är Optimerad?

Rille68
19 september 2017 · 150 Inlägg

Hej!

Har köpt en BMW E91 320d som går förvånansvärt bra och går ungefär som min 325d jag hade förut.

Bilen jag köpt har blivit åtagen av ett finansbolag då ägaren innan inte haft råd med bilen så har ingen information om bilen.

Men jag upplever att bilen går väldigt mycket bättre än en vanlig 320d och undrar då om det är möjligt att kontrollera ifall den blivit Optimerad tidigare?

Jokabsson
19 september 2017 · 1 172 Inlägg

Rille68 skrev:
Hej!

Har köpt en BMW E91 320d som går förvånansvärt bra och går ungefär som min 325d jag hade förut.

Bilen jag köpt har blivit åtagen av ett finansbolag då ägaren innan inte haft råd med bilen så har ingen information om bilen.

Men jag upplever att bilen går väldigt mycket bättre än en vanlig 320d och undrar då om det är möjligt att kontrollera ifall den blivit Optimerad tidigare?

Det är nog svårt, om inte omöjligt att se om den är trimmad utan att mäta effekten på ett eller annat sätt.. Ring typ BSR och fråga om råd om det finns någon indikation på styrboxen ifall den är chippad. Annars kan du ju åka förbi valfri bilfirma och bänka den för att se exakt effekt. Kan ju vara kul att göra i vilket fall? Varnar dock för att de brukar vilja ha en slant för det. Brukar ligga runt 1000-lappen.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Janneutanb
20 september 2017 · 7 267 Inlägg

Koppla in en laddtrycksmätare så ser du om du har högre tryck än vanliga 320d.
Eller mät accelerationstider och jämför.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang