V70n D5 motor defekt

Linus2614
27 november 2017 · 9 Inlägg

Tjenare! Vet inte om jag skriver på fel kategori men provar!
Jag köpte mig en V70n -04 D5 gått 41xxx förra veckan och glömde såklart att öppna oljelocket samtidigt som den var igång och märkte detta hemma:

https://m.youtube.com/watch?v=xlI0LC33skE

(Inte min video men min har samma problem) och jag undrar vad det är för fel samt hur jag kanske kan åtgärda det?
MVH Linus! smile

Senast redigerat av Linus2614 (27 november 2017)

Samuel3
27 november 2017 · 360 Inlägg

Läckande motorkuddar tydligen, vaakumläcka alltså. Här byter han dom.

Senast redigerat av Samuel3 (27 november 2017)

panda666
27 november 2017 · 4 250 Inlägg

Linus2614 skrev:
Tjenare! Vet inte om jag skriver på fel kategori men provar!
Jag köpte mig en V70n -04 D5 gått 41xxx förra veckan och glömde såklart att öppna oljelocket samtidigt som den var igång och märkte detta hemma:

https://m.youtube.com/watch?v=xlI0LC33skE

(Inte min video men min har samma problem) och jag undrar vad det är för fel samt hur jag kanske kan åtgärda det?
MVH Linus! smile

Ser eller hör inget fel? Ska vara så om ja inte är helt ute o badar. Har aldrig hört att man ska öppna olje locket samtidigt som motorn är igång och lyssna. Din motor är säkert helt ok!

Hade en snubbe för länge sen på jobbet som sa exakt samma sak, då gällde de en x5 bmw med diesel motor och snubben öppna olje locket samtidigt som motorn va igång och sa *jävlar motorn låter som skit och är paj!* Medans vi andra där satt me öppen käft och kunde inte fatta  att killen va seriös.

leffe
27 november 2017 · 25 Inlägg

kan vara en vipparm som låter kan gå sönder

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 november 2017 · 14 047 Inlägg

Den ena låter uppenbarligen mer än den andra. Låter lite lurigt, kanske en lyftare.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Linus2614
27 november 2017 · 9 Inlägg

panda666 skrev:

Linus2614 skrev:
Tjenare! Vet inte om jag skriver på fel kategori men provar!
Jag köpte mig en V70n -04 D5 gått 41xxx förra veckan och glömde såklart att öppna oljelocket samtidigt som den var igång och märkte detta hemma:

https://m.youtube.com/watch?v=xlI0LC33skE

(Inte min video men min har samma problem) och jag undrar vad det är för fel samt hur jag kanske kan åtgärda det?
MVH Linus! smile

Ser eller hör inget fel? Ska vara så om ja inte är helt ute o badar. Har aldrig hört att man ska öppna olje locket samtidigt som motorn är igång och lyssna. Din motor är säkert helt ok!

Hade en snubbe för länge sen på jobbet som sa exakt samma sak, då gällde de en x5 bmw med diesel motor och snubben öppna olje locket samtidigt som motorn va igång och sa *jävlar motorn låter som skit och är paj!* Medans vi andra där satt me öppen käft och kunde inte fatta  att killen va seriös.

okey tack! kollade på en video då sa en snubbe att det var normalt! men om det låter högre än vanligt så kan de va nå med luften på något sätt. Men tack för svar, blev lite rädd att den var påväg att pajja då de är första bil big_smile

simlar
28 november 2017 · 5 525 Inlägg

Man ska inte ta bort locket helt och lyssna hur det låter, då låter alla motorer illa.
Man lossar bara locket och låter det ligga kvar. Sugs det fast kraftigt = defekt vevhusventilation. Flyger locket iväg = för högt vevhustryck vilket då tyder på sliten motor.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang