Tvist med bilhandlare: kundens synvinkel (redigerat ämne)

MrAwsume
8 december 2017 · 9 Inlägg

Hejsan allihopa,
Vill varna er från att köpa bilar från ett företag som heter Mikael Bil i Stockholm AB, ligger beläget i skogås, upplagsvägen 1!
Dessa skojare sålde oss en Ford Ranger -11 som inte alls är vad som utlovades. I själva annonsen står hur mycket som helst som inte ens finns på bilen, dumma som vi va så köpte vi faktiskt bilen, vi är ju självklart väldigt nöjda med den förutom att det inte finns komplett ifylld servicebok som han utlovade. Han sa ju även att det var kamkedja, så när vi ifrågasatte varför inte boken är ifylld som de står i annonsen svara han det var en elektronisk bok, finns inte heller. Så mellan 7000 - 17000 mil har vi ingen aning vad som hänt med bilen. Det roligaste av allt, det är att det inte ens är kamkedja på bilen utan det är kamrem! Dessa människor bytte efter mycket om och men kamremmen, men inte spänn rullar eller löp rullar... De vägrar byta alla oljer och filter som ska bytas för att man ska få en nollad service, vi vet ju tyvärr inte om dessa ens är bytta som de ska. sad De är riktigt otrevliga att ha att göra med och lurade på oss en "försäkring" som vi betalade ett par tusen för som nu inte ens gäller pga att bilen inte är fullservad som den ska. Han vägrar göra något åt saken så för guds skulle, köp inte bilar utav dessa pappskallar.... Deras blocket annonser är mer än 50% felskrivna och de har ingen som helst aning om vad som faktiskt finns på och i bilen överhuvud taget!! Varnar er verkligen från att köpa bil därifrån.

Se upp för denna bilförsäljare

Mikaels bil skogås, Mikael bil AB omdöme, Mikael bil i stockholm ab omdöme

(Mod redigerade rubriken)

Senast redigerat av MrAwsume (8 december 2017)

Subaru Legacy IV 2.0T "Subban" (2006)
it_mutt Avstängd
8 december 2017 · 10 388 Inlägg

MrAwsume skrev:
Hejsan allihopa,
Vill varna er från att köpa bilar från ett företag som heter Mikael Bil i Stockholm AB, ligger beläget i skogås, upplagsvägen 1!
Dessa skojare sålde oss en Ford Ranger -11 som inte alls är vad som utlovades. I själva annonsen står hur mycket som helst som inte ens finns på bilen, dumma som vi va så köpte vi faktiskt bilen, vi är ju självklart väldigt nöjda med den förutom att det inte finns komplett ifylld servicebok som han utlovade. Han sa ju även att det var kamkedja, så när vi ifrågasatte varför inte boken är ifylld som de står i annonsen svara han det var en elektronisk bok, finns inte heller. Så mellan 7000 - 17000 mil har vi ingen aning vad som hänt med bilen. Det roligaste av allt, det är att det inte ens är kamkedja på bilen utan det är kamrem! Dessa människor bytte efter mycket om och men kamremmen, men inte spänn rullar eller löp rullar... De vägrar byta alla oljer och filter som ska bytas för att man ska få en nollad service, vi vet ju tyvärr inte om dessa ens är bytta som de ska. sad De är riktigt otrevliga att ha att göra med och lurade på oss en "försäkring" som vi betalade ett par tusen för som nu inte ens gäller pga att bilen inte är fullservad som den ska. Han vägrar göra något åt saken så för guds skulle, köp inte bilar utav dessa pappskallar.... Deras blocket annonser är mer än 50% felskrivna och de har ingen som helst aning om vad som faktiskt finns på och i bilen överhuvud taget!! Varnar er verkligen från att köpa bil därifrån.

Se upp för denna bilförsäljare

Mikaels bil skogås, Mikael bil AB omdöme, Mikael bil i stockholm ab omdöme

Det är givetvis trist.

Men, en sak måste inflikas; en annons är inget avtal. Står det att bilen exempelvis har farthållare i annonsen, och den inte har det, så är det tråkigt men inget att göra något åt.

Däremot kan en annons användas som avtalsgrund, men, det är inte så per automatik.

Därav är alla tillägg med "med reservation för felskrivningar" i grund och botten menlösa i annonserna. Om man nu inte bara vill hålla ryggen fri för att folk kommer dit, noterar att bilen ex.vis saknar farthållare och blir sura. Men det är en annan femma.

Men, igen, verkar vara en trist upplevelse hur eller hur =/

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Soulman
8 december 2017 · 1 271 Inlägg

Du beskriver det som en syrlig kombo av att du misslyckats med din undersökningsplikt och säljarens lögner. Lyckas du inte häva köpet ska du gnida in så mycket fekalier i säljarens fejs du bara kan.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Muttley
8 december 2017 ·

Eftersom vi gillar båda historierna så gav jag Mikaels bil en chans att komma in här.  De är informerade såklart smile

Eftersom du skriver som du gör i slutet så är risken att du inte gillade människan och bara vill hänga ut.

Senast redigerat av Muttley (8 december 2017)

mikaelbil
8 december 2017 · 1 Inlägg

MrAwsume skrev:
Hejsan allihopa,
Vill varna er från att köpa bilar från ett företag som heter Mikael Bil i Stockholm AB, ligger beläget i skogås, upplagsvägen 1!
Dessa skojare sålde oss en Ford Ranger -11 som inte alls är vad som utlovades. I själva annonsen står hur mycket som helst som inte ens finns på bilen, dumma som vi va så köpte vi faktiskt bilen, vi är ju självklart väldigt nöjda med den förutom att det inte finns komplett ifylld servicebok som han utlovade. Han sa ju även att det var kamkedja, så när vi ifrågasatte varför inte boken är ifylld som de står i annonsen svara han det var en elektronisk bok, finns inte heller. Så mellan 7000 - 17000 mil har vi ingen aning vad som hänt med bilen. Det roligaste av allt, det är att det inte ens är kamkedja på bilen utan det är kamrem! Dessa människor bytte efter mycket om och men kamremmen, men inte spänn rullar eller löp rullar... De vägrar byta alla oljer och filter som ska bytas för att man ska få en nollad service, vi vet ju tyvärr inte om dessa ens är bytta som de ska. sad De är riktigt otrevliga att ha att göra med och lurade på oss en "försäkring" som vi betalade ett par tusen för som nu inte ens gäller pga att bilen inte är fullservad som den ska. Han vägrar göra något åt saken så för guds skulle, köp inte bilar utav dessa pappskallar.... Deras blocket annonser är mer än 50% felskrivna och de har ingen som helst aning om vad som faktiskt finns på och i bilen överhuvud taget!! Varnar er verkligen från att köpa bil därifrån.

Se upp för denna bilförsäljare

Hej, jag tycker att det är ytterst märkligt av dig att i förrgår sitta i mitt kontor och pratar om hur nöjd och glad du är över att vi kompenserat dig med att byta kamremmen till dig gratis trots att vi kontrollerat kamremmen och kommit fram till att den är relativt nyligen bytt och nu sitter du bakom datorn och skriver massor av felaktigheter om oss.
Du skriver ovan om hur nöjd du är med bilen samt att vi bytt kamrem till dig men sen skriver du att vi vägrat göra något åt detta?
Vi har inte sagt att boken är elektroniskt utan informerade dig vid köpetillfället att vi kan Ringa Ford verkstad och kolla om de hade servicehistorik på sin dator. Du visste om att boken inte fanns i bilen vid köpetillfället och valde själv aktivt att ingå avtal trots detta. Vid leverans så var bilen genomgången och nyservad av oss och du har inte haft problem med bilen under den tid du ägt den hittills och skriver att du är nöjd med den. Att du skriver att det behövs olja/filter byte är inte korrekt och det går att få bekräftat via Mekonomen som vi samarbetar med.

Vänliga Hälsningar/ Martin
Mikael Bil i Stockholm AB

panda666
8 december 2017 · 4 250 Inlägg

Oj vad hemskt,  dessa jäkla handlare som ska alltid luras och jäklas med en! jobbiga typer.. NOT! Ts måste va full eller nått för ja ser inga problem här, säkert ville bara inte ha bilen efter ts köpt den och nu vet inte hen vad den ska göra med den. Men att smutskasta en firma sådär är bara rent fel!

Muttley
8 december 2017 ·

panda666 skrev:
Oj vad hemskt,  dessa jäkla handlare som ska alltid luras och jäklas med en! jobbiga typer.. NOT! Ts måste va full eller nått för ja ser inga problem här, säkert ville bara inte ha bilen efter ts köpt den och nu vet inte hen vad den ska göra med den. Men att smutskasta en firma sådär är bara rent fel!

Håller med dig smile.
Anledningen att man ska ha 2 vägskommunikation.
Om nu man var nöjd i förrgår får man för fan kommunicera med säljaren om man känner att man stör sig på något.

panda666
8 december 2017 · 4 250 Inlägg

Muttley skrev:

panda666 skrev:
Oj vad hemskt,  dessa jäkla handlare som ska alltid luras och jäklas med en! jobbiga typer.. NOT! Ts måste va full eller nått för ja ser inga problem här, säkert ville bara inte ha bilen efter ts köpt den och nu vet inte hen vad den ska göra med den. Men att smutskasta en firma sådär är bara rent fel!

Håller med dig smile.
Anledningen att man ska ha 2 vägskommunikation.
Om nu man var nöjd i förrgår får man för fan kommunicera med säljaren om man känner att man stör sig på något.

orka hänga ut en handlare som faktiskt försöker hjälpa en. ^^helt galet. ja precis ska bli kul o se vad ts kommer att säga här näst.

Mack Forum- och sitemoderator
8 december 2017 · 26 134 Inlägg

Försöker hålla lite koll i den här tråden.
Mycket bra att också bilhandlaren fick en "heads up" och tillfället att ge sin bild av saken.
Håller med om att det blir intressant att se vad TS har att säga om saken.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Evildan
8 december 2017 ·

Vi som läser, har oavsett vad som påstås av de två parterna eller hur välformulerad någon må vara, ingen aning om vem som ijenkligen skarvar lite med faktan.
Trist oavsett att det blir konflikt.

Muttley
8 december 2017 ·

Mack skrev:
Försöker hålla lite koll i den här tråden.
Mycket bra att också bilhandlaren fick en "heads up" och tillfället att ge sin bild av saken.
Håller med om att det blir intressant att se vad TS har att säga om saken.

Vill inflika i att vi bör ha en vårdad rubrik.  Jag tror personligen inte att TS kommer att svara med sin historik.
Så mer passande rubrik hade varit snällt mot företagaren smile

Muttley
8 december 2017 ·

Evildan skrev:
Vi som läser, har oavsett vad som påstås av de två parterna eller hur välformulerad någon må vara, ingen aning om vem som ijenkligen skarvar lite med faktan.
Trist oavsett att det blir konflikt.

Just därför är det deras helt enskilda sak att lösa. I annat fall får de ta hjälp.

MrAwsume
10 december 2017 · 9 Inlägg

mikaelbil skrev:

MrAwsume skrev:
Hejsan allihopa,
Vill varna er från att köpa bilar från ett företag som heter Mikael Bil i Stockholm AB, ligger beläget i skogås, upplagsvägen 1!
Dessa skojare sålde oss en Ford Ranger -11 som inte alls är vad som utlovades. I själva annonsen står hur mycket som helst som inte ens finns på bilen, dumma som vi va så köpte vi faktiskt bilen, vi är ju självklart väldigt nöjda med den förutom att det inte finns komplett ifylld servicebok som han utlovade. Han sa ju även att det var kamkedja, så när vi ifrågasatte varför inte boken är ifylld som de står i annonsen svara han det var en elektronisk bok, finns inte heller. Så mellan 7000 - 17000 mil har vi ingen aning vad som hänt med bilen. Det roligaste av allt, det är att det inte ens är kamkedja på bilen utan det är kamrem! Dessa människor bytte efter mycket om och men kamremmen, men inte spänn rullar eller löp rullar... De vägrar byta alla oljer och filter som ska bytas för att man ska få en nollad service, vi vet ju tyvärr inte om dessa ens är bytta som de ska. sad De är riktigt otrevliga att ha att göra med och lurade på oss en "försäkring" som vi betalade ett par tusen för som nu inte ens gäller pga att bilen inte är fullservad som den ska. Han vägrar göra något åt saken så för guds skulle, köp inte bilar utav dessa pappskallar.... Deras blocket annonser är mer än 50% felskrivna och de har ingen som helst aning om vad som faktiskt finns på och i bilen överhuvud taget!! Varnar er verkligen från att köpa bil därifrån.

