Köpråd Volvo V70 vs Audi A6

panda666
6 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Mack855 skrev:
Höll på att göra mina tillägg men nej vi klarar oss inte på en sedan då barnvagnen måste få plats. Djävulens påfund dessa vagnar......

https://www.blocket.se/halland/Kia_Cee_ … 11&w=3

en sån kanske? fast bensin?

Presidento Of World
6 januari 2018 · 3 328 Inlägg

Opel Vectra med 2.0T opc-line är ex större än V70.. Och 9-5. Finns med 6 steg automat som funkar fint.

För budgeten finns Opel Insignia med 1.6T eller 2.0T med aut dock mindre än Vectra men större än 9-5. Helt ok bilar båda två.

Åker själv Insignia med en liten pöjk på 5 månader och alla tillbehör som hör till en sådan och det funkar.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Mack855
6 januari 2018 · 1 354 Inlägg

Nja.. Inte Kia.. Opel hade jag glömt, får ta en runda på blocket!

spillolja
6 januari 2018 · 4 024 Inlägg

En liten svaghet på A6 2,0 Tfsi om den har kamrem är plungen till Högtrycksbränslepumpen  som bör demonteras och inspekteras
https://youtu.be/2jCzoQcDEkQ

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Evildan
6 januari 2018 ·
amazinjoey
7 januari 2018 · 1 139 Inlägg

Bmw 5 serie eller Honda accord

Mack855
7 januari 2018 · 1 354 Inlägg

Jahapp.. Då var min plånboks domedag här, min fru ska prompt ha en A6a.. Hoppas att jag slipper motorhaveri...

Evildan
7 januari 2018 ·

Mack855 skrev:
Jahapp.. Då var min plånboks domedag här, min fru ska prompt ha en A6a.. Hoppas att jag slipper motorhaveri...

https://memegenerator.net/img/instances/500x/60388616/the-power-of-german-engineering.jpg

Lycka till...

Djo
7 januari 2018 · 10 157 Inlägg

Mack855 skrev:
Jahapp.. Då var min plånboks domedag här, min fru ska prompt ha en A6a.. Hoppas att jag slipper motorhaveri...

Beklagar sorgen wink Köp en quattro iallafall så finns det någon mening med bilen wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
panda666
7 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Mack855 skrev:
Jahapp.. Då var min plånboks domedag här, min fru ska prompt ha en A6a.. Hoppas att jag slipper motorhaveri...

Inget illa menat, såg ja att ni inte ville ha problem och att ni inte hade pengar att kasta på reparationer? ja kanske missat det. tycker fan att äldre a6 inte är så fina, tycker a6 blev fina from 2012 me nya ansiktet, helt ny kaross. Dom äldre ser bara avlånga ut me konstig ansikte);. Vad är det värsta som kan hända ifall du köper volvo endå? ^^

spillolja
7 januari 2018 · 4 024 Inlägg

Evildan skrev:
https://memegenerator.net/img/instances … eering.jpg

Lycka till...

Neejj det är inte sant  sad

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Evildan
7 januari 2018 ·

spillolja skrev:

Evildan skrev:
https://memegenerator.net/img/instances … eering.jpg

Lycka till...

Neejj det är inte sant  sad

Enligt min erfarenhet så jodå.

https://memegenerator.net/img/instances/500x/75035774/want-to-hear-an-audi-joke-hold-on-im-working-on-it.jpg

panda666
7 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

spillolja skrev:

Evildan skrev:
https://memegenerator.net/img/instances … eering.jpg

Lycka till...

Neejj det är inte sant  sad

Enligt min erfarenhet så jodå.

https://memegenerator.net/img/instances … -on-it.jpg

heeh vad tycker du om dom nyare a4/a6 from 2013;()? dom är bekvämma iaf nyare a6 men kan nog inte säga så mke om hållbarhet;)?

Mack855
7 januari 2018 · 1 354 Inlägg

Än är inte sista potatisen satt! Vi tittade på en idag och allt hänger på om de går med på frugans krav. Den ska besiktigas, servas och få den trasiga p-sensorn och trasiga skyltlampan bytt och de ska pruta några tusenlappar. Risken är att hon får igenom det, finns anledningar till att frun skickas fram när något är för dyrt på Elgiganten cool

Cupra_
7 januari 2018 ·

Mack855 skrev:
Än är inte sista potatisen satt! Vi tittade på en idag och allt hänger på om de går med på frugans krav. Den ska besiktigas, servas och få den trasiga p-sensorn och trasiga skyltlampan bytt och de ska pruta några tusenlappar. Risken är att hon får igenom det, finns anledningar till att frun skickas fram när något är för dyrt på Elgiganten cool

Den servicen hade jag kontrollerat noga.. Så det inte blir ny bromsvätska i kärlet, oljebyte genom stickan och glömd stämpel..

Mack855
7 januari 2018 · 1 354 Inlägg

Cupra_ skrev:

Mack855 skrev:
Än är inte sista potatisen satt! Vi tittade på en idag och allt hänger på om de går med på frugans krav. Den ska besiktigas, servas och få den trasiga p-sensorn och trasiga skyltlampan bytt och de ska pruta några tusenlappar. Risken är att hon får igenom det, finns anledningar till att frun skickas fram när något är för dyrt på Elgiganten cool

Den servicen hade jag kontrollerat noga.. Så det inte blir ny bromsvätska i kärlet, oljebyte genom stickan och glömd stämpel..

Något jag alltid tar för vana efter att lämnat bort bilen på service är att lyfta på Stickan för att se färgen på oljan. In case så att säga...

Senast redigerat av Mack855 (7 januari 2018)

Cupra_
7 januari 2018 ·

Mack855 skrev:

Cupra_ skrev:

Mack855 skrev:
Än är inte sista potatisen satt! Vi tittade på en idag och allt hänger på om de går med på frugans krav. Den ska besiktigas, servas och få den trasiga p-sensorn och trasiga skyltlampan bytt och de ska pruta några tusenlappar. Risken är att hon får igenom det, finns anledningar till att frun skickas fram när något är för dyrt på Elgiganten cool

Den servicen hade jag kontrollerat noga.. Så det inte blir ny bromsvätska i kärlet, oljebyte genom stickan och glömd stämpel..

Något jag alltid tar för vana efter att lämnat bort bilen på service är att lyfta på Stickan för att se färgen på oljan. In case så att säga...

Jo precis men speciellt om de ska "bjuda" på en service. Känns som att den kan gå väldigt fort..

Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 januari 2018 · 13 742 Inlägg

skulle nog välja audin före volvon.  men jag skulle riva isär motorn direkt och fixa dom vanliga felen innan jag körde 1meter med den..  men v70n är så jävla dåliga så skulle inte snegla åt det hållet..efter att ha mekat mig grå på dessa jävla skrothögar till bilar tyvärr

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 januari 2018 · 13 742 Inlägg

panda666 skrev:

Mack855 skrev:
Evildan: lol Då vet jag men vi får se om frun bestämmer sig för den ändå. Jo hon vill absolut ha automat efter saaben, automatlådan är det enda hon gillar med bilen typ. Och nej jag vägrar folkvagn. Audi kan jag kanske gå med på men absolut inte VW.

Panda: Nja alltså nog kan hon nog vara öppen för förslag men i hennes och mina ögon måste bilen vara estetiskt tilltalande.

ok, måste det vara kombi? eller klarar ni er me sedan? har också barn och barnvagn och har aldrig haft minsta problem med packning. Har aldrig ägt kombi i mitt liv har alltid klarat mig me sedan, även när ja varit i ikea;)

hade en Uno när grabben var liten och det fungerade   sen när vi fick en unge till så åkte vi golf mk2 med 2st 12" i skuffen det gick oxå..  folk tror att den där jävla barnvagnen är med hela tiden..  men  barnvagnen har man när man går.  hur ofta går man när man är ute och åker bil ;-)   

så har aldrig valt bilar pga ungarna..  idag är ungarna snart 15 och 18  och idag har vi bara 2st seat arosor och åker i och det fungerar att åka iväg hela familjen med en sån..smile   då är grabben och jag över 180cm korta oxå

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Evildan
7 januari 2018 ·

Growe skrev:

panda666 skrev:

Mack855 skrev:
Evildan: lol Då vet jag men vi får se om frun bestämmer sig för den ändå. Jo hon vill absolut ha automat efter saaben, automatlådan är det enda hon gillar med bilen typ. Och nej jag vägrar folkvagn. Audi kan jag kanske gå med på men absolut inte VW.

Panda: Nja alltså nog kan hon nog vara öppen för förslag men i hennes och mina ögon måste bilen vara estetiskt tilltalande.

ok, måste det vara kombi? eller klarar ni er me sedan? har också barn och barnvagn och har aldrig haft minsta problem med packning. Har aldrig ägt kombi i mitt liv har alltid klarat mig me sedan, även när ja varit i ikea;)

hade en Uno när grabben var liten och det fungerade   sen när vi fick en unge till så åkte vi golf mk2 med 2st 12" i skuffen det gick oxå..  folk tror att den där jävla barnvagnen är med hela tiden..  men  barnvagnen har man när man går.  hur ofta går man när man är ute och åker bil ;-)   

så har aldrig valt bilar pga ungarna..  idag är ungarna snart 15 och 18  och idag har vi bara 2st seat arosor och åker i och det fungerar att åka iväg hela familjen med en sån..smile   då är grabben och jag över 180cm korta oxå

Med tanke på att det handlar om V70N och A6 så är en kombi ett måste då det är tråkigt att bära det skrikande trötta hungriga stackars barnet utefter vägkanten när skrotet havererat. wink

Vi tar ofta med vagnen dit vi ska åka för att kunna promenera eller så det finns något för den lilla att ta en tupplur i om behovet uppstår.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang