2791
Sök

Projekt: Golf III 1.8 CL -92 *Update 07-12-02*

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 juni 2007
Tja!
Såg riktigt bra ut och roligt att byta projekt tongue hehe
Själv har man precis kommit hem från spanien idag så rostlagning och slipning ligger på min "göra lista" sad

Ditt nya projekt kommer bli skit bra du wink
mvh kimpa

TeamWCR.se
533 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Tja!
Såg riktigt bra ut och roligt att byta projekt tongue hehe
Själv har man precis kommit hem från spanien idag så rostlagning och slipning ligger på min "göra lista" sad

Ditt nya projekt kommer bli skit bra du wink
mvh kimpa

Tack så mkt. Jag vill att alla tar sig en kik på mitt nya projekt som måste göras klar innan jag kan forsätta med bilen. Vill ni kommentera men inte vill regga er på den hemsidan som bilderna ligger på så kan ni skriva här, men bara vi inte kmr bort ifrån biltråden helt å hållet. Jag vill hålla tråden så ren som möjligt. men Några kommentarer om lokalbygget skadar ju inte.

3 059 Inlägg
4 juni 2007
Tjena..
Måste bara fråga om du inte ska göra nått åt backspeglarna.. lacka dom röda eller byta till t.ex. "M3" speglar eller nån annan snygg.. iallafall minst lacka dom i bilens färg?

TeamWCR.se
533 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Smajly skrev:
Tjena..
Måste bara fråga om du inte ska göra nått åt backspeglarna.. lacka dom röda eller byta till t.ex. "M3" speglar eller nån annan snygg.. iallafall minst lacka dom i bilens färg?

Jag kmr att byta speglarna till några som heter K6. men detta kmr jag göra på samma gång som jag köper nya skärmar, nya huv (moddad), vinge och även ny baklucka (moddad). eftersom att hela bilen ska lackas om då när allt detta sitter på platts

3 059 Inlägg
6 juni 2007
K6 ?? E de spegeln som liknar M3 speglar fast med det runda hålet i fästet? Isåfall e dom kanonsnygga.. Kommer bli snyggt..

TeamWCR.se
533 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Smajly skrev:
K6 ?? E de spegeln som liknar M3 speglar fast med det runda hålet i fästet? Isåfall e dom kanonsnygga.. Kommer bli snyggt..

Japp det stämmer. + att på dessa så sitter det blinkers.

TeamWCR.se
533 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Hym. skriver detta inlägg med en liten klump i halsen, funderingarna just nu är att sälja bilen, bilen ska besiktas nu på måndag så vi får se hur det går då. får jag ågot fel på den så kmr detta åtgärdas innan den sätts ut som till salu. bilen ska även sänkas den 13.

Men har bara detta som funderingar ensålänge. men troligtvis kmr bilen vara till salu innan slutet av månaden.

Rörkrökare
575 Inlägg
8 juni 2007
VARFÖR hoppas du ändra dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

med lem
1 925 Inlägg
8 juni 2007
spraYcanE skrev:
Hym. skriver detta inlägg med en liten klump i halsen, funderingarna just nu är att sälja bilen, bilen ska besiktas nu på måndag så vi får se hur det går då. får jag ågot fel på den så kmr detta åtgärdas innan den sätts ut som till salu. bilen ska även sänkas den 13.

Men har bara detta som funderingar ensålänge. men troligtvis kmr bilen vara till salu innan slutet av månaden.

det var nog det dummaste jag hört från dig spraycane ! inte alls bra tycker ja

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

TeamWCR.se
533 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Som sagt, är bara en fundering än sålänge. Jag vill ha mig en nyare bil. Nu när jag har arbete och får in rätt så gott med pengar varje månad så har jag möjligthet att sattsa på en nyare bil (minst -00) som har gått under 14 tusen mil. Känner lite att det är ju bättre att jag sattsar nu, när jag inte har så väldans mkt utgifter och får in gött me pengar. Köper jag ny bil så kmr jag sattsa på den till 110%, då snakkar vi breddning och allt.

Men som sagt, bara fundering. Vi får se efter besiktningen och sänkningen, Är grymt kär i denna bilen och det känns jobbigt att ens få tanken.
Men känns bra att ni har samma reaktioner som mig. !!!! jag vill inte göra mig av med den, men det är nu jag har chansen.
Senast redigerat av spraYcanE (8 juni 2007)

TeamWCR.se
533 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Här med intygar jag att bilen kmr att finnas i min ägo ett tag till.

Besiktningen gick så jävla bra så det är synd att sälja den då. Den gick igenom och värderna (miljö) var i stort sätt nästan nollade.

Så idag skickas bilen iväg på operation sänkas 40/40 samt hjulinställning..

Känns som att man har fått nya krafter nu, Men lokalen måste bli klar först. var på IKEA igår och inhandla lite saker, Förvaringslådor osv. Kmr bli guld värt detta.

Kan även meddela att antingen så kmr det köpas in nya speglar lr vinge denna månaden. Kanske ny motorhuv.

Revisor
151 Inlägg
13 juni 2007
Det här projektet är så himla fint!

Du får ju helt enkelt inte sälja=)

/audi

TeamWCR.se
533 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Kmr inte sälja.

Fick fats jobb idag så jag kmr nog att inhandla 1 till bil. Ha 2 st.

104 Inlägg
14 juni 2007
Grattis till jobbet! Underbart,nu kommer jag få se updates igen,från 2 bilar kanske t om?

Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla

TeamWCR.se
533 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
Tack så jättemkt. Det var inte längesen jag satt här å skrev att jag var arbetslös. Allt gick så snabbt big_smile
Updates lovar jag att det kmr att komma, på iaf 1 bil. Men först måste lokalen bli klar.
Gå in på www.TeamWCR.se och kika. där hittar ni mitt lokalbygge !!

TeamWCR.se
533 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
Datum för sänkning är nu ändrad. den 3 juli kmr bilen att sänkas.

TeamWCR.se
533 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/uppgradering.jpg

Kom på att jag glömde posta bilder ifrån Utställningen som jag var på för ett tag sen. Plockade inte hem några priser men fick iaf en heldel röster. Mkt nöjd.

http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Show/normal_P5260007.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Show/IMG_8171.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Show/IMG_8119.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y267/spraYcanE/Show/IMG_8170.jpg

För att kolla alla bilder ifrån träffen. Kolla länken

http://www.teamwcr.se/gallery/thumbnails.php?album=57

TeamWCR.se
533 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
Ingen som har ngt att skriva ?

379 Inlägg
2 juli 2007
På vilket sätt ska huven och bakluckan vara moddade då? Skulle vara kul att veta vad för vinge det är du ska skaffa...
Några planer på vad det ska bli för annan bil då?

Tyskstuk är äckligt.

TeamWCR.se
533 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
Tweak skrev:
På vilket sätt ska huven och bakluckan vara moddade då? Skulle vara kul att veta vad för vinge det är du ska skaffa...
Några planer på vad det ska bli för annan bil då?

Huven är ej klar i planeringarna änu. men ngt i muskelbil stuket.. Bakluckan kmr vara emblemfri och handtaget kmr att plockas bort. själva gropen för plåten ska fortfarande finnas kvar. även torkararmen ska bort.

Vingen kmr bli ngt mellan orginal men ändå styling. förstår du va ja menar ?

Nästa bil kmr troligtvis att bli en bora lr en passat. Men, vad som hellst kan hända. ska iaf ha kvar golfen.

Sök