Se upp för denna bilförsäljare

Hej, jag tycker att det är ytterst märkligt av dig att i förrgår sitta i mitt kontor och pratar om hur nöjd och glad du är över att vi kompenserat dig med att byta kamremmen till dig gratis trots att vi kontrollerat kamremmen och kommit fram till att den är relativt nyligen bytt och nu sitter du bakom datorn och skriver massor av felaktigheter om oss.
Du skriver ovan om hur nöjd du är med bilen samt att vi bytt kamrem till dig men sen skriver du att vi vägrat göra något åt detta?
Vi har inte sagt att boken är elektroniskt utan informerade dig vid köpetillfället att vi kan Ringa Ford verkstad och kolla om de hade servicehistorik på sin dator. Du visste om att boken inte fanns i bilen vid köpetillfället och valde själv aktivt att ingå avtal trots detta. Vid leverans så var bilen genomgången och nyservad av oss och du har inte haft problem med bilen under den tid du ägt den hittills och skriver att du är nöjd med den. Att du skriver att det behövs olja/filter byte är inte korrekt och det går att få bekräftat via Mekonomen som vi samarbetar med.

Vänliga Hälsningar/ Martin
Mikael Bil i Stockholm AB

För det första kan jag ju börja med att svara dig Martin, vem du nu är på Mikael bil. Det är ju lite komiskt att du sitter och säger jag var i ditt kontor? Vem är du? Vad jag minns så var jag och pratade med Mikael. Det var dessutom han som sålde oss bilen och inte du. Jag påstod aldrig att jag var nöjd med er eller vad ni nu gjort. Man kan inte kolla på en kamrem och säga "denna är bytt för si och så" många mil sedan. Ni har aldrig ens tagit in bilen för att kolla på kamremmen. Det tog oss en och en halv månad att ens få er att gå med på att ge oss en tid för ta in och byta remmen! Ni visste inte ens bilen hade kamrem först vi berättade det för er. Ni har ju väldigt mycket konstigheter för er. Ja, ni vägrade att göra någonting åt detta från första början utan man har fått stå och ifrågasätta hur ni tänker när ni står och ljuger angående en bil ni sålt.
Men återigen Martin, det var tyvärr inte du som sålde oss bilen så hur kan du veta vad Mikael sa till oss när vi köpte bilen? Ni sa tyvärr inte vid köp tillfället att ni kunde ringa till en ford verkstad, snacka skit. Det roligaste är ju att du säger "du visste om att boken inte fanns i bilen".. Du verkar vara väl informerad. Boken fanns i bilen men det fanns ingen historik från 7000 mil och framåt, jo er stämpel fanns där som kom vid 17.600+ mil för att ni servade den. Och jag snackar inte om att ni ska göra olja/filter byte på bilen utan att vi har både oljan i växellåda samt fördelningsväxellådan, oljan i fram samt bakaxel, luftfilter samt bränslefiltret ska bytas som man brukar göra under intervalltiden som en Ford Ranger har mellan 7000-17000 mil.
Och ni påstår att bilen är genomgången av er. HUR kommer det sig då att ni stod och sa bilen hade kamkedja? Om ni gått igenom bilen så har ni väl märkt att det sitter en kamrem på den?  Sen var eran annons på bilen så sjukt felaktigt framställande så det inte är klokt. Den vilseledde en helt och hållet. Det är ju lite komiskt att ni hela tiden ändrar era svar till en när man pratar med er, de få gånger som man faktiskt får tag på er.


Sen till de andra. Nä ni kanske inte har förstått mig helt hundra. Jag har aldrig sagt jag inte vill ha bilen. Det är en vettig bil om man får ordning på den så man kan garantera till 100% att allting är som det ska med bilen. Hur ska vi veta om oljor i axlar och liknande ens är bytta? Detta är absolut ingenting som Mikael Bil ens har kollat. Men panda, främst till dig, hänga ut en handlare som försöker hjälpa mig? Dessa människor är inte behjälpliga på något sätt. De kunde inte ens ge mig en tid först jag personligen åkte dit igen. Vilket är ett x antal mil. Lite onödigt för få en tid eller hur? De har sagt en massa saker men inget händer. Redan vid första tillfället vi pratades vid efter bilen blivit köpt så frågade vi dom om de kunde kolla på backspegeln som inte går att ändra, något vi inte tänkte på kolla vid köpet. Den är ju naturligtvis elektronisk så den står som den stått och går inte alls att ställa om, vi frågade om de kunde kolla på flak locket till bilen eftersom detta inte gick att stänga. De lovade att kolla över allt detta men ingenting hände, för de vägrade ge oss en tid. Men när vi sedan fick tiden och vi lämnade in bilen. Så frågade vi om de kollat på etc backspegeln, Nej det hade dom inte gjort "för han som gjorde det var sjuk denna vecka".. det låter ju LITE komiskt att man har en egen mekaniker som är inriktad på backspeglar då eller?

Sen muttley, jag var inte ett dugg "nöjd" när jag gick därifrån. Inte någonstans under samtalet med dom var jag nöjd och deras svar var ju mer eller mindre inte ens smarta. Jag har inte på något sätt gett dom någon tro om att jag är nöjd, men det var ju TYVÄRR inte "martin" som satt med oss på kontoret utan det var Mikael.  Nöjd kan jag inte påstå jag var då eller nu. Tro mig jag lät dom veta exakt vad jag "stör mig på".

Det är nog otroligt lätt att vara stöddig bakom skärmen, ni var inte där tyvärr. Jag gjorde detta inlägg för att berätta vad som hände oss när vi köpte bil ifrån dessa skojare. Det är ju inte enbart jag som tycker dessa personer gjort detta på ett bra sätt, flertalet olika ford verkstäder säger ju exakt samma saker  "du har råkat ut för en svinförsäljare". Sen får ju alla tycka och tänka vad de vill såklart, sen väljer man ju själv vem man tror eller inte smile

Subaru Legacy IV 2.0T "Subban" (2006)
MrAwsume
10 december 2017 · 9 Inlägg

Tyvärr så kommer Mikael bil med väldigt mycket lögner och deras anställda verkar inte hålla koll med varken vad dom gör eller säger. När vi köpte bilen så köpte vi den av "Mikael". Senast då jag pratade i telefon med Mikael så sa han till mig att det inte var han som sålde mig den, så jag tog med mig kontraktet dit när jag var dit sist och ifrågasatte vems underskrift det var. Jajo det var ju "Mikaels".
"Men det var ju inte du som sålde mig bilen sa du i telefonen utan att det var hans kollega som gjort det?"
Nej, han hade förstått fel. Han menade ju såklart att det inte var han som hade bokat in denna "tid" hos dom. Den tiden vi då var där med bilen. Det roligaste är ju att... Det var just "Mikael" som ansikte mot ansikte bokade in tiden med mig när vi var på hans kontor.

Subaru Legacy IV 2.0T "Subban" (2006)
Mack855
10 december 2017 · 1 354 Inlägg

En fråga till TS. Varför köpte du bilen ens om det var så mycket fel och saker som inte stämde överens med annonsen? Köpa en bil utan ifylld servicebok gör man ju på chans kan jag tycka.. Nu har jag inte heller sett annonsen men det brukar ju hos de flesta handlare stå med stora bokstäver "vi reserverar för eventuella felskrivningar".

Muttley
10 december 2017 ·

MrAwsume skrev:
Sen muttley, jag var inte ett dugg "nöjd" när jag gick därifrån. Inte någonstans under samtalet med dom var jag nöjd och deras svar var ju mer eller mindre inte ens smarta. Jag har inte på något sätt gett dom någon tro om att jag är nöjd, men det var ju TYVÄRR inte "martin" som satt med oss på kontoret utan det var Mikael.  Nöjd kan jag inte påstå jag var då eller nu. Tro mig jag lät dom veta exakt vad jag "stör mig på".

Det är nog otroligt lätt att vara stöddig bakom skärmen, ni var inte där tyvärr. Jag gjorde detta inlägg för att berätta vad som hände oss när vi köpte bil ifrån dessa skojare. Det är ju inte enbart jag som tycker dessa personer gjort detta på ett bra sätt, flertalet olika ford verkstäder säger ju exakt samma saker  "du har råkat ut för en svinförsäljare". Sen får ju alla tycka och tänka vad de vill såklart, sen väljer man ju själv vem man tror eller inte smile

Jag bjöd in firman för de är lågt att gå den vägen, det finns massvis med användare som går den vägen.
Själv hade jag inte ens tagit upp missnöje via skärmen som de ser ut idag.  Det finns bättre vägar att gå för missnöje.

Varför ska vi lita på dig ? 
Har varit med om där "omdöme" likt ditt varit sju resor värre men jag valt att göra affär och har gjort bland mina bättre affärer. 

Lös problemet mellan er och inte via ett forum.

MrAwsume
10 december 2017 · 9 Inlägg

Mack855 skrev:
En fråga till TS. Varför köpte du bilen ens om det var så mycket fel och saker som inte stämde överens med annonsen? Köpa en bil utan ifylld servicebok gör man ju på chans kan jag tycka.. Nu har jag inte heller sett annonsen men det brukar ju hos de flesta handlare stå med stora bokstäver "vi reserverar för eventuella felskrivningar".

Vi förlitade oss på försäljarens kunskap om bilen, men vi blev ju grundlurade då hans påståenden inte var sanna. Klockan var på tok för mycket för att ringa till en ford verkstad (då alla hade stängt).

Och ja de skrev ju de reserverar sig för felskrivningar, men det är ju bra irriterande när det är flertalet saker som inte stämmer. När nästan 50 procent av annonsen var ren bullshit.

Subaru Legacy IV 2.0T "Subban" (2006)
MrAwsume
10 december 2017 · 9 Inlägg

Muttley skrev:

MrAwsume skrev:
Sen muttley, jag var inte ett dugg "nöjd" när jag gick därifrån. Inte någonstans under samtalet med dom var jag nöjd och deras svar var ju mer eller mindre inte ens smarta. Jag har inte på något sätt gett dom någon tro om att jag är nöjd, men det var ju TYVÄRR inte "martin" som satt med oss på kontoret utan det var Mikael.  Nöjd kan jag inte påstå jag var då eller nu. Tro mig jag lät dom veta exakt vad jag "stör mig på".

Det är nog otroligt lätt att vara stöddig bakom skärmen, ni var inte där tyvärr. Jag gjorde detta inlägg för att berätta vad som hände oss när vi köpte bil ifrån dessa skojare. Det är ju inte enbart jag som tycker dessa personer gjort detta på ett bra sätt, flertalet olika ford verkstäder säger ju exakt samma saker  "du har råkat ut för en svinförsäljare". Sen får ju alla tycka och tänka vad de vill såklart, sen väljer man ju själv vem man tror eller inte smile

Jag bjöd in firman för de är lågt att gå den vägen, det finns massvis med användare som går den vägen.
Själv hade jag inte ens tagit upp missnöje via skärmen som de ser ut idag.  Det finns bättre vägar att gå för missnöje.

Varför ska vi lita på dig ? 
Har varit med om där "omdöme" likt ditt varit sju resor värre men jag valt att göra affär och har gjort bland mina bättre affärer. 

Lös problemet mellan er och inte via ett forum.

Det är väl trevligt att de kom in. Har absolut inget emot att de ser vad jag skriver.
Men det hade varit toppen om jag hade kunnat gå en annan väg.. Lite därför jag kanske vände mig hit. För att se om någon kanske kommer med någon ide på vad vi kan göra då vi har antal gånger försökt kontakta dessa men de är mer eller mindre omöjliga att få tag på, då enda sättet verkar vara att åka dit och träffa dom face to face, men det är cirka 1,5h enkelresa dit och det känns rätt surt att göra den resan bara för att byta några ord.
Ja, men då är ju de upp till dig.

Subaru Legacy IV 2.0T "Subban" (2006)
Muttley
10 december 2017 ·

MrAwsume skrev:

Muttley skrev:

MrAwsume skrev:
Sen muttley, jag var inte ett dugg "nöjd" när jag gick därifrån. Inte någonstans under samtalet med dom var jag nöjd och deras svar var ju mer eller mindre inte ens smarta. Jag har inte på något sätt gett dom någon tro om att jag är nöjd, men det var ju TYVÄRR inte "martin" som satt med oss på kontoret utan det var Mikael.  Nöjd kan jag inte påstå jag var då eller nu. Tro mig jag lät dom veta exakt vad jag "stör mig på".

Det är nog otroligt lätt att vara stöddig bakom skärmen, ni var inte där tyvärr. Jag gjorde detta inlägg för att berätta vad som hände oss när vi köpte bil ifrån dessa skojare. Det är ju inte enbart jag som tycker dessa personer gjort detta på ett bra sätt, flertalet olika ford verkstäder säger ju exakt samma saker  "du har råkat ut för en svinförsäljare". Sen får ju alla tycka och tänka vad de vill såklart, sen väljer man ju själv vem man tror eller inte smile

Jag bjöd in firman för de är lågt att gå den vägen, det finns massvis med användare som går den vägen.
Själv hade jag inte ens tagit upp missnöje via skärmen som de ser ut idag.  Det finns bättre vägar att gå för missnöje.

Varför ska vi lita på dig ? 
Har varit med om där "omdöme" likt ditt varit sju resor värre men jag valt att göra affär och har gjort bland mina bättre affärer. 

Lös problemet mellan er och inte via ett forum.

Det är väl trevligt att de kom in. Har absolut inget emot att de ser vad jag skriver.
Men det hade varit toppen om jag hade kunnat gå en annan väg.. Lite därför jag kanske vände mig hit. För att se om någon kanske kommer med någon ide på vad vi kan göra då vi har antal gånger försökt kontakta dessa men de är mer eller mindre omöjliga att få tag på, då enda sättet verkar vara att åka dit och träffa dom face to face, men det är cirka 1,5h enkelresa dit och det känns rätt surt att göra den resan bara för att byta några ord.
Ja, men då är ju de upp till dig.

Mitt tips till dig om historien är sann.
Ge det ett försök till för att du ska bli tillfredsställd.  Vad du nu vill ha, de kan ju inte fuska i boken för då blir de fel åt de hållet.

Om du nu är missnöjd trots 2e försöket (jag har för mig de har rätt till att hjälpa dig innan du går vidare)
så kan du ju läsa på lite här https://www.hallakonsument.se/tips-for- … lhandlare/

MrAwsume
10 december 2017 · 9 Inlägg

Muttley skrev:

MrAwsume skrev:

Muttley skrev:

Jag bjöd in firman för de är lågt att gå den vägen, det finns massvis med användare som går den vägen.
Själv hade jag inte ens tagit upp missnöje via skärmen som de ser ut idag.  Det finns bättre vägar att gå för missnöje.

Varför ska vi lita på dig ? 
Har varit med om där "omdöme" likt ditt varit sju resor värre men jag valt att göra affär och har gjort bland mina bättre affärer. 

Lös problemet mellan er och inte via ett forum.

Det är väl trevligt att de kom in. Har absolut inget emot att de ser vad jag skriver.
Men det hade varit toppen om jag hade kunnat gå en annan väg.. Lite därför jag kanske vände mig hit. För att se om någon kanske kommer med någon ide på vad vi kan göra då vi har antal gånger försökt kontakta dessa men de är mer eller mindre omöjliga att få tag på, då enda sättet verkar vara att åka dit och träffa dom face to face, men det är cirka 1,5h enkelresa dit och det känns rätt surt att göra den resan bara för att byta några ord.
Ja, men då är ju de upp till dig.

Mitt tips till dig om historien är sann.
Ge det ett försök till för att du ska bli tillfredsställd.  Vad du nu vill ha, de kan ju inte fuska i boken för då blir de fel åt de hållet.

Om du nu är missnöjd trots 2e försöket (jag har för mig de har rätt till att hjälpa dig innan du går vidare)
så kan du ju läsa på lite här https://www.hallakonsument.se/tips-for- … lhandlare/

Jag försöker gång på gång att ge dom chanser och har läst på rätt mycket från typ hallåkonsumet och tagit fram det ena och det andra för att få mer och mer underlag då vi etc köpt en försäkring som inte gäller då bilen inte har servicehistorik. Det enda vi vill är att få bilen "nollad" i servicen så att garantin gäller. Det är även vad försäkringssaken säger att vi måste göra för rasar etc våran växellåda pga oljan inte är bytt så gäller inte garantin vi betalat för.. ;( Vilket Mikael bil förresten skulle fixa åt oss när vi fick den här tiden. Men som vanligt så ändrar de ju på vad de själva säger så de va ju ingenting dom alls sagt. fast det var exakt det han sa till mig i telefonen när jag första gången ringde och ifrågasatte varför de sagt det var kamkedja på bilen när det är kamrem.
Tack för länken ska kolla in den smile

Subaru Legacy IV 2.0T "Subban" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang