Maxlast? Takräcke volvo 245

Knugcab
20 december 2017 · 5 111 Inlägg

Fast det är ju fusk, blir ju snarare sydväst så nära finska gränsen som jag har min hemvist.

Men fick förvisso en bild från Khorat i förrgår med en termometer som visade +16, och ett smågnälligt utlägg från fotograferskan att det var så kallt och att hon frös så. I retur skickade jag bilder på min termometer som stod på -22 samt en tidigare bild (OK, fusk, jag vet) på något som liknade en snödriva med Datsunfront, och fick ett digitalt illvrål som tack.

Så jag vete fan om sydostlig riktning är så bra alla gånger, man fryser ju tydligen i kylan där borta. Kanske får revidera flyktplanerna enligt ditt förslag.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
ribban99
20 december 2017 · 15 Inlägg

Evildan skrev:

ribban99 skrev:

Evildan skrev:
100kg.
Då är takräckets vikt inkluderad.
Väger takräcket 20kg får du alltså lasta 80kg.
Provat att tvärnita?
Provat att göra en undanmanöver såsom ett barn springer ut framför bilen?

Tvärnita för nån ren å snotern rörde sig intr 1mm. Vika för ett barn efter väg 365 kl 9 på kvällen? Haha de ä ju då inte så värst troligt

Du kör alltså endast kvällstid där det garanterat inte kan promenera en endaste människa eller dyka upp annan trafik?

Har bara kört skoterm 1 gång. Lär inte hända igen eftersom de va olagligt men gatt få hem skotern på nått vis å kändes inte ha lust å råd och hyra en släp

Volvo 245 "bäste jaktbiln" (1987)
ribban99
20 december 2017 · 15 Inlägg

Knugcab skrev:
Jo och finns ju definitivt inget vilt i Västerbottens inland heller....
Max taklast är inte satt efter att takräcket skall hålla, men som många här redan påpekat, dels förflyttas tyngdpunkten på ett "intressant" sätt med all denna lasten på taket, jag kanske förvisso inte skall prata om höjd tyngdpunkt som åker höjd 4wd pickup nu iofs..... dels så blir det ett par små klämmor runt dropplisten som skall hålla fast allting. En tvärnit kanske det klarar, men kör du på någon bakifrån kanske de som sitter i baksätet är rätt nöjda om de slipper få en skoter i nacken genom bakrutan.....

Finns inget tufft med såna här attityder, finns inget tufft med att upprätthålla fördomar som folk har om oss, jag tror ibland bara för att FÅ upprätthålla dem....... De får snarare vettigt folk att vilja fly till sydostliga trakter för att gömma sig... tongue

För övrigt tycker jag du fått ett rätt bra svar på den ursprungliga frågan för länge sedan även fast det tydligen inte dög.

Jo jag är nöjd me svaret. Jo en krock då är de sannolikt att droplisten far å resten ovanpå oxå.

Volvo 245 "bäste jaktbiln" (1987)
Knugcab
20 december 2017 · 5 111 Inlägg

Då får jag be om ursäkt för att jag brusade upp igår. Fick som intrycket att du inte riktigt verkade varken lyssna eller förstå utan skulle hävda att du gjort "rätt" i alla fall.

Jag är själv ingen moraltant eller den som aldrig gjort olagligheter när grejer behövt transporteras, däremot folk som inte verkar vilja förstå grejer irriterar mig men då missförstod jag dig bara, sorry.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Muttley
20 december 2017 ·

ribban99 skrev:

Evildan skrev:

ribban99 skrev:

Tvärnita för nån ren å snotern rörde sig intr 1mm. Vika för ett barn efter väg 365 kl 9 på kvällen? Haha de ä ju då inte så värst troligt

Du kör alltså endast kvällstid där det garanterat inte kan promenera en endaste människa eller dyka upp annan trafik?

Har bara kört skoterm 1 gång. Lär inte hända igen eftersom de va olagligt men gatt få hem skotern på nått vis å kändes inte ha lust å råd och hyra en släp

Det finns ju mycket billiga släp att tillgå smile   Kanske till och med kan bygga något av en gammal camper ?  Om du ska ut mycket mer skotern så är de ju ett mycket bättre alternativ så du får köra lagligt och är rädd om din lille bil.

ribban99
20 december 2017 · 15 Inlägg

Muttley skrev:

ribban99 skrev:

Evildan skrev:

Du kör alltså endast kvällstid där det garanterat inte kan promenera en endaste människa eller dyka upp annan trafik?

Har bara kört skoterm 1 gång. Lär inte hända igen eftersom de va olagligt men gatt få hem skotern på nått vis å kändes inte ha lust å råd och hyra en släp

Det finns ju mycket billiga släp att tillgå smile   Kanske till och med kan bygga något av en gammal camper ?  Om du ska ut mycket mer skotern så är de ju ett mycket bättre alternativ så du får köra lagligt och är rädd om din lille bil.

Nä bli bara å köra runt byn å stan så ska inte direkt ti tärna me en elan 😂

Volvo 245 "bäste jaktbiln" (1987)
ribban99
20 december 2017 · 15 Inlägg

Knugcab skrev:
Då får jag be om ursäkt för att jag brusade upp igår. Fick som intrycket att du inte riktigt verkade varken lyssna eller förstå utan skulle hävda att du gjort "rätt" i alla fall.

Jag är själv ingen moraltant eller den som aldrig gjort olagligheter när grejer behövt transporteras, däremot folk som inte verkar vilja förstå grejer irriterar mig men då missförstod jag dig bara, sorry.

De ä lunkt de är lätt hänt att det blir fel.

Volvo 245 "bäste jaktbiln" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang