Dåligt skjut/laddtryck golf gti 99

D2K-Speedy
5 november 2017 · 34 Inlägg

Tjena

Tänkte höra om det finns nån som är hemma på golf gti 1,8T motorerna,

Har börjat få dåligt skjut i bilen dom senaste dagarna, bilen känns slö och allmänt trött när man trampar ner foten.trycker ur sig och går kanon ibland. kan dock rycka till på full gas. Går annars kanon så länge man inte gasar, och känns som den går betydligt bättre på halvgas än på full

Har nyligen bytt:
Vakumslang mellan dump och insug
Vakumslang till bränsletrycks regulator.
olja/filter
Stift
återcirkulerande dumpen eftersom gamla läckte

Tyckte bilen kändes lite piggare efter jag bytte dumpen men nu är det samma sak igen. Den trycker bara ur sig ibland.

Tänkte om någon är hemma på vart läckorna eller problemen brukar ligga på dessa.

Bilen går annars orginal 150hk med agu motor.

MVH

Jesper328
5 november 2017 · 2 326 Inlägg

Det enklaste skulle nog vara att skaffa utrustning för att kolla felkoder, helst så att man kan logga värden också.
Annars skulle jag tippa på luftmassemätare, egr, eller tryckläcka.
Finns säkert någon guide på Google för hur du mäter upp luftmassemätaren, det är ju liksom en vw.

D2K-Speedy
6 november 2017 · 34 Inlägg

Jesper328 skrev:
Det enklaste skulle nog vara att skaffa utrustning för att kolla felkoder, helst så att man kan logga värden också.
Annars skulle jag tippa på luftmassemätare, egr, eller tryckläcka.
Finns säkert någon guide på Google för hur du mäter upp luftmassemätaren, det är ju liksom en vw.

Grejen är ju vilken läsare man ska ha, har inte direkt lust att lägga en förmögenhet

Jesper328
6 november 2017 · 2 326 Inlägg

D2K-Speedy skrev:

Jesper328 skrev:
Det enklaste skulle nog vara att skaffa utrustning för att kolla felkoder, helst så att man kan logga värden också.
Annars skulle jag tippa på luftmassemätare, egr, eller tryckläcka.
Finns säkert någon guide på Google för hur du mäter upp luftmassemätaren, det är ju liksom en vw.

Grejen är ju vilken läsare man ska ha, har inte direkt lust att lägga en förmögenhet

Använder själv en kopia av en Delphi ifrån Aliexpress.
Gav 400kr för den och har aldrig haft några som helst problem. smile

D2K-Speedy
6 november 2017 · 34 Inlägg

Okej får prova köpa nån sån dåsmile

Senast redigerat av D2K-Speedy (6 november 2017)

D2K-Speedy
12 november 2017 · 34 Inlägg

får upp felkod 00561 fuel mixture nånting, Hittade en vakuumläcka på slangen till bromscylindern, och bytte bränsletrycks regulator, går  betydligt jämnare men är fortfarande slö.

Kan det vara lmm som är trött?

Jesper328
12 november 2017 · 2 326 Inlägg

Kan vara det, har du möjlighet att logga flöde på LMM?
Annars kan du mäta med en multimeter, finns säkert värden att gå efter om du Googlar.

D2K-Speedy
20 november 2017 · 34 Inlägg

Jesper328 skrev:
Kan vara det, har du möjlighet att logga flöde på LMM?
Annars kan du mäta med en multimeter, finns säkert värden att gå efter om du Googlar.

Bytte till en ny LMM idag.

Samma sak fortfarande, bilen går slött när den är kall, kanon när den är varm bortsett från att den rycker till nån gång då och då när den är varm och man släpper av,

Tidigare felkoder är släckta och nu får jag upp 00544 (maximum boost pressure exceeded)istället.

Vad kan det vara??  börjar bli smått trött på att bilen håller på nu

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang