har läst igenom hela tråden, mkt snyggt gjort..lycka till i fortsättningen=)
Samma här, och håller med Sheriffen.. Det är nog bästa projektet jag har hittat o. läsa! Lycka till i fortsättningen och så hoppas jag du vinner på Lotto, Då jädrar blir de fart i denna tråd
ojojoj. nu var d ett tag sen man gjorde update. Fick hem ett paket idag
Grillen som är lackad med klarlack (3 lager) har sålt min orginalgrill så jag fick lacka denna så länge och ha. kmr att plocka av den när vädret har blivit varme och göra klart den till 100%
Vad kan detta vara
Kjolarna
Någon som har en aning hur man går till väga för att sätta fast dom ?
Har börjat lite smått på kjolarna idag. tvättade rent dom med T-röd (klistermärken och tejp osv) Har även lagt på ett lager primer, sen tog färgen slut. kmr troligtvis få spackla kjolarna lite oxå. för märkte nu att d va lite skavanker i dom.
okej. idag var ja över en sväng i garaget. var gött förbannad när ja gick därifrån kan ja lova. imorgon kmr d bli mkt slipa kan ja lova. ja fick rinn på kjolarna och så ville inte färgen sätta sig över allt. (har även lärt mig nu att inte va för ivrig) så imorgon blir det att slipa gärnet för att få en jämn och fin yta. för så som dom ser ut nu accepterar ja inte.. nä fyfan. ja vet att ja kmr få det super bra tillslut, så d e inga problem. Så klaga inte för mkt på mig nu bara lovar att det kmr bli skitbra tillslut. Låter bilderna tala för sig själv.
Slipade.
Den första blev ja nöjd med. men inte den andra.
"Närbild"
Så här ser den andra kjolen ut som ja prata om. inte vackert. men det e bara att slipa och sedan ge sig på dom igen tills man blir 100% nöjd. lr vad säger ni.
Joda det är inga problem att fixa det. Ett rent H*****e när sånt händer. Jag fick sj göra om mina paneler i bilen en gång eftersom att de inte blivit helt rena innan lackeringen. så det resulterade i små "papegojögon". Lycka till
nu har jag slipat som en dåre. fått kjolarna jämna och fina. men glömde mobilen så jag kunde inte få ngt kort på det.
men har nu en fråga. hur ska jag gå till väga nu innan jag lägger ett nytt lager lack.. ska jag tvätta kjolarna lr ngt. hur ska ja gå till väga för att kunna få färg i alla små "hål" som inte har velat ta emot lacken innan.. hoppas ni förstår va ja menar