2018, vilken biltillverkare kommer att skapa störst rubriker via ett "fuck-up" detta år?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 januari 2018 · 13 742 Inlägg

Hyundai och Kia  säkert något med krocksäkerhet eller avgasrening..

det har gått för bra för dom för att det ska kunna vara sant

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
xXSammy
1 januari 2018 · 6 571 Inlägg

panda666 skrev:

xXSammy skrev:
Tesla kommer göra en rejäl flopp
NEV's kommer sälja bilar i Sverige

Har inte tesla floppat redan? nevs kommer också att floppa;)
bara folk som har mke pengar men vet inte hur man bygger bil. Dom bygger för dyra el bilar, kanske senaste teslan kommer till vanligt pris så att lilla erik och ali kan ha råd att köpa;)

Tesla model 3 har redan blivit försenad ett par gånger, och när den väl kommer blir det nog massor med roliga kampanjer ..

Nevs är redan på gång
https://www.greencarreports.com/news/11 … -weeks-ago

De/Dem
Cupra_
1 januari 2018 ·

Avgasdiskussionerna lär fortsätta hos alla märken, då ingen klarar utsläppskraven vid verklig körning. Volvo ska/har börjat montera partikelfilter på bensinmotorer. Blir säkert nåt dumt med dem.

Tesla 3 kan bli en flopp just pga alla förseningar, det gäller ju att den levererar när den väl kommer.

Mest intressant i år för oss med fordonsintresse blir nog politik och valet. Där brukar det finnas gott om "fuck-ups".

panda666
1 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Hoppas man kan börja bygga ladd stationer på ens parkeringsplats eller på jobbet ifall man ska ha elbil, annars kan ja börja glömma det med elbil. Känns som att tesla går hur sakta som helst med produktion, hittils inte en enda modell i sverige inom rimliga pengar, inget alls för runt 2-300k wink får se vad denna som är på väg nu vad den kommer att kosta men som sagt jag behöver en ladd station, annars får köpa en super lååååång extra sladd och dra den hemifrånwink

Presidento Of World
1 januari 2018 · 3 329 Inlägg

panda666 skrev:
Hoppas man kan börja bygga ladd stationer på ens parkeringsplats eller på jobbet ifall man ska ha elbil, annars kan ja börja glömma det med elbil. Känns som att tesla går hur sakta som helst med produktion, hittils inte en enda modell i sverige inom rimliga pengar, inget alls för runt 2-300k wink får se vad denna som är på väg nu vad den kommer att kosta men som sagt jag behöver en ladd station, annars får köpa en super lååååång extra sladd och dra den hemifrånwink

Kör din lexus du i några år.. Den är iaf snygg smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 januari 2018 · 13 742 Inlägg

Cupra_ skrev:
Avgasdiskussionerna lär fortsätta hos alla märken, då ingen klarar utsläppskraven vid verklig körning. Volvo ska/har börjat montera partikelfilter på bensinmotorer. Blir säkert nåt dumt med dem.

Tesla 3 kan bli en flopp just pga alla förseningar, det gäller ju att den levererar när den väl kommer.

Mest intressant i år för oss med fordonsintresse blir nog politik och valet. Där brukar det finnas gott om "fuck-ups".

att dom instalerar partikelfilter beror ju på att direkt insprutade motorer släpper värre partiklar.. 

det är ju ett känt faktum sedan Mitsubishi Gdi motorer släppet.   inget nytt.   sen är det ju partikfilter mest ett spel för galleriet. som det mesta i världen..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
panda666
1 januari 2018 · 4 250 Inlägg

MrMaz skrev:

panda666 skrev:
Hoppas man kan börja bygga ladd stationer på ens parkeringsplats eller på jobbet ifall man ska ha elbil, annars kan ja börja glömma det med elbil. Känns som att tesla går hur sakta som helst med produktion, hittils inte en enda modell i sverige inom rimliga pengar, inget alls för runt 2-300k wink får se vad denna som är på väg nu vad den kommer att kosta men som sagt jag behöver en ladd station, annars får köpa en super lååååång extra sladd och dra den hemifrånwink

Kör din lexus du i några år.. Den är iaf snygg smile

tycker jag också, varje gång jag ser den så tycker ja den blir snyggare o snyggare;smile

Knugcab
1 januari 2018 · 5 111 Inlägg

Soulman skrev:

Streethawk skrev:

Vettemannen skrev:

Den 27 april 2009 beslutade General Motors att lägga ner Pontiac. I december 2009 tillverkades den allra sista bilen av märket Pontiac i Sydkorea.

/Benny

Oj vad insatt jag var..  Tråkigt men då får jag ta bort Pontiac från listan och Mazda eller Fiat kommer då göra fulaste bilen.

Näe. Det gör japanerna,

Var kommer Mazda från? Finland? lol

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Cupra_
1 januari 2018 ·

Growe skrev:

Cupra_ skrev:
Avgasdiskussionerna lär fortsätta hos alla märken, då ingen klarar utsläppskraven vid verklig körning. Volvo ska/har börjat montera partikelfilter på bensinmotorer. Blir säkert nåt dumt med dem.

Tesla 3 kan bli en flopp just pga alla förseningar, det gäller ju att den levererar när den väl kommer.

Mest intressant i år för oss med fordonsintresse blir nog politik och valet. Där brukar det finnas gott om "fuck-ups".

att dom instalerar partikelfilter beror ju på att direkt insprutade motorer släpper värre partiklar.. 

det är ju ett känt faktum sedan Mitsubishi Gdi motorer släppet.   inget nytt.   sen är det ju partikfilter mest ett spel för galleriet. som det mesta i världen..

Precis, sen kommer någon miljöpartist och känner sig snorig på hornsgatan, och kommer på att det måste bero på bensinbilens dåliga filter! Så nu förbjuder vi alla bilar i hela Storstockholm!
Du fattar ironin men.. Tyvärr ett scenario som känns troligt.

Utmarks-Loke
1 januari 2018 · 5 840 Inlägg

Knugcab skrev:
Var kommer Mazda från? Finland? lol

Ja, den heter egentligen "Makkara" men dom tänkte det såg lite fräckare och modernare ut med Z.

Soulman
2 januari 2018 · 1 271 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

Knugcab skrev:
Var kommer Mazda från? Finland? lol

Ja, den heter egentligen "Makkara" men dom tänkte det såg lite fräckare och modernare ut med Z.

Det där var fan roligast i år!

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Evildan
2 januari 2018 ·

Svarte_Orm skrev:

Knugcab skrev:
Var kommer Mazda från? Finland? lol

Ja, den heter egentligen "Makkara" men dom tänkte det såg lite fräckare och modernare ut med Z.

https://igx.4sqi.net/img/general/600x600/34284245_KKz6wb0WECGdf1J0wEAMxLPjpoGVuCvnOtUZfDHQqPQ.jpg

En återförsäljare.

Senast redigerat av Evildan (2 januari 2018)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 januari 2018 · 14 056 Inlägg

Evildan skrev:

Svarte_Orm skrev:

Knugcab skrev:
Var kommer Mazda från? Finland? lol

Ja, den heter egentligen "Makkara" men dom tänkte det såg lite fräckare och modernare ut med Z.

https://igx.4sqi.net/img/general/600x60 … DHQqPQ.jpg

En återförsäljare.

Jadu Evil, denna dag börjar bra. Jag fick mig ett härligt morgonskratt. smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
2 januari 2018 ·

Ospecifierat bilmärke meddelar att dom tänker lägga ned fordonstillverkningen till förmån för utveckling av sina bästsäljare men behålla fabriken i Chakan och några dieselmotorer för att kunna fortsätta röka dessa.

https://theatlanta100.com/wp-content/uploads/2016/02/web1_VW-Currywurst201621916917613-680x600.jpg

Senast redigerat av Evildan (2 januari 2018)

panda666
2 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:
Ospecifierat bilmärke meddelar att dom tänker lägga ned fordonstillverkningen till förmån för utveckling av sina bästsäljare men behålla fabriken i Chakan och några dieselmotorer för att kunna fortsätta röka dessa.

https://theatlanta100.com/wp-content/up … 80x600.jpg

vags egna curry spiced körv? är den godare än biltema körv? finns verkligen grejer där ute ja aldrig hört om!

Evildan
2 januari 2018 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:
Ospecifierat bilmärke meddelar att dom tänker lägga ned fordonstillverkningen till förmån för utveckling av sina bästsäljare men behålla fabriken i Chakan och några dieselmotorer för att kunna fortsätta röka dessa.

https://theatlanta100.com/wp-content/up … 80x600.jpg

vags egna curry spiced körv? är den godare än biltema körv? finns verkligen grejer där ute ja aldrig hört om!

Korven röks i motorriggarna, finns rök så det räcker och blir över tydligen.
Rykten säger även att korven är god samt har tre månaders hållbarhet, dvs längre än bilarna.

Finns det någon korv som inte är godare än Biltemas? Ryktet där säger att den görs på matrester från Sibylla likt motoroljan görs på filtrerad spillolja. big_smile

panda666
2 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:
Ospecifierat bilmärke meddelar att dom tänker lägga ned fordonstillverkningen till förmån för utveckling av sina bästsäljare men behålla fabriken i Chakan och några dieselmotorer för att kunna fortsätta röka dessa.

https://theatlanta100.com/wp-content/up … 80x600.jpg

vags egna curry spiced körv? är den godare än biltema körv? finns verkligen grejer där ute ja aldrig hört om!

Korven röks i motorriggarna, finns rök så det räcker och blir över tydligen.
Rykten säger även att korven är god samt har tre månaders hållbarhet, dvs längre än bilarna.

Finns det någon korv som inte är godare än Biltemas? Ryktet där säger att den görs på matrester från Sibylla likt motoroljan görs på filtrerad spillolja. big_smile

tycker att även ikeas korv är god, kanske samma märke som biltemas. Så vag korven hinner inte rosta alltså(wink) och du säger att garantier följer med, (förlåt kunde inte hålla mig) Tar verkstan goodwill ifall man blir illamående av den? kan man använda den för annat bruk förrutom mat? du vet.,.

Evildan
2 januari 2018 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:

vags egna curry spiced körv? är den godare än biltema körv? finns verkligen grejer där ute ja aldrig hört om!

Korven röks i motorriggarna, finns rök så det räcker och blir över tydligen.
Rykten säger även att korven är god samt har tre månaders hållbarhet, dvs längre än bilarna.

Finns det någon korv som inte är godare än Biltemas? Ryktet där säger att den görs på matrester från Sibylla likt motoroljan görs på filtrerad spillolja. big_smile

tycker att även ikeas korv är god, kanske samma märke som biltemas. Så vag korven hinner inte rosta alltså(wink) och du säger att garantier följer med, (förlåt kunde inte hålla mig) Tar verkstan goodwill ifall man blir illamående av den? kan man använda den för annat bruk förrutom mat? du vet.,.

Hehe...
Ta den inte till verkstaden, du vet vad som sker och var då glad över att det inte är salami.

Soulman
2 januari 2018 · 1 271 Inlägg

Evildan skrev:
Ospecifierat bilmärke meddelar att dom tänker lägga ned fordonstillverkningen till förmån för utveckling av sina bästsäljare men behålla fabriken i Chakan och några dieselmotorer för att kunna fortsätta röka dessa.

https://theatlanta100.com/wp-content/up … 80x600.jpg

Det är alltid kul att raljera. Men när dieselröken lagt sig kvarstår faktum att det där är en förbannat god currywurst.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Evildan
2 januari 2018 ·

Soulman skrev:

Evildan skrev:
Ospecifierat bilmärke meddelar att dom tänker lägga ned fordonstillverkningen till förmån för utveckling av sina bästsäljare men behålla fabriken i Chakan och några dieselmotorer för att kunna fortsätta röka dessa.

https://theatlanta100.com/wp-content/up … 80x600.jpg

Det är alltid kul att raljera. Men när dieselröken lagt sig kvarstår faktum att det där är en förbannat god currywurst.

Då ligger det något i det jag skrev, VSG är bra på något åtminstone, likt bayerska motorfabriken som en gång i tiden byggde bra bilar, små och luftkylda och fortfarande bra cyklar. Cyklarna förefaller naturligt att hålla fast vid så kunderna har något fungerande att transportera sig med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang