Köpa Renault Clio Från tidigt 90 tal för 10.000:- fallgropar ?

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
19 juni 2018 · 1 128 Inlägg

Evildan skrev:

spillolja skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Såg ju skaplig ut men säg ...varför en Renault?? -I all välmening. Själv tittar jag aldrig åt annat än Audi
Ok då,  Porsche 911 cab ibland .  Men varför en Renault?

Jag har redan en VW   så det blir lite tjatig om man ska ha en vag-bil till

smile

Instämmer, du behöver ju en bil att bruka då du inte kör R5 vintertid samt äger en VW.
Jag har ägt några Clio II och det har varit väldigt pålitliga snåla komfortabla småbilar. 59hk räcker gott och väl.

Hur lång tid har du bilarna innan du lägger in de i pålitligkategorin? Kanske t.o.m din favoritkoncern VAG har pålitliga bilar om du äger en i 2 veckor?

Nöjeskör närproducerat
spillolja
19 juni 2018 · 4 024 Inlägg

BIlen är inte rostfri

Tankluckan gick att slita bort pga av rost:
nu lagad med en plåtbil och mutibond, fixerad med skruv och träbit, ska härda några dagar till, sedan på med minst 2 lager med Dinitrol ML, på båda sidor
https://www1.garaget.org/archive/207/206321/412300/412300-3883116.jpg
i övrigt har motortvätt och spolning av underede gjorts, inneskärmar lossats fram och bak, ett mindre hål i golvet (1x2cm)ska limmas igen från insidan, Stötfångaren bak har varit av och rostskyddats bakom

kvar att göra:
Bromsbelägg fram byta, slutkörda till järnet
Stötdämpare bak byta, sopslut
Oljebyte motor samt filter, växellåda, Servostyrning, Bromsvätska (ullared 5W-40, Addinol GH75W90, Dexron III delsyntet från biltema samt biltema bromsvätska)
senare i höst även byta värmepaketet, (glykoldoft i bilen)
bätrra rostskyddet och återmontera detaljer
montera extraljusrelä

sedan andra småsaker som dyker upp, men om en månad så bör man kunna bruka bilen obehindrat

VW Golfen:

har idagsläget gått över 14.000mil av mig körda 12.000mil, Det enda som gjort att jag blivit stående med denna är punkteringar hittils

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang