KÖPRÅD: Spanar på Volvo 850 sena modeller.

Djo
13 december 2017 · 10 157 Inlägg

Mack855 skrev:

Djo skrev:

Evildan skrev:
Måste det vara en 850?

Det här är en alert förarorienterad bil.
https://m.blocket.se/goteborg/Mazda_6_2 … 15&w=1

Nog för att japsarna bygger bra bilar, men att tipsa om en mazda 6 är ju tveksamt.

Dom jag hållit på med på jobbena som bilmeck, har varigt gravrostiga i bottenplattan. Extremt rostiga i karossen, (liksom den du länka) ena var det rost hål i fjäderbenstornet fram på som jag servade.

Så värst förarorienterat var dom inte heller, Då är tom en 850 Roligare efter vägen. Men det är säkert något vi inte kommer enas om.

Nja, nog att jag gillar Volvo men 850 är ju den sladdrigaste modellen dom har tillverkat. Frun hade en rosa Mazda 6 när vi träffades och den var rolig att köra om motorn hade varit lite större men den låg stadigare på vägen än den gamla häcken jag ägde. TS borde istället satsa på någon nyare Volvo om han prompt ska ha en Volvo.

Dom 850is jag kört har då varigt stadiga efter vägen, Men ja en Gen 1 v70 kan han kosta på sig dom kostar inte många tusenlappar dom.

Eran Mazda kanske hade kvar någon strukurel stabilitet i karossen, kanske därför du upplevde den som bättre jämnte din 850i.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Muttley
13 december 2017 ·

Djo skrev:

Mack855 skrev:

Djo skrev:

Nog för att japsarna bygger bra bilar, men att tipsa om en mazda 6 är ju tveksamt.

Dom jag hållit på med på jobbena som bilmeck, har varigt gravrostiga i bottenplattan. Extremt rostiga i karossen, (liksom den du länka) ena var det rost hål i fjäderbenstornet fram på som jag servade.

Så värst förarorienterat var dom inte heller, Då är tom en 850 Roligare efter vägen. Men det är säkert något vi inte kommer enas om.

Nja, nog att jag gillar Volvo men 850 är ju den sladdrigaste modellen dom har tillverkat. Frun hade en rosa Mazda 6 när vi träffades och den var rolig att köra om motorn hade varit lite större men den låg stadigare på vägen än den gamla häcken jag ägde. TS borde istället satsa på någon nyare Volvo om han prompt ska ha en Volvo.

Dom 850is jag kört har då varigt stadiga efter vägen, Men ja en Gen 1 v70 kan han kosta på sig dom kostar inte många tusenlappar dom.

Eran Mazda kanske hade kvar någon strukurel stabilitet i karossen, kanske därför du upplevde den som bättre jämnte din 850i.

Min erfarenhet Mazda 6 av 2004 vs 850 -95 tror jag de var vs s70 99 och s70 -00 sedan en v70 -00 (tror jag)  så anser jag inte de volvona så extremt stadiga smile   Mazda är att jämföra med.   
Stabilare mazda jag provat var 626 sedan med den där inbyggda vingen,   dåvarande ägaren var så nöjd, den gick och gick och aldrig några större problem förrän den hamnade i en masskrock då den gick en tråkig väg till mötes.

Summa sumarum, de är gamla bilar allihop.

Men att välja mellan 850 och v70 går inte, v70 är ju modern jämfört med kant8an.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang