Öka Strömen i angel eyes (bmw e60)

samuelk98
25 december 2017 · 30 Inlägg

Tjena, jag ska börja med att tillägga att jag inte är speciellt duktig på detta.

Det är så att jag sett på youtube, folk har där "programmerat" bilen till att ge en ökad ström till angel eyes'en och fått dem att lysa starkare, jag har alltid trott att ända sättet va att skaffa bättre lampor.

Jag har xenon lampor nu, är det så att jag kan ge ökad effekt genom att på något vis höja strömfördelningen till angel eyes'en.
Har även sett att via bil appen Carly så finns det färdiga "presets" på angel eyes'en, du kan sätta dem på
Low, medium och high voltage.

eller är detta bara skitsnack/ myter?


Om möjligt, skicka gärna youtube video alternativt länka eller förklara hur jag ska gå till väga!

Har en bmw E60 om det är användbar information.

Senast redigerat av samuelk98 (25 december 2017)

BMW 525i "E60" (2004)
Janneutanb
26 december 2017 · 7 271 Inlägg

E60 använder angel eyes som drl och parkering. Så när dom slås från till till parkering lyser dom svagare.
Detta går att justera via olika program. Tror Carly kan men har aldrig testat.
Jag använde NCS expert.

Du kan göra "nästan" vad du vill med dessa bilar och belysning .
Men har för mig att tidiga e60 hade en annan ljusmodul som inte alls har lika många inställningar som den senare varianten . Var några år sen jag lekte runt med det.

torsen
26 december 2017 · 7 238 Inlägg

Ursäkta, men nu blev jag nyfiken.
Hade för mig att LED lyste lika starkt så länge som spänningen höll sig mellan 9 och 30 volt?
Berätta gärna mer om min uppfattning är felaktig.

mb_pucken
26 december 2017 · 5 087 Inlägg

torsen skrev:
Ursäkta, men nu blev jag nyfiken.
Hade för mig att LED lyste lika starkt så länge som spänningen höll sig mellan 9 och 30 volt?
Berätta gärna mer om min uppfattning är felaktig.

Det gör en ledlampa.
Det man gör i detta fall skulle jag tro är att ändra pwm signalen.
Pwm är i princip ett sätt att styra ljusstyrkan igenom att få lampan att blinka i olika frekvenser. Dvs hur många ms lampan ska vara tänd och hur många ms den ska vara avstängd
Använd ofta på bakljus där samma led lampa är både broms och p-ljus.

Man kan även se att diverse ledbelysning på bilar blinkar och ser konstigt ut på tv eller annan film. Det är av samma anledning då bilderna i filmen och lampans frekvens inte synkar.

Googla gärna på pwm så hittar du säkert någon som är bättre än mig på förklara ;-)

Senast redigerat av mb_pucken (26 december 2017)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Meaganeowner
26 december 2017 · 2 250 Inlägg

Samma sak i pann- och stavlampot me Led.

De går alltid med full fräs... det är bara som det skrivs ovan.
Vid lägre önska ljuseffekt, så plussa led:en.

T ex 200 ggr/s, med en längre eller kortare vilopaus mellan varje puls.

Hjälper inte att öka spänningen ovh därmed strömmen.

Jo, en enda gång, innan det brinner upp.


Ett exempel för att visa på detta är att när du åker efter en bil, vissa Volvos, och flyttar 
blicken från t ex höger högkant till vänster, så upplevs bakljusen som staplar.

Kommer sig av att hjärnan är trög. Typ du ser inte att en biofilm (analog) blinkade.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang