Motorns konsekvenser av DPF&EGR-off

Henioshil
24 januari 2018 · 21 Inlägg

Hej!
Jag har gjort en hel del efterforskning men har svårt att hitta vilka nackdelar det finns för dieselmotorerna vid borttag av DPF&EGR, även kontaktat AK-tuning men inte fått nått annat svar än prisförslag då jag klart o tydligt frågat efter konsekvenser på denna optimering.
Kan det hända att nått sotas igen? vad i sådana fall?

Så ni som har kunskap, skriv gärna en lista på nackdelar snarare än fördelar.
Mvh

Evildan
24 januari 2018 ·

Henioshil skrev:
Hej!
Jag har gjort en hel del efterforskning men har svårt att hitta vilka nackdelar det finns för dieselmotorerna vid borttag av DPF&EGR, även kontaktat AK-tuning men inte fått nått annat svar än prisförslag då jag klart o tydligt frågat efter konsekvenser på denna optimering.
Kan det hända att nått sotas igen? vad i sådana fall?

Så ni som har kunskap, skriv gärna en lista på nackdelar snarare än fördelar.
Mvh

Att sprida cancerogena ämnen skulle jag se som en stor nackdel förutom det andra uppenbara problemet att bilen blir olaglig att framföra på allmän väg.

panda666
24 januari 2018 · 4 250 Inlägg

Henioshil skrev:
Hej!
Jag har gjort en hel del efterforskning men har svårt att hitta vilka nackdelar det finns för dieselmotorerna vid borttag av DPF&EGR, även kontaktat AK-tuning men inte fått nått annat svar än prisförslag då jag klart o tydligt frågat efter konsekvenser på denna optimering.
Kan det hända att nått sotas igen? vad i sådana fall?

Så ni som har kunskap, skriv gärna en lista på nackdelar snarare än fördelar.
Mvh

förutom cancer osv som evil sa, plus att bess gubbfan kommer att gnälla ifall han ser att du tagit bort det, ifall det går att se ens. Annars skulle ja säga att motorn skulle må bättre av det. gör inte dom 2 chiliviperna att flödet osv blir sämre?  tar du bort dpf o den andra skiten så andas ju motorn bättre och optimerar du dessutom så får du mer hk. Sen vet ja inte om original grejerna håller för nya effekten.

mb_pucken
24 januari 2018 · 5 087 Inlägg

Borttagningen av dpf kommer att ge bättre flöde efter turbon vilket bör minska värmen samt ge snabbare laddtryck.
Tar du bort funktionen på egr så kommer du hindra avgaser att skickas in i insuget och förbränningen. Fördelen där är att du får in mindre sot och kladd i insuget, cylindrar osv. Det ger även plats för mera luft i förbränningen vilket är bra.
Ser inga nackdelar alls med att ta bort dessa saker eller deras funktioner mer än det som nämns ovanför :-)

Funderar själv på att koda bort egr på mercan i framtiden om jag bestämmer mig för att ge bilen en ny programvara :-)

Mitt dpf får nog sitta kvar :-) fast å andra sidan så ger det bra med kusar med rätt programvara och dpf borttagen ;-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
24 januari 2018 · 1 152 Inlägg

Plocka bort skiten!

Cancer och allt det där ska du inte ha dåligt samvete för, vi får mer kemikalier och cancerframkallande skit i oss dagligen pga allt vi får i oss i form utav mat och dricka.

Dessutom spelar det ingen roll vad vi 10 miljoner i Sverige gör när de större kontanterna skiter ner det vi värnar om under ett år på några dagar wink

Skrattar åt miljö folket och självutnämnda hälsa professorer när de ska predika om att dittan och dattan är dåligt för miljon och hälsa osv.... (orkar inte och kommer inte ha den diskutionen på garaget.org)

Aja nog om det, jobbar med optimering och har gjort det sedan 2007, inga utav mina kunder har varit med om strul på besiktningen eller så, motorn mår bättre som någon tidigare förklarade pga renare förbränning samt lägre temp då den inte behöver kämpa emot trycket i strypningarna osv.

Samt så kan man kräma på ordentligt med mos utan DPF wink

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Evildan
24 januari 2018 ·

PITSTOP skrev:
Plocka bort skiten!

Cancer och allt det där ska du inte ha dåligt samvete för, vi får mer kemikalier och cancerframkallande skit i oss dagligen pga allt vi får i oss i form utav mat och dricka.

Dessutom spelar det ingen roll vad vi 10 miljoner i Sverige gör när de större kontanterna skiter ner det vi värnar om under ett år på några dagar wink

Skrattar åt miljö folket och självutnämnda hälsa professorer när de ska predika om att dittan och dattan är dåligt för miljon och hälsa osv.... (orkar inte och kommer inte ha den diskutionen på garaget.org)

Aja nog om det, jobbar med optimering och har gjort det sedan 2007, inga utav mina kunder har varit med om strul på besiktningen eller så, motorn mår bättre som någon tidigare förklarade pga renare förbränning samt lägre temp då den inte behöver kämpa emot trycket i strypningarna osv.

Samt så kan man kräma på ordentligt med mos utan DPF wink

Jag tycker genuint synd om dig som har en sådan egoistisk och trångsynt livsåskådning.
Är man inte beredd att ta en diskussion är det initialt lämpligt att inte heller starta densamma.
Jag har arbetat med mjukvaruutveckling tillika hårdvaru dito och har en helt annan åsikt gällande DPFer och avgasreningssystem, men så har jag å andra sidan varit med vid framtagning av motorer med DPF som har lägre förbrukning och högre effekt än generationen innan. Men det är väl skillnad på riktiga lab och halvdana "eftermarknadsspecialister" eller vad som föredras.

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
24 januari 2018 · 1 152 Inlägg

Evildan skrev:

PITSTOP skrev:
Plocka bort skiten!

Cancer och allt det där ska du inte ha dåligt samvete för, vi får mer kemikalier och cancerframkallande skit i oss dagligen pga allt vi får i oss i form utav mat och dricka.

Dessutom spelar det ingen roll vad vi 10 miljoner i Sverige gör när de större kontanterna skiter ner det vi värnar om under ett år på några dagar wink

Skrattar åt miljö folket och självutnämnda hälsa professorer när de ska predika om att dittan och dattan är dåligt för miljon och hälsa osv.... (orkar inte och kommer inte ha den diskutionen på garaget.org)

Aja nog om det, jobbar med optimering och har gjort det sedan 2007, inga utav mina kunder har varit med om strul på besiktningen eller så, motorn mår bättre som någon tidigare förklarade pga renare förbränning samt lägre temp då den inte behöver kämpa emot trycket i strypningarna osv.

Samt så kan man kräma på ordentligt med mos utan DPF wink

Jag tycker genuint synd om dig som har en sådan egoistisk och trångsynt livsåskådning.
Är man inte beredd att ta en diskussion är det initialt lämpligt att inte heller starta densamma.
Jag har arbetat med mjukvaruutveckling tillika hårdvaru dito och har en helt annan åsikt gällande DPFer och avgasreningssystem, men så har jag å andra sidan varit med vid framtagning av motorer med DPF som har lägre förbrukning och högre effekt än generationen innan. Men det är väl skillnad på riktiga lab och halvdana "eftermarknadsspecialister" eller vad som föredras.

Nej men självklart! Även du är som alla andra helt plötsligt  specialict inom optimering och Mappning samt utveckling.

Har inte sett ”din” eller någon annans 335d med DPF som lämnar siffror jag får ut 😂

När du med dina kunskaper får en 3liters diesel md dpf som gör 0-100km/h på under 3.6sek och fortfarande rullar efter 13000mil så kan vi fortsätta diskutera wink fram tills dess kategoriserar jag dig som självutnämnd specialist tyvärr. Efter 11 år i branschen, siffror som bevisar, styrker och ett gott rykte samt med över 1000/bilar om året så behöver du inte tycka synd om mig wink

Och ja jag tänker inte diskutera sjukdom och miljö på garaget.org.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
24 januari 2018 · 1 152 Inlägg

Ps, du får gärna berätta mer om labb utvecklingen samt vilka motorer det var till, blir super intressant att se vilka som med din hjälp får ut mer effekt från en motor med DPF kontra samma motorer utan DPF....

Vad är nästa påstådde? Katalysatorer är bra för effekt utttag och alla andra som säljer/tillverkar race variant är ”halvdana” typer?

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Evildan
24 januari 2018 ·

PITSTOP skrev:

Evildan skrev:

PITSTOP skrev:
Plocka bort skiten!

Cancer och allt det där ska du inte ha dåligt samvete för, vi får mer kemikalier och cancerframkallande skit i oss dagligen pga allt vi får i oss i form utav mat och dricka.

Dessutom spelar det ingen roll vad vi 10 miljoner i Sverige gör när de större kontanterna skiter ner det vi värnar om under ett år på några dagar wink

Skrattar åt miljö folket och självutnämnda hälsa professorer när de ska predika om att dittan och dattan är dåligt för miljon och hälsa osv.... (orkar inte och kommer inte ha den diskutionen på garaget.org)

Aja nog om det, jobbar med optimering och har gjort det sedan 2007, inga utav mina kunder har varit med om strul på besiktningen eller så, motorn mår bättre som någon tidigare förklarade pga renare förbränning samt lägre temp då den inte behöver kämpa emot trycket i strypningarna osv.

Samt så kan man kräma på ordentligt med mos utan DPF wink

Jag tycker genuint synd om dig som har en sådan egoistisk och trångsynt livsåskådning.
Är man inte beredd att ta en diskussion är det initialt lämpligt att inte heller starta densamma.
Jag har arbetat med mjukvaruutveckling tillika hårdvaru dito och har en helt annan åsikt gällande DPFer och avgasreningssystem, men så har jag å andra sidan varit med vid framtagning av motorer med DPF som har lägre förbrukning och högre effekt än generationen innan. Men det är väl skillnad på riktiga lab och halvdana "eftermarknadsspecialister" eller vad som föredras.

Nej men självklart! Även du är som alla andra helt plötsligt  specialict inom optimering och Mappning samt utveckling.

Har inte sett ”din” eller någon annans 335d med DPF som lämnar siffror jag får ut 😂

När du med dina kunskaper får en 3liters diesel md dpf som gör 0-100km/h på under 3.6sek och fortfarande rullar efter 13000mil så kan vi fortsätta diskutera wink fram tills dess kategoriserar jag dig som självutnämnd specialist tyvärr. Efter 11 år i branschen, siffror som bevisar, styrker och ett gott rykte samt med över 1000/bilar om året så behöver du inte tycka synd om mig wink

Och ja jag tänker inte diskutera sjukdom och miljö på garaget.org.

PITSTOP skrev:
Ps, du får gärna berätta mer om labb utvecklingen samt vilka motorer det var till, blir super intressant att se vilka som med din hjälp får ut mer effekt från en motor med DPF kontra samma motorer utan DPF....

Vad är nästa påstådde? Katalysatorer är bra för effekt utttag och alla andra som säljer/tillverkar race variant är ”halvdana” typer?

Jag tänker inte ge mig in i ngn (ospecifierat organ)  -mätartävling då jag inte har det självhävdelsebehovet utan kan torrt konstatera att du kort och gott förefaller sakna adekvata kunskaper trots rykte och erfarenhet. Bara för att man gjort något länge behöver man inte vara bra på det.
Var mina kunskaper har applicerats har du faktiskt inte med att göra samt jag äger inte resultaten eller processen då det är belagt med sekretess.

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
24 januari 2018 · 1 152 Inlägg

Evildan skrev:

PITSTOP skrev:

Evildan skrev:

Jag tycker genuint synd om dig som har en sådan egoistisk och trångsynt livsåskådning.
Är man inte beredd att ta en diskussion är det initialt lämpligt att inte heller starta densamma.
Jag har arbetat med mjukvaruutveckling tillika hårdvaru dito och har en helt annan åsikt gällande DPFer och avgasreningssystem, men så har jag å andra sidan varit med vid framtagning av motorer med DPF som har lägre förbrukning och högre effekt än generationen innan. Men det är väl skillnad på riktiga lab och halvdana "eftermarknadsspecialister" eller vad som föredras.

Nej men självklart! Även du är som alla andra helt plötsligt  specialict inom optimering och Mappning samt utveckling.

Har inte sett ”din” eller någon annans 335d med DPF som lämnar siffror jag får ut 😂

När du med dina kunskaper får en 3liters diesel md dpf som gör 0-100km/h på under 3.6sek och fortfarande rullar efter 13000mil så kan vi fortsätta diskutera wink fram tills dess kategoriserar jag dig som självutnämnd specialist tyvärr. Efter 11 år i branschen, siffror som bevisar, styrker och ett gott rykte samt med över 1000/bilar om året så behöver du inte tycka synd om mig wink

Och ja jag tänker inte diskutera sjukdom och miljö på garaget.org.

PITSTOP skrev:
Ps, du får gärna berätta mer om labb utvecklingen samt vilka motorer det var till, blir super intressant att se vilka som med din hjälp får ut mer effekt från en motor med DPF kontra samma motorer utan DPF....

Vad är nästa påstådde? Katalysatorer är bra för effekt utttag och alla andra som säljer/tillverkar race variant är ”halvdana” typer?

Jag tänker inte ge mig in i ngn (ospecifierat organ)  -mätartävling då jag inte har det självhävdelsebehovet utan kan torrt konstatera att du kort och gott förefaller sakna adekvata kunskaper trots rykte och erfarenhet. Bara för att man gjort något länge behöver man inte vara bra på det.
Var mina kunskaper har applicerats har du faktiskt inte med att göra samt jag äger inte resultaten eller processen då det är belagt med sekretess.

Hahahahahaahaha ok, samma sak som att påstå något utan belägg och bevis...

”Ps jag har utvecklat motorer till F1 bilar men det är belagd med sekretets så kan inte säga mer.. ”

Vad jag saknar och inte skiter jag fullständigt i, har snabbaste diesel bilarna i Sverige med oöppnad motor och dessutom utan DPF samt har återigen ett gott ryckte och tills dess att motsatsen är bevisat så kan jag nämna det hur mycket jag vill!!!

Antingen så berättar du HUR motorer får mer effekt med DPF eller så behöver du inte skriva mer.....

Du börjar dra upp dina meriter men kan inte styrka det eller ha belägg för det så lika bra att sluta skriva om jag vore du wink

Diskutionen handlade om att du började predika för miljon och sjukdomar..... cancern har aldrig varit så mycket som det är just nu!
Vi har kemikalier och farliga ämnen i allt. Sluta lek smart, inse fakta istället att DPF inte är så farligt.....

Vi är återigen endast 10 miljoner och kan inte agera förebild speciellt inte gentemot USA. (Sök på tuned cummins) som ett exempel.

Jag till skillnad från dig jobbar med att utveckla optimeringar till motorer och gjort även det i över 11år...... ska du påstå att du kan mer får du gärna styrka och komma med bevis. Du har dock inte gjort det då det är ”sekretets” och jag kan inte skita i nått mindre eller jo, dina åsikter om miljon och partiklar.

Avprenumererar nu tråden då jag får ut mer nytta i sandlådan.

Är det något jag är trött på är det som sagt själv utnämnda proffesorer. Sist hade jag ett företa där jag optimerade 23bilar o enda synpunkten jag fick var från en som ”visste” så ”mycket” - bilarna skulle strula inte gå igen besiktningen och ha problem på
Verkstaden. Frågade då enkel fråga, vad jobbar du med? Svar: säljare!

Jag svarade då: Det förklarar saken..

Så vad jobbar du med??????!

PS, fritt land, kör va fan du vill så gör jag samma sak wink


Skriv vad du vill kommer inte ägna en sekund för att läsa dina fattiga o torra svar då du är full av skit o ”sekretets”

Till TS: plocka bort skite, hör av dig till närmaste optimerade eller skicka pm så ska du få se på FAN

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Evildan
24 januari 2018 ·

PITSTOP skrev:

Evildan skrev:

PITSTOP skrev:

Nej men självklart! Även du är som alla andra helt plötsligt  specialict inom optimering och Mappning samt utveckling.

Har inte sett ”din” eller någon annans 335d med DPF som lämnar siffror jag får ut 😂

När du med dina kunskaper får en 3liters diesel md dpf som gör 0-100km/h på under 3.6sek och fortfarande rullar efter 13000mil så kan vi fortsätta diskutera wink fram tills dess kategoriserar jag dig som självutnämnd specialist tyvärr. Efter 11 år i branschen, siffror som bevisar, styrker och ett gott rykte samt med över 1000/bilar om året så behöver du inte tycka synd om mig wink

Och ja jag tänker inte diskutera sjukdom och miljö på garaget.org.

PITSTOP skrev:
Ps, du får gärna berätta mer om labb utvecklingen samt vilka motorer det var till, blir super intressant att se vilka som med din hjälp får ut mer effekt från en motor med DPF kontra samma motorer utan DPF....

Vad är nästa påstådde? Katalysatorer är bra för effekt utttag och alla andra som säljer/tillverkar race variant är ”halvdana” typer?

Jag tänker inte ge mig in i ngn (ospecifierat organ)  -mätartävling då jag inte har det självhävdelsebehovet utan kan torrt konstatera att du kort och gott förefaller sakna adekvata kunskaper trots rykte och erfarenhet. Bara för att man gjort något länge behöver man inte vara bra på det.
Var mina kunskaper har applicerats har du faktiskt inte med att göra samt jag äger inte resultaten eller processen då det är belagt med sekretess.

Hahahahahaahaha ok, samma sak som att påstå något utan belägg och bevis...

”Ps jag har utvecklat motorer till F1 bilar men det är belagd med sekretets så kan inte säga mer.. ”

Vad jag saknar och inte skiter jag fullständigt i, har snabbaste diesel bilarna i Sverige med oöppnad motor och dessutom utan DPF samt har återigen ett gott ryckte och tills dess att motsatsen är bevisat så kan jag nämna det hur mycket jag vill!!!

Antingen så berättar du HUR motorer får mer effekt med DPF eller så behöver du inte skriva mer.....

Du börjar dra upp dina meriter men kan inte styrka det eller ha belägg för det så lika bra att sluta skriva om jag vore du wink

Diskutionen handlade om att du började predika för miljon och sjukdomar..... cancern har aldrig varit så mycket som det är just nu!
Vi har kemikalier och farliga ämnen i allt. Sluta lek smart, inse fakta istället att DPF inte är så farligt.....

Vi är återigen endast 10 miljoner och kan inte agera förebild speciellt inte gentemot USA. (Sök på tuned cummins) som ett exempel.

Jag till skillnad från dig jobbar med att utveckla optimeringar till motorer och gjort även det i över 11år...... ska du påstå att du kan mer får du gärna styrka och komma med bevis. Du har dock inte gjort det då det är ”sekretets” och jag kan inte skita i nått mindre eller jo, dina åsikter om miljon och partiklar.

Avprenumererar nu tråden då jag får ut mer nytta i sandlådan.

Är det något jag är trött på är det som sagt själv utnämnda proffesorer. Sist hade jag ett företa där jag optimerade 23bilar o enda synpunkten jag fick var från en som ”visste” så ”mycket” - bilarna skulle strula inte gå igen besiktningen och ha problem på
Verkstaden. Frågade då enkel fråga, vad jobbar du med? Svar: säljare!

Jag svarade då: Det förklarar saken..

Så vad jobbar du med??????!

PS, fritt land, kör va fan du vill så gör jag samma sak wink


Skriv vad du vill kommer inte ägna en sekund för att läsa dina fattiga o torra svar då du är full av skit o ”sekretets”

Till TS: plocka bort skite, hör av dig till närmaste optimerade eller skicka pm så ska du få se på FAN

Tack för bekräftelsen i ditt svar.

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
24 januari 2018 · 1 152 Inlägg

Evildan skrev:

PITSTOP skrev:

Evildan skrev:

PITSTOP skrev:
Nej men självklart! Även du är som alla andra helt plötsligt  specialict inom optimering och Mappning samt utveckling.

Har inte sett ”din” eller någon annans 335d med DPF som lämnar siffror jag får ut 😂

När du med dina kunskaper får en 3liters diesel md dpf som gör 0-100km/h på under 3.6sek och fortfarande rullar efter 13000mil så kan vi fortsätta diskutera wink fram tills dess kategoriserar jag dig som självutnämnd specialist tyvärr. Efter 11 år i branschen, siffror som bevisar, styrker och ett gott rykte samt med över 1000/bilar om året så behöver du inte tycka synd om mig wink

Och ja jag tänker inte diskutera sjukdom och miljö på garaget.org.

Jag tänker inte ge mig in i ngn (ospecifierat organ)  -mätartävling då jag inte har det självhävdelsebehovet utan kan torrt konstatera att du kort och gott förefaller sakna adekvata kunskaper trots rykte och erfarenhet. Bara för att man gjort något länge behöver man inte vara bra på det.
Var mina kunskaper har applicerats har du faktiskt inte med att göra samt jag äger inte resultaten eller processen då det är belagt med sekretess.

Hahahahahaahaha ok, samma sak som att påstå något utan belägg och bevis...

”Ps jag har utvecklat motorer till F1 bilar men det är belagd med sekretets så kan inte säga mer.. ”

Vad jag saknar och inte skiter jag fullständigt i, har snabbaste diesel bilarna i Sverige med oöppnad motor och dessutom utan DPF samt har återigen ett gott ryckte och tills dess att motsatsen är bevisat så kan jag nämna det hur mycket jag vill!!!

Antingen så berättar du HUR motorer får mer effekt med DPF eller så behöver du inte skriva mer.....

Du börjar dra upp dina meriter men kan inte styrka det eller ha belägg för det så lika bra att sluta skriva om jag vore du wink

Diskutionen handlade om att du började predika för miljon och sjukdomar..... cancern har aldrig varit så mycket som det är just nu!
Vi har kemikalier och farliga ämnen i allt. Sluta lek smart, inse fakta istället att DPF inte är så farligt.....

Vi är återigen endast 10 miljoner och kan inte agera förebild speciellt inte gentemot USA. (Sök på tuned cummins) som ett exempel.

Jag till skillnad från dig jobbar med att utveckla optimeringar till motorer och gjort även det i över 11år...... ska du påstå att du kan mer får du gärna styrka och komma med bevis. Du har dock inte gjort det då det är ”sekretets” och jag kan inte skita i nått mindre eller jo, dina åsikter om miljon och partiklar.

Avprenumererar nu tråden då jag får ut mer nytta i sandlådan.

Är det något jag är trött på är det som sagt själv utnämnda proffesorer. Sist hade jag ett företa där jag optimerade 23bilar o enda synpunkten jag fick var från en som ”visste” så ”mycket” - bilarna skulle strula inte gå igen besiktningen och ha problem på
Verkstaden. Frågade då enkel fråga, vad jobbar du med? Svar: säljare!

Jag svarade då: Det förklarar saken..

Så vad jobbar du med??????!

PS, fritt land, kör va fan du vill så gör jag samma sak wink


Skriv vad du vill kommer inte ägna en sekund för att läsa dina fattiga o torra svar då du är full av skit o ”sekretets”

Till TS: plocka bort skite, hör av dig till närmaste optimerade eller skicka pm så ska du få se på FAN

Tack för bekräftelsen i ditt svar.

Ahahahahahahaha sug o detsamma din prius körande specialist...... wink

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Evildan
24 januari 2018 ·

PITSTOP skrev:

Evildan skrev:

PITSTOP skrev:

Hahahahahaahaha ok, samma sak som att påstå något utan belägg och bevis...

”Ps jag har utvecklat motorer till F1 bilar men det är belagd med sekretets så kan inte säga mer.. ”

Vad jag saknar och inte skiter jag fullständigt i, har snabbaste diesel bilarna i Sverige med oöppnad motor och dessutom utan DPF samt har återigen ett gott ryckte och tills dess att motsatsen är bevisat så kan jag nämna det hur mycket jag vill!!!

Antingen så berättar du HUR motorer får mer effekt med DPF eller så behöver du inte skriva mer.....

Du börjar dra upp dina meriter men kan inte styrka det eller ha belägg för det så lika bra att sluta skriva om jag vore du wink

Diskutionen handlade om att du började predika för miljon och sjukdomar..... cancern har aldrig varit så mycket som det är just nu!
Vi har kemikalier och farliga ämnen i allt. Sluta lek smart, inse fakta istället att DPF inte är så farligt.....

Vi är återigen endast 10 miljoner och kan inte agera förebild speciellt inte gentemot USA. (Sök på tuned cummins) som ett exempel.

Jag till skillnad från dig jobbar med att utveckla optimeringar till motorer och gjort även det i över 11år...... ska du påstå att du kan mer får du gärna styrka och komma med bevis. Du har dock inte gjort det då det är ”sekretets” och jag kan inte skita i nått mindre eller jo, dina åsikter om miljon och partiklar.

Avprenumererar nu tråden då jag får ut mer nytta i sandlådan.

Är det något jag är trött på är det som sagt själv utnämnda proffesorer. Sist hade jag ett företa där jag optimerade 23bilar o enda synpunkten jag fick var från en som ”visste” så ”mycket” - bilarna skulle strula inte gå igen besiktningen och ha problem på
Verkstaden. Frågade då enkel fråga, vad jobbar du med? Svar: säljare!

Jag svarade då: Det förklarar saken..

Så vad jobbar du med??????!

PS, fritt land, kör va fan du vill så gör jag samma sak wink


Skriv vad du vill kommer inte ägna en sekund för att läsa dina fattiga o torra svar då du är full av skit o ”sekretets”

Till TS: plocka bort skite, hör av dig till närmaste optimerade eller skicka pm så ska du få se på FAN

Tack för bekräftelsen i ditt svar.

Ahahahahahahaha sug o detsamma din prius körande specialist...... wink

Jag blev lite nyfiken gällande "Pitstop" då jag för några år sedan låg bakom en illaluktande sotande 3-serie utanför värmeverket i Eskilstuna med just den registreringsskylten, föraren måste varit påverkad eller fullständig idiot med tanke på hur bilen framfördes och i vilken hastighet mitt inne i centrala Eskilstuna.

Hittade någon tråd på AP angående något lurendrejeri gällande en USA-Importerad BMW där det förekom diverse felaktigheter gällande både mätarställning och servicehistorik. Mycket tråkig läsning om en väldigt oseriöst företag. Lycka till nu.

https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=298832

Det vore trevligt för TS förmodar jag om tråden kunde återgå till ursprungsfrågan istället för att ngn ska slå sig för bröstet.

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
24 januari 2018 · 1 152 Inlägg

Evildan skrev:

PITSTOP skrev:

Evildan skrev:

Tack för bekräftelsen i ditt svar.

Ahahahahahahaha sug o detsamma din prius körande specialist...... wink

Jag blev lite nyfiken gällande "Pitstop" då jag för några år sedan låg bakom en illaluktande sotande 3-serie utanför värmeverket i Eskilstuna med just den registreringsskylten, föraren måste varit påverkad eller fullständig idiot med tanke på hur bilen framfördes och i vilken hastighet mitt inne i centrala Eskilstuna.

Hittade någon tråd på AP angående något lurendrejeri gällande en USA-Importerad BMW där det förekom diverse felaktigheter gällande både mätarställning och servicehistorik. Mycket tråkig läsning om en väldigt oseriöst företag. Lycka till nu.

https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=298832

Det vore trevligt för TS förmodar jag om tråden kunde återgå till ursprungsfrågan istället för att ngn ska slå sig för bröstet.

Din lilla luffare utan liv!!!

PITSTOP Selected är inte mitt företag big_smile

Så återigen SUG av mig!

Att du såg en en 3:serie med PITSTOP skyltar ja då har du sett (var glad över det och skatta dig lycklig) den snabbaste 3:serie dieseln i världen....

Så återigen SUG och Bye!! (Ps livet är gratis skaffa dig ett)

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
24 januari 2018 · 1 152 Inlägg

Älskar att du som är motor utvecklare till en ”sekretess” belagda företag tabbat dig så hårt att du skäms över det.....

Hahahahahahhahahha, säljer inga, bilar utan till skillnad från dig din luffare så optimerar jag bilar wink (utan att bara hemlig eller leka fin)


Söker inte på Google efter fel o brister när jag inte har mer att säga. (Lol) du har verkligen skämt ut dig grovt nu.....

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Evildan
24 januari 2018 ·

PITSTOP skrev:

Evildan skrev:

PITSTOP skrev:

Ahahahahahahaha sug o detsamma din prius körande specialist...... wink

Jag blev lite nyfiken gällande "Pitstop" då jag för några år sedan låg bakom en illaluktande sotande 3-serie utanför värmeverket i Eskilstuna med just den registreringsskylten, föraren måste varit påverkad eller fullständig idiot med tanke på hur bilen framfördes och i vilken hastighet mitt inne i centrala Eskilstuna.

Hittade någon tråd på AP angående något lurendrejeri gällande en USA-Importerad BMW där det förekom diverse felaktigheter gällande både mätarställning och servicehistorik. Mycket tråkig läsning om en väldigt oseriöst företag. Lycka till nu.

https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=298832

Det vore trevligt för TS förmodar jag om tråden kunde återgå till ursprungsfrågan istället för att ngn ska slå sig för bröstet.

Din lilla luffare utan liv!!!

PITSTOP Selected är inte mitt företag big_smile

Så återigen SUG av mig!

Att du såg en en 3:serie med PITSTOP skyltar ja då har du sett (var glad över det och skatta dig lycklig) den snabbaste 3:serie dieseln i världen....

Så återigen SUG och Bye!! (Ps livet är gratis skaffa dig ett)

PITSTOP skrev:
Älskar att du som är motor utvecklare till en ”sekretess” belagda företag tabbat dig så hårt att du skäms över det.....

Hahahahahahhahahha, säljer inga, bilar utan till skillnad från dig din luffare så optimerar jag bilar wink (utan att bara hemlig eller leka fin)


Söker inte på Google efter fel o brister när jag inte har mer att säga. (Lol) du har verkligen skämt ut dig grovt nu.....

Herrejösses!
Knäck inga revben när du slår dig så hårt för bröstet.
Klart jag blir nyfiken, när du sitter och påstår än det ena och än det andra, och vill ta reda på sanningshalten. Tyvärr framstår du knappast vassare efter ännu ett utspel samt du är ingen vidare representant företagsmässigt med dylikt beteende anser jag. Det kvittar iofs för jag skulle aldrig låta dylika företagare kladda runt i mjukvaran på min bil, ännu mindre efter detta.

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
24 januari 2018 · 1 152 Inlägg

Oroa dig inte, revbenen klarar mer än så wink

Hur länge och hur mycket ska jag behöva knäcka dig för att det ska räcka?!!!

Sätter av dig och dina ”utvecklade” dpf motor när du vill alla dagar i veckan året runt. big_smile

Ja jag skryter, ja jag Kör utan dpf, ja jag slår mig på bröstet, ja jag är kaxig och ja jag är dryg..... nått mer? Jag kan nämligen va det!  Juste ja, jag är en stolt företags representant och sätter av de som
Trotsar mig gällande optimering i Sverige.

Vad har du att säg om det nu?

Så vad hade du för belägg?

autopower inlägg?
Skitsnack om dpf?
Såg en 3:serie på nån träff?
Kunskap om cancer?
Utveckling utav motorer? ”Sekretess” dock?

Du börjar en diskution utan belägg eller något som styrker det du påstår. Börjar påstå att du är DPF utvecklare med lab resultat men har även där inte någon grund eller fakta att styrka det med. Sen söker du på Google och hittar saker som inte har med mitt företag att göra?

Alltså sluta skaffa dig mer inlägg på Org nu va. Jag skrattar åt dig!

Senast redigerat av PITSTOP (25 januari 2018)

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
CC72
25 januari 2018 · 1 661 Inlägg

Hade faktiskt en tanke på att vända mig till Pitstop för optimering men efter att ha läst hur du uttrycker dig här så blir det inget av.

Personer som du brukar oftast bara bli en massa problem med vid en eventuell reklamation eller problem med den utförda tjänsten.

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
25 januari 2018 · 1 152 Inlägg

CC72 skrev:
Hade faktiskt en tanke på att vända mig till Pitstop för optimering men efter att ha läst hur du uttrycker dig här så blir det inget av.

Personer som du brukar oftast bara bli en massa problem med vid en eventuell reklamation eller problem med den utförda tjänsten.

Det är helt upp till dig att göra egna bedömningar och val.

Reklamation har jag aldrig haft problem med fast det i slutet visade sig vara skicket på fordonets delar eller komponenter. Har väldigt väldigt många kunder både här på garaget samt andra forum. Allt kan gå fel när man jobbar med bilar. De gångerna det skett har jag i mitt fall löst det så gott det går!

Hade det varit dålig bemöt gällande div saker så hade inte det varit så tyst om firman på div forum och sidor. (Vi är inte världens största och bästa företag men nått rätt har vi gjort då vi inte har dåligt rykte efter 11år)

Jag skrev väldigt enkelt att jag inte ville fortsätta en diskution, men när jag får svar med personliga påhopp så svarar jag för mig.

Dessutom så gäller det att ha egna åsikter och kunna stå för det om inte, ha belägg och styrk det.


Kortfattad handlade tråden om DPF påverkan både negativt och positivt. INTE om miljö och hälsa wink

Den frågan svarades ganska snabbt utav 2-3 svarande med diverse bra förklaring.

Sen att det ska bli personligt, gräva upp trådar, personliga åsikter samt förklaring med lösa grunder ja då svarar jag på tal!

Jag har framför tydligt att denna sida på garaget inte har med företaget att göra då jag som privat person använder den.

Tack för mig och jag slutar följa denna tråd nu!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
zemet
25 januari 2018 · 4 035 Inlägg

Evildan skrev:

PITSTOP skrev:
Plocka bort skiten!

Cancer och allt det där ska du inte ha dåligt samvete för, vi får mer kemikalier och cancerframkallande skit i oss dagligen pga allt vi får i oss i form utav mat och dricka.

Dessutom spelar det ingen roll vad vi 10 miljoner i Sverige gör när de större kontanterna skiter ner det vi värnar om under ett år på några dagar wink

Skrattar åt miljö folket och självutnämnda hälsa professorer när de ska predika om att dittan och dattan är dåligt för miljon och hälsa osv.... (orkar inte och kommer inte ha den diskutionen på garaget.org)

Aja nog om det, jobbar med optimering och har gjort det sedan 2007, inga utav mina kunder har varit med om strul på besiktningen eller så, motorn mår bättre som någon tidigare förklarade pga renare förbränning samt lägre temp då den inte behöver kämpa emot trycket i strypningarna osv.

Samt så kan man kräma på ordentligt med mos utan DPF wink

Jag tycker genuint synd om dig som har en sådan egoistisk och trångsynt livsåskådning.
Är man inte beredd att ta en diskussion är det initialt lämpligt att inte heller starta densamma.
Jag har arbetat med mjukvaruutveckling tillika hårdvaru dito och har en helt annan åsikt gällande DPFer och avgasreningssystem, men så har jag å andra sidan varit med vid framtagning av motorer med DPF som har lägre förbrukning och högre effekt än generationen innan. Men det är väl skillnad på riktiga lab och halvdana "eftermarknadsspecialister" eller vad som föredras.

Jag jobbar just nu med hårdvara för avgasrening. För ett väldigt stort och välkänt företag.
Jag ser samma sak som dig, bränsleförbrukning går ner och effekten ökar.
Viss optimering av DPF substrat ex celldensitet och väggtjocklek går att genomföra. Samt smarta mjukvarustrategier och kyld EGR.

Men effekten ökar och förbrukningen går ner trots att vi använder EGR och partikelfilter, inte pågrund utav det.

DPF och EGR gör enormt mycket för hur rena avgaser man släpper ut. DPFen tar bort ca 99% av alla partiklar man annars hade släppt ut. Detta är något att tänka på.

Men om man tittar till sig själv och sin egen plånbok och nöje så finns mycket effekt och bränslebesparing att hämta genom att blockera EGR samt ta bort DPF.

Jag kör just nu Navara så jag tar den bilen som exempel. 2006an 2,5L TD har inget partikelfilter. Den har 174hk och drar ca 0,8l/mil

2007an har partikelfilter, 171 hk och drar ca 0,9l/mil.

Precis som katalysatorn kan öka bränsleförbrukningen och strypa effekkten så gör DPF och EGR samma sak.

Jag ifrågasätter dock inte att du varit med och ökat effekt och minskat förbrukning när man tagit fram nya generationer av motorer och avgasrening. Detta händer hela tiden och stämmer helt klart.

Men hade man skippat avgaskraven och kört utan dessa renande komponenter hade förbrukingen sjunkit 10-20% istället för 2-3%.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang