Varför är Jaguar så vacker och Lexus så vämjelig?

Utmarks-Loke
3 februari 2018 · 5 836 Inlägg

Jag är allt annat än fan av moderna volvo men där nya suven såg väl inte så illa ut? Inte värre än andra i klassen

Evildan
3 februari 2018 ·

Knugcab skrev:
Alla små-suvar är väl fula mer eller mindre......enda jag gillar är Mercedes GLK.
(Nu räknar jag som sagt t.ex. Jeep Wrangler, Lada Niva, Suzuki Jimny osv. i en kategori för sig, det är inte direkt några konkurrenter till dessa)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e3/BMW_X3_front_20080524.jpg/1200px-BMW_X3_front_20080524.jpg
Inte lär du kalla denna e83 ful? Du ser väl de harmoniska linjerna spela över karossidorna i fas med den väldesignade fronten? 🤢

panda666
3 februari 2018 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

Knugcab skrev:
Alla små-suvar är väl fula mer eller mindre......enda jag gillar är Mercedes GLK.
(Nu räknar jag som sagt t.ex. Jeep Wrangler, Lada Niva, Suzuki Jimny osv. i en kategori för sig, det är inte direkt några konkurrenter till dessa)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ … 080524.jpg
Inte lär du kalla denna e83 ful? Du ser väl de harmoniska linjerna spela över karossidorna i fas med den väldesignade fronten? 🤢

ful, inte bmws finaste modell. senaste x3 är myyyyycket finare. vene om ja sagt de men en av dom finare suvs är mazda cx serie samt lexus nx serie. hatar qaskhai, och är jävligt trött på att se på xc 60.

Muttley
3 februari 2018 ·

Evildan skrev:

Knugcab skrev:
Alla små-suvar är väl fula mer eller mindre......enda jag gillar är Mercedes GLK.
(Nu räknar jag som sagt t.ex. Jeep Wrangler, Lada Niva, Suzuki Jimny osv. i en kategori för sig, det är inte direkt några konkurrenter till dessa)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ … 080524.jpg
Inte lär du kalla denna e83 ful? Du ser väl de harmoniska linjerna spela över karossidorna i fas med den väldesignade fronten? 🤢

Viss likhet
http://moziru.com/images/donald-duck-clipart-head-16.jpg

Muttley
3 februari 2018 ·

panda666 skrev:

Muttley skrev:
Såg denna i verkligheten idag.
Kan inte hjälpa de men den är så brutalt ful.   De måste ha käkat starkare kakor än brownies.

http://cdni.autocarindia.com/ExtraImage … -front.jpg

javvist men tycker att v90 iaf är brutalt snygg! speciellt i vitt eller svart, fin kombi! provkört nåra stycken på jobbet tom en manuell, fina grejer1

Jag är faktiskt skeptisk till v90.  S90 är apful, v90 duger.

Men en sak jag reagerade på för en stund sen när vi var på stormarknaden.  Där stod en v90 på tomgång, med en liten gps fastklistrad på vindrutan och den bilen hade en stor skärm i panelen.

Ingår inte gps för en halv miljon ?

Evildan
3 februari 2018 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

Knugcab skrev:
Alla små-suvar är väl fula mer eller mindre......enda jag gillar är Mercedes GLK.
(Nu räknar jag som sagt t.ex. Jeep Wrangler, Lada Niva, Suzuki Jimny osv. i en kategori för sig, det är inte direkt några konkurrenter till dessa)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ … 080524.jpg
Inte lär du kalla denna e83 ful? Du ser väl de harmoniska linjerna spela över karossidorna i fas med den väldesignade fronten? 🤢

ful, inte bmws finaste modell. senaste x3 är myyyyycket finare. vene om ja sagt de men en av dom finare suvs är mazda cx serie samt lexus nx serie. hatar qaskhai, och är jävligt trött på att se på xc 60.

E83 är riktigt apful så jag tycker att det är en av dom bättre designade BMWs.
X4? X1? X6! Endast designern kan tycka dom blev bra. wink
XC60 ja, vilket spektakel till åkdon. Jag fick iväg min bruna D5 AWD ganska omgående faktiskt, blev bara ledsen av att se eländet.

Evildan
3 februari 2018 ·

Muttley skrev:

panda666 skrev:

Muttley skrev:
Såg denna i verkligheten idag.
Kan inte hjälpa de men den är så brutalt ful.   De måste ha käkat starkare kakor än brownies.

http://cdni.autocarindia.com/ExtraImage … -front.jpg

javvist men tycker att v90 iaf är brutalt snygg! speciellt i vitt eller svart, fin kombi! provkört nåra stycken på jobbet tom en manuell, fina grejer1

Jag är faktiskt skeptisk till v90.  S90 är apful, v90 duger.

Men en sak jag reagerade på för en stund sen när vi var på stormarknaden.  Där stod en v90 på tomgång, med en liten gps fastklistrad på vindrutan och den bilen hade en stor skärm i panelen.

Ingår inte gps för en halv miljon ?

Nope, inte ens head up ingår.

Muttley
3 februari 2018 ·

Evildan skrev:

Muttley skrev:

panda666 skrev:

javvist men tycker att v90 iaf är brutalt snygg! speciellt i vitt eller svart, fin kombi! provkört nåra stycken på jobbet tom en manuell, fina grejer1

Jag är faktiskt skeptisk till v90.  S90 är apful, v90 duger.

Men en sak jag reagerade på för en stund sen när vi var på stormarknaden.  Där stod en v90 på tomgång, med en liten gps fastklistrad på vindrutan och den bilen hade en stor skärm i panelen.

Ingår inte gps för en halv miljon ?

Nope, inte ens head up ingår.

smile   Så dåligt.  Jag känner lite, om jag köper en sprillans ny bil. Då lägger jag väl till lite pengar så jag får en gps och slipper köpa en vid sidan om.

panda666
3 februari 2018 · 4 250 Inlägg

Muttley skrev:

Evildan skrev:

Muttley skrev:

Jag är faktiskt skeptisk till v90.  S90 är apful, v90 duger.

Men en sak jag reagerade på för en stund sen när vi var på stormarknaden.  Där stod en v90 på tomgång, med en liten gps fastklistrad på vindrutan och den bilen hade en stor skärm i panelen.

Ingår inte gps för en halv miljon ?

Nope, inte ens head up ingår.

smile   Så dåligt.  Jag känner lite, om jag köper en sprillans ny bil. Då lägger jag väl till lite pengar så jag får en gps och slipper köpa en vid sidan om.

köpa gps?? har alltid kört google maps på mobilen och funkar riiiiiktigt bra! lätt bästa gps ja nånsin har prövat.

;evil.  x1 är skitful, x4 är bara en ful mellanmodell av x3 och av x6,   x6 ser bra ut men är klumpig och onödig, x5 är bara lol men fortfarande snyggare än många andra suvar, Gillar skarpt Nx300h, mazda cx, audis Q modeller är också skitfula. kommer itne på mer suvar nu, ska titta lite på google^^

Muttley
3 februari 2018 ·

panda666 skrev:

Muttley skrev:

Evildan skrev:

Nope, inte ens head up ingår.

smile   Så dåligt.  Jag känner lite, om jag köper en sprillans ny bil. Då lägger jag väl till lite pengar så jag får en gps och slipper köpa en vid sidan om.

köpa gps?? har alltid kört google maps på mobilen och funkar riiiiiktigt bra! lätt bästa gps ja nånsin har prövat.

;evil.  x1 är skitful, x4 är bara en ful mellanmodell av x3 och av x6,   x6 ser bra ut men är klumpig och onödig, x5 är bara lol men fortfarande snyggare än många andra suvar, Gillar skarpt Nx300h, mazda cx, audis Q modeller är också skitfula. kommer itne på mer suvar nu, ska titta lite på google^^

Jo men de är såpass lite pengar att de kan vara värt att få gps till.  I dagsläget har jag ingen gps själv. Men de ser ju fattigt ut om man har en så dyr bil med en megaskärm men en liten gps i rutan.

Jag kör på kartbok wink   Gps använde jag bara i taxin vid ytterst få tillfällen.

Knugcab
3 februari 2018 · 5 111 Inlägg

X6 är enligt mig en av de fulaste bilar som tillverkas för närvarande. En gigantisk fastback-suv på lågprofils gatdäck. En modern version av en 1949 års Cheva Fleetline ombyggd till donk? tongue

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Utmarks-Loke
3 februari 2018 · 5 836 Inlägg

panda666 skrev:
köpa gps?? har alltid kört google maps på mobilen och funkar riiiiiktigt bra!

Du har inte haft bil så länge va? wink

panda666
3 februari 2018 · 4 250 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

panda666 skrev:
köpa gps?? har alltid kört google maps på mobilen och funkar riiiiiktigt bra!

Du har inte haft bil så länge va? wink

jo men det är jobbigt att knappa in allt på bilfans gps, man kan knappa in destination snabbis med mobilen då via google maps, går skitsnabbt och funkar prima.
min e39 har gps men tror du den funkar bra?^^jobbigt iaf att knappa in via bilen.

Evildan
3 februari 2018 ·

Muttley skrev:

panda666 skrev:

Muttley skrev:
smile   Så dåligt.  Jag känner lite, om jag köper en sprillans ny bil. Då lägger jag väl till lite pengar så jag får en gps och slipper köpa en vid sidan om.

köpa gps?? har alltid kört google maps på mobilen och funkar riiiiiktigt bra! lätt bästa gps ja nånsin har prövat.

;evil.  x1 är skitful, x4 är bara en ful mellanmodell av x3 och av x6,   x6 ser bra ut men är klumpig och onödig, x5 är bara lol men fortfarande snyggare än många andra suvar, Gillar skarpt Nx300h, mazda cx, audis Q modeller är också skitfula. kommer itne på mer suvar nu, ska titta lite på google^^

Jo men de är såpass lite pengar att de kan vara värt att få gps till.  I dagsläget har jag ingen gps själv. Men de ser ju fattigt ut om man har en så dyr bil med en megaskärm men en liten gps i rutan.

Jag kör på kartbok wink   Gps använde jag bara i taxin vid ytterst få tillfällen.

Är dagens Volvo-GPS lika osmidig och dyr som tidigare versioner förstår jag att ägaren avstod. Det kan även vara så att det är en leasing/förmåns/firmabil av snikigaste modell och därav separat GPS.
För 5 år sedan var GPS standard med HeadUp-display och Touch Tracer.
Beroende på vilken rattknapp jag trycker på visas orange kring ikonen som samtidigt visas i instrumentklustret, på så vis behöver inte föraren titta på ratten för att sköta klimatanläggning eller multimediaenheten. Fast jag har ju ingen premiumbil, bara en Toyota. wink

https://broccolicity.files.wordpress.com/2009/03/touch-tracer-prius-580.png?w=510&h=469

Evildan
4 februari 2018 ·

Kikade lite snabbt på Volvocars hemsida och där anges den modesta summan av 6900kr för att uppdatera multimediasystemet med GPS-funktion om jag bygger en T4 Kinetic.
Det finns säkert något paket men pga bristande intresse för modellen ids jag inte rota runt mer än så.
336800kr kostar den enklast möjliga V90 med GPS.

Senast redigerat av Evildan (4 februari 2018)

Muttley
4 februari 2018 ·

Evildan skrev:
Kikade lite snabbt på Volvocars hemsida och där anges den modesta summan av 6900kr för att uppdatera multimediasystemet med GPS-funktion om jag bygger en T4 Kinetic.
Det finns säkert något paket men pga bristande intresse för modellen ids jag inte rota runt mer än så.
336800kr kostar den enklast möjliga V90 med GPS.

Det kan jag förstå att du inte orkar bygga någon modell på deras sida om den är lika snabb som den var för någon månad sedan.  Bara det gör att man tröttnar på en v90 smile

Evildan
4 februari 2018 ·

Muttley skrev:

Evildan skrev:
Kikade lite snabbt på Volvocars hemsida och där anges den modesta summan av 6900kr för att uppdatera multimediasystemet med GPS-funktion om jag bygger en T4 Kinetic.
Det finns säkert något paket men pga bristande intresse för modellen ids jag inte rota runt mer än så.
336800kr kostar den enklast möjliga V90 med GPS.

Det kan jag förstå att du inte orkar bygga någon modell på deras sida om den är lika snabb som den var för någon månad sedan.  Bara det gör att man tröttnar på en v90 smile

Drögig sida för dito produkter.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 februari 2018 · 13 742 Inlägg

panda666 skrev:

Svarte_Orm skrev:

panda666 skrev:
köpa gps?? har alltid kört google maps på mobilen och funkar riiiiiktigt bra!

Du har inte haft bil så länge va? wink

jo men det är jobbigt att knappa in allt på bilfans gps, man kan knappa in destination snabbis med mobilen då via google maps, går skitsnabbt och funkar prima.
min e39 har gps men tror du den funkar bra?^^jobbigt iaf att knappa in via bilen.

i min buss som är en 2016 sitter det en gps som är som att man åkt 35år tillbaka i tiden.. går liksom inte att använda skiten.. använder alltid mobilen ställer den på brädan sen kör jag..

i bilen har jag inte behövt en gps dom senaste 7-8åren  jag kollar var jag ska vid datorn sen kör jag..

men när man jobbar kan man ena stunden sitta och köra på någon liten runda i skogen  och få ett samtal av chefen som vill att man ska åka och hämta strandade tågresenärer  vid en skogsavverkningsväg och köra dom till 5olika tågstationer  där man aldrig varit förut.. då är det snabba bud som gäller och då är google maps totalt oslagbar..   det enda nackdelen är att den väldigt gärna visar vägen till pendlarparkeringen istället för att visa vägen till stationsbyggnaden .. vilket brukar sluta med att man hamnar på fel sida av spåret.. men den hittar iallfall till stationen även om det är fel sida smile)

Körde mycket flytkingar ut till förläggningar i tassemarken och då hade jag aldrig problem att hitta fast det var någon liten pissig församlingsgård mitt i tassemarken smile

gps i fordon är totalt ute och ska inte sitta ett modernt fordon.

Senast redigerat av Growe (4 februari 2018)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
panda666
4 februari 2018 · 4 250 Inlägg

Growe skrev:

panda666 skrev:

Svarte_Orm skrev:

Du har inte haft bil så länge va? wink

jo men det är jobbigt att knappa in allt på bilfans gps, man kan knappa in destination snabbis med mobilen då via google maps, går skitsnabbt och funkar prima.
min e39 har gps men tror du den funkar bra?^^jobbigt iaf att knappa in via bilen.

i min buss som är en 2016 sitter det en gps som är som att man åkt 35år tillbaka i tiden.. går liksom inte att använda skiten.. använder alltid mobilen ställer den på brädan sen kör jag..

i bilen har jag inte behövt en gps dom senaste 7-8åren  jag kollar var jag ska vid datorn sen kör jag..

men när man jobbar kan man ena stunden sitta och köra på någon liten runda i skogen  och få ett samtal av chefen som vill att man ska åka och hämta strandade tågresenärer  vid en skogsavverkningsväg och köra dom till 5olika tågstationer  där man aldrig varit förut.. då är det snabba bud som gäller och då är google maps totalt oslagbar..   det enda nackdelen är att den väldigt gärna visar vägen till pendlarparkeringen istället för att visa vägen till stationsbyggnaden .. vilket brukar sluta med att man hamnar på fel sida av spåret.. men den hittar iallfall till stationen även om det är fel sida smile)

Körde mycket flytkingar ut till förläggningar i tassemarken och då hade jag aldrig problem att hitta fast det var någon liten pissig församlingsgård mitt i tassemarken smile

gps i fordon är totalt ute och ska inte sitta ett modernt fordon.

som ja sa, google maps i mobilen, folk tror ja e fubbik;) har kunnat hitta nya ställen som ja inte tidigare besökt lätt me google maps. fastän den kanske inte väljer bästa rutten varje gång-

Muttley
4 februari 2018 ·

Growe skrev:

panda666 skrev:

Svarte_Orm skrev:

Du har inte haft bil så länge va? wink

jo men det är jobbigt att knappa in allt på bilfans gps, man kan knappa in destination snabbis med mobilen då via google maps, går skitsnabbt och funkar prima.
min e39 har gps men tror du den funkar bra?^^jobbigt iaf att knappa in via bilen.

i min buss som är en 2016 sitter det en gps som är som att man åkt 35år tillbaka i tiden.. går liksom inte att använda skiten.. använder alltid mobilen ställer den på brädan sen kör jag..

i bilen har jag inte behövt en gps dom senaste 7-8åren  jag kollar var jag ska vid datorn sen kör jag..

men när man jobbar kan man ena stunden sitta och köra på någon liten runda i skogen  och få ett samtal av chefen som vill att man ska åka och hämta strandade tågresenärer  vid en skogsavverkningsväg och köra dom till 5olika tågstationer  där man aldrig varit förut.. då är det snabba bud som gäller och då är google maps totalt oslagbar..   det enda nackdelen är att den väldigt gärna visar vägen till pendlarparkeringen istället för att visa vägen till stationsbyggnaden .. vilket brukar sluta med att man hamnar på fel sida av spåret.. men den hittar iallfall till stationen även om det är fel sida smile)

Körde mycket flytkingar ut till förläggningar i tassemarken och då hade jag aldrig problem att hitta fast det var någon liten pissig församlingsgård mitt i tassemarken smile

gps i fordon är totalt ute och ska inte sitta ett modernt fordon.

Jag använde mig av en dyrare garmin vid okända hål långt ut i skogen wink  Hittade vartenda brevlåda.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang