Tvist med bilhandlare: kundens synvinkel (redigerat ämne)

fish Allfixare
10 december 2017 · 1 475 Inlägg

Tråkigt att det blivit såhär, dock måste man ju fundera varför ni köpte bilen alls? Halva annonsen visar sig vara fel, flaklocket låser inte, ni får se en typ tom servicebok...  Ringde det inga varningsklockor då? Har ni ens ringt en Ford verkstad för att se om det finns elektronisk servicebok? Jag menar om jag kommit fram och allt det där visat sig så hade nog jag åkt 1,5 timme hem igen utan Ford.

Senast redigerat av fish (10 december 2017)

MrAwsume
10 december 2017 · 9 Inlägg

fish skrev:
Tråkigt att det blivit såhär, dock måste man ju fundera varför ni köpte bilen alls? Halva annonsen visar sig vara fel, flaklocket låser inte, ni får se en typ tom servicebok...  Ringde det inga varningsklockor då? Har ni ens ringt en Ford verkstad för att se om det finns elektronisk servicebok? Jag menar om jag kommit fram och allt det där visat sig så hade nog jag åkt 1,5 timme hem igen utan Ford.

Ja det funderar jag också på. Vi visste dock inte att flaklocket inte låste för det låg 4 feta däck på flaket, inte jag som kollade i själva serviceboken eftersom vi kom dit så sent så hade vi rätt bråttom kändes det som eftersom de skulle stänga så vi blev väl lite stressade och kollade inte helt noga på allting hmm  Vi har kollat med ford cirka 3 olika gånger och det finns absolut inte någon elektronisk servicebok på bilen. Det var mörkt ute så vi såg etc inte att det inte var sommardäck på bilen utan att det var dubbfria vinterdäck, dvs i annonsen skrev dom sommar/vinterdäck , men det är dubbdäck och dubbfria däck. Vi tänkte inte på kolla bluetooth och alla sådana smådetaljer eftersom det var rätt sent. Jo tack, tyvärr så tyckte min moder om bilen vilket resulterade i ett bilköp. Som sagt, vi litade rätt blindt på försäljaren.

Subaru Legacy IV 2.0T "Subban" (2006)
Meaganeowner
11 december 2017 · 2 250 Inlägg

Hrrrrm... Det finns enligt media, en dansk ubåtskapten, som hela tiden ändrar sina påståenden, allteftersom fakta kommer fram...

Undrar vad man vinner på sånt?

Evildan
11 december 2017 ·

Meaganeowner skrev:
Hrrrrm... Det finns enligt media, en dansk ubåtskapten, som hela tiden ändrar sina påståenden, allteftersom fakta kommer fram...

Undrar vad man vinner på sånt?

Att kunna peka på tillfällig sinnesförvirring alternativt kronisk mental sjukdom för att slippa fängelse? Bonusen är för oss andra är om så blir är att psykiatrisk tvångsvård är inte är tidsbestämt är det inte ärligen. big_smile

Meaganeowner
11 december 2017 · 2 250 Inlägg

Tänkte närmast som så att den kaptenen åker inte jag med.

Evildan
11 december 2017 ·

Meaganeowner skrev:
Tänkte närmast som så att den kaptenen åker inte jag med.

Det kommer nog ingen att göra.

CC72
11 december 2017 · 1 661 Inlägg

Jag tror nog att det ligger båda sanning och lögn hos säljare och köpare.

Köparen, alltså ts, har sett alla varningsklockor och skyller i efterhand på det ena och andra.
Säljaren å andra sidan kanske såg sin chans att sälja en bil utan krångel till en person som bara ville ha en Ranger och inte hade tusen frågor. 

Kålsupare och okunskap från båda två alltså smile

MrAwsume
11 december 2017 · 9 Inlägg

CC72 skrev:
Jag tror nog att det ligger båda sanning och lögn hos säljare och köpare.

Köparen, alltså ts, har sett alla varningsklockor och skyller i efterhand på det ena och andra.
Säljaren å andra sidan kanske såg sin chans att sälja en bil utan krångel till en person som bara ville ha en Ranger och inte hade tusen frågor. 

Kålsupare och okunskap från båda två alltså smile

Skyller på varken bu eller bä. Märkte inte alla varningsklockor för då hade vi väl inte köpt den.. Ibland är man oklok å desutom var det första gången jag köpte en bil.. Vi frågade massor och säljaren svarade, fast det personen ifråga svarade stämde inte För fem öre.

Subaru Legacy IV 2.0T "Subban" (2006)
Jagharblivitlurad
7 februari 2018 · 1 Inlägg

Hej!
Jag har också blivit lurad av Mikael bil i Stockholm. MYCKET oseriöst företag!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 februari 2018 · 17 475 Inlägg

Jagharblivitlurad skrev:
Hej!
Jag har också blivit lurad av Mikael bil i Stockholm. MYCKET oseriöst företag!

Som ditt första inlägg i forumet bör du utveckla saken en hel del om det ska verka trovärdigt. /Mod

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
cyberk2
7 februari 2018 · 214 Inlägg

Ser man i boken att en sån ny bil inte blivit servad på 10000 mil så går man därifrån. Det är ju inte bilhandlaren som ägt den, utan nån annan före! Att du orkar lixom, du skulle bara kunnat skita i den där bilen..

tobiasah
9 juni 2018 · 1 Inlägg

Denna handlare är inte seriös, köpte en bil därifrån för tre år sedan som skulle vara fullservad men har fortfarande inte fått serviceboken trots upprepade påminnelser. Bilen stämde inte heller överens med vad som stod i annonsen och det värsta av allt är att dom lägger till en finstild text i kontraktet där det står att bilen är ett renoveringsobjekt. Ha inte bråttom om ni köper bil därifrån utan läs igenom alla papper och se till att ni fått det som överenskommit innan ni åker därifrån.

it_mutt Avstängd
9 juni 2018 · 10 388 Inlägg

tobiasah skrev:
Denna handlare är inte seriös, köpte en bil därifrån för tre år sedan som skulle vara fullservad men har fortfarande inte fått serviceboken trots upprepade påminnelser. Bilen stämde inte heller överens med vad som stod i annonsen och det värsta av allt är att dom lägger till en finstild text i kontraktet där det står att bilen är ett renoveringsobjekt. Ha inte bråttom om ni köper bil därifrån utan läs igenom alla papper och se till att ni fått det som överenskommit innan ni åker därifrån.

Det där gäller ju givetvis oavsett vilken handlare det...ehm..handlar om

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Low
9 juni 2018 · 3 309 Inlägg

Tycker hela denna tråd är halvskumm....

Muttley
9 juni 2018 ·

tobiasah skrev:
Denna handlare är inte seriös, köpte en bil därifrån för tre år sedan som skulle vara fullservad men har fortfarande inte fått serviceboken trots upprepade påminnelser. Bilen stämde inte heller överens med vad som stod i annonsen och det värsta av allt är att dom lägger till en finstild text i kontraktet där det står att bilen är ett renoveringsobjekt. Ha inte bråttom om ni köper bil därifrån utan läs igenom alla papper och se till att ni fått det som överenskommit innan ni åker därifrån.

En gång i livet så gick jag i skolan.  Där fick jag lära mig att läsa innan jag skrev på några avtal.   

- Stämmer inte bilen överens med anonnsen.  = Gå därifrån.
- Står det i kontraktet att de är renoveringsobjekt = Köp och renovere =2 Gå därifrån.
- Om du inte sett allt eller får det ni kommit överens om.  =skriv inte på Gå därifrån.
- Att skylla på en "finstilad text" är under inga omständigheter i världen en ursäkt för att du har blivit lurad.  Det är snarare ett bevis på att du inte förstod vad du höll på med överhuvudtaget.

Men med det sagt.  Jag har en jättefin bil till salu, du behöver bara skriva under ett kontrakt på 10 sidor.  Du behöver inte läsa det. De står bara att du blir ägaren.































Och att jag tar över alla dina tillgångar såsom bostad, bilar, pengar och bankkonton.

fish Allfixare
10 juni 2018 · 1 475 Inlägg

tobiasah skrev:
Denna handlare är inte seriös, köpte en bil därifrån för tre år sedan som skulle vara fullservad men har fortfarande inte fått serviceboken trots upprepade påminnelser. Bilen stämde inte heller överens med vad som stod i annonsen och det värsta av allt är att dom lägger till en finstild text i kontraktet där det står att bilen är ett renoveringsobjekt. Ha inte bråttom om ni köper bil därifrån utan läs igenom alla papper och se till att ni fått det som överenskommit innan ni åker därifrån.

Nej du vart inte lurad, du gjorde väl själv ett val att köpa bilen eller inte? Om du inte fick boken med dig, varför köpte du bilen? Om annonsen verkade vara just den bil du ville ha, men det stämde inte när du kom fram så varför köpte du bilen?

Om du fick något form av kontrakt du skulle skriva på, varför läste du det inte fullständigt för INNAN DU KÖPTE BILEN? Nu har jag ifs bara läst andra negativa saker om Michelle & Co även förr när dom haft bilar jag har vart intresserad av, men i princip inget av det som skrivits i nån av "Jag har blivit lurad" inläggen i den här tråden är deras fel, utan det är ni som är lata, naiva, och faktiskt okunniga/dumma som köper biljävlarna ändå fast ni ser att det inte alls är vad som beskrivits. Skyll er själv.

Evildan
10 juni 2018 ·

fish skrev:

tobiasah skrev:
Denna handlare är inte seriös, köpte en bil därifrån för tre år sedan som skulle vara fullservad men har fortfarande inte fått serviceboken trots upprepade påminnelser. Bilen stämde inte heller överens med vad som stod i annonsen och det värsta av allt är att dom lägger till en finstild text i kontraktet där det står att bilen är ett renoveringsobjekt. Ha inte bråttom om ni köper bil därifrån utan läs igenom alla papper och se till att ni fått det som överenskommit innan ni åker därifrån.

Nej du vart inte lurad, du gjorde väl själv ett val att köpa bilen eller inte? Om du inte fick boken med dig, varför köpte du bilen? Om annonsen verkade vara just den bil du ville ha, men det stämde inte när du kom fram så varför köpte du bilen?

Om du fick något form av kontrakt du skulle skriva på, varför läste du det inte fullständigt för INNAN DU KÖPTE BILEN? Nu har jag ifs bara läst andra negativa saker om Michelle & Co även förr när dom haft bilar jag har vart intresserad av, men i princip inget av det som skrivits i nån av "Jag har blivit lurad" inläggen i den här tråden är deras fel, utan det är ni som är lata, naiva, och faktiskt okunniga/dumma som köper biljävlarna ändå fast ni ser att det inte alls är vad som beskrivits. Skyll er själv.

Det företaget har satts i konkurs och det har startats ett nytt med det seriöst klingande företagsnamnet "Vi löser det".
Men Mikael bil som tråden handlar om är mig veterligen en annan aktör på den luddiga begagnatmarknaden.

fish Allfixare
11 juni 2018 · 1 475 Inlägg

Evildan skrev:

fish skrev:

tobiasah skrev:
Denna handlare är inte seriös, köpte en bil därifrån för tre år sedan som skulle vara fullservad men har fortfarande inte fått serviceboken trots upprepade påminnelser. Bilen stämde inte heller överens med vad som stod i annonsen och det värsta av allt är att dom lägger till en finstild text i kontraktet där det står att bilen är ett renoveringsobjekt. Ha inte bråttom om ni köper bil därifrån utan läs igenom alla papper och se till att ni fått det som överenskommit innan ni åker därifrån.

Nej du vart inte lurad, du gjorde väl själv ett val att köpa bilen eller inte? Om du inte fick boken med dig, varför köpte du bilen? Om annonsen verkade vara just den bil du ville ha, men det stämde inte när du kom fram så varför köpte du bilen?

Om du fick något form av kontrakt du skulle skriva på, varför läste du det inte fullständigt för INNAN DU KÖPTE BILEN? Nu har jag ifs bara läst andra negativa saker om Michelle & Co även förr när dom haft bilar jag har vart intresserad av, men i princip inget av det som skrivits i nån av "Jag har blivit lurad" inläggen i den här tråden är deras fel, utan det är ni som är lata, naiva, och faktiskt okunniga/dumma som köper biljävlarna ändå fast ni ser att det inte alls är vad som beskrivits. Skyll er själv.

Det företaget har satts i konkurs och det har startats ett nytt med det seriöst klingande företagsnamnet "Vi löser det".
Men Mikael bil som tråden handlar om är mig veterligen en annan aktör på den luddiga begagnatmarknaden.

Aah, my bad. Hursomhelst, så anser jag inte att någon blivit lurad när man uppenbarligen struntar i att inget verkar stämma med vad som annonserats ut men ändå finner det rimligt att köpa bilen.

Senast redigerat av fish (11 juni 2018)

Stela
7 oktober 2018 · 1 Inlägg

MIKAEL BIL STOCKHOLM AB
Hej Jag var hos en bilfirma och ville köpa en bil. Jag såg en bil med reg.nr lap302 som koster 300000:-sek och ville provköra den så sa de ok du kan ta hem den en dag och provköra den men du måste gå in på din bank id och skriva under som säkerhet. jag åker dagen efter och lämnade bilen och ville inte ha den de sa ok du kan prova någon annan bil med reg. nr. EUW155 som koster 200000:-sek . Jag provade en annan bil och gjorde samma sak gick in på papper avtal. på kvällen gick jag in på transportstyrelsen och såg att 2 bilar står på mitt frus namn. Vi blev chockade och överasskade och åkte dit och pratade med de så neckar de och de säger att du har köpt 2 bilar. Det är fusk och berdrägeri säger jag men det hjälper inte. De har skrivit under på mitt frus namn och min fru skrev aldrig under. Jag har alla papper.
Passera foket de är badragare        MIKAEL BIL STOCKHOLM AB

panda666
7 oktober 2018 · 4 250 Inlägg

Stela skrev:
MIKAEL BIL STOCKHOLM AB
Hej Jag var hos en bilfirma och ville köpa en bil. Jag såg en bil med reg.nr lap302 som koster 300000:-sek och ville provköra den så sa de ok du kan ta hem den en dag och provköra den men du måste gå in på din bank id och skriva under som säkerhet. jag åker dagen efter och lämnade bilen och ville inte ha den de sa ok du kan prova någon annan bil med reg. nr. EUW155 som koster 200000:-sek . Jag provade en annan bil och gjorde samma sak gick in på papper avtal. på kvällen gick jag in på transportstyrelsen och såg att 2 bilar står på mitt frus namn. Vi blev chockade och överasskade och åkte dit och pratade med de så neckar de och de säger att du har köpt 2 bilar. Det är fusk och berdrägeri säger jag men det hjälper inte. De har skrivit under på mitt frus namn och min fru skrev aldrig under. Jag har alla papper.
Passera foket de är badragare        MIKAEL BIL STOCKHOLM AB

oj denna har ja aldrig hört förr. finns ju så många sett att bli lurad på, för många sätt liksom. Vad ska man säga? skriv aldrig på nått man inte vet nått om? ja menar lexus erbjud mig samma grej att ja skulle hem med en nästan ny is 300h men tror fan inte dom skulle lura mig sådär. Jobbig sits! hoppas verkligen det löser sig för dig!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang