Motorbyte till B230ft

Moheisenjr7
24 september 2017 · 41 Inlägg

Hej!
Jag har precis bytt motor på min 945 Gl från en b230fd till En B230ft ft fulltrycksturbo från en Volvo 945 97:a. Jag gjorde en del grejer i samband med motorbytet och det var att chippa bränsleboxen, 3" lmm från kl racing och r gröna spridare äkta. Men nu får jag inte igång motorn. Jag har bytt tändningslåset från ftt:n till gl:en men utan framgång. Det satt en startspärr på turbo bilens el system.. ska jag flytta över den för att motorn ska starta på Gl?  Alla boxar är bytta dock är inte tändningen chippad. I o för sig har jag bytt fördelarlocket som satt på b230fd:n till fulltryckaren. Kan det vara ett fel till varför den ej startar? Samt att allt gjorde jag utomhus och det kan va så att det regnat lite på motorn men försökt bevara den så borta från regn som möjligt så det är inte överdrivet mycket det regnat.  Vissa säger att man behöver byta hela elsystemet och andra säger att man inte behöver. Jag är helt förvirrad och har ingen aning hur jag ska ta mig till skolan nu när jag bor i en håla...

volvoqq Lastbilsmekaniker
24 september 2017 · 5 138 Inlägg

Tänder den till eller händer ingenting?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang