Biltips!

jaka54
21 februari 2018 · 5 733 Inlägg

Hej!
Fusk! Det där var ju en 100 Turbo..! smile (Brorsan  har en sån 91:a  och j...va  trångt det är)
-Jag har ju bara en enkel 2lit motor i min!

Senast redigerat av jaka54 (21 februari 2018)

johannalarsen
5 mars 2018 · 9 Inlägg

panda666 skrev:
tycker verkligen folk att saab håller bra? känns riktigt dåligt byggd. 10.000 skulle ja kolla på nån gammal bimmer, asiat eller 940-945 men fan va gammel volvos ser fyrkantiga ut.

Du kör Volvo gissar jag? smile

panda666
5 mars 2018 · 4 250 Inlägg

johannalarsen skrev:

panda666 skrev:
tycker verkligen folk att saab håller bra? känns riktigt dåligt byggd. 10.000 skulle ja kolla på nån gammal bimmer, asiat eller 940-945 men fan va gammel volvos ser fyrkantiga ut.

Du kör Volvo gissar jag? smile

ne bmw och lexus. volvos gamla är tyvärr väldigt fyrkantiga och dom nyare är allt för vanliga, ser aldeless för många där ute och vill helst sticka ut lite;)

amazinjoey
5 mars 2018 · 1 139 Inlägg

panda666 skrev:
tycker verkligen folk att saab håller bra? känns riktigt dåligt byggd. 10.000 skulle ja kolla på nån gammal bimmer, asiat eller 940-945 men fan va gammel volvos ser fyrkantiga ut.

Jodå de håller bra och mest bil  för pengarna som man kan få för 5K-40K smile  men i de högre prisklasserna dvs 60k+ hade jag nog köpt ett annat märke då inredningenskvalitén e bättre. Personligen har väl min inte kostat mer än ~600kr i reparationskostander på 5000 mil om man inte räknar med slitagedelar som  bromsar , däck ist. Det jag har bytt är Vevaxelgivaren och tempratursensorn fram

panda666
5 mars 2018 · 4 250 Inlägg

amazinjoey skrev:

panda666 skrev:
tycker verkligen folk att saab håller bra? känns riktigt dåligt byggd. 10.000 skulle ja kolla på nån gammal bimmer, asiat eller 940-945 men fan va gammel volvos ser fyrkantiga ut.

Jodå de håller bra och mest bil  för pengarna som man kan få för 5K-40K smile  men i de högre prisklasserna dvs 60k+ hade jag nog köpt ett annat märke då inredningenskvalitén e bättre. Personligen har väl min inte kostat mer än ~600kr i reparationskostander på 5000 mil om man inte räknar med slitagedelar som  bromsar , däck ist. Det jag har bytt är Vevaxelgivaren och tempratursensorn fram

hm, verkar vara olika, folk på jobbet verkar klaga på dom inte håller så bra. andra här verkar tycka om dom. Tyvärr dom som ja har provkört och åkt lite har inte känts så bra. Antingen båt aktiga och rent dåligt byggda har ja alltid tyckt. Men smaken är väl som baken kanske. 9-3 är iaf för mig definitivt bättre än 9-5

Presidento Of World
5 mars 2018 · 3 329 Inlägg

panda666 skrev:

amazinjoey skrev:

panda666 skrev:
tycker verkligen folk att saab håller bra? känns riktigt dåligt byggd. 10.000 skulle ja kolla på nån gammal bimmer, asiat eller 940-945 men fan va gammel volvos ser fyrkantiga ut.

Jodå de håller bra och mest bil  för pengarna som man kan få för 5K-40K smile  men i de högre prisklasserna dvs 60k+ hade jag nog köpt ett annat märke då inredningenskvalitén e bättre. Personligen har väl min inte kostat mer än ~600kr i reparationskostander på 5000 mil om man inte räknar med slitagedelar som  bromsar , däck ist. Det jag har bytt är Vevaxelgivaren och tempratursensorn fram

hm, verkar vara olika, folk på jobbet verkar klaga på dom inte håller så bra. andra här verkar tycka om dom. Tyvärr dom som ja har provkört och åkt lite har inte känts så bra. Antingen båt aktiga och rent dåligt byggda har ja alltid tyckt. Men smaken är väl som baken kanske. 9-3 är iaf för mig definitivt bättre än 9-5

Det är för att det är en opel vectra till 99%... "hehe" shitstorm på G...

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Grunden1700
5 mars 2018 · 168 Inlägg

Någon gammal mazda borde passa i den budgeten. Kolla på någon mazda 6.

mb_pucken
5 mars 2018 · 5 087 Inlägg

Nissan almera borde gå att hitta för den pengen.
Förvånande bekväm vagn, billig i drift och verkar vara problemfri. Faktiskt lite körglädje också om man känner efter noga :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
amazinjoey
5 mars 2018 · 1 139 Inlägg

panda666 skrev:

amazinjoey skrev:

panda666 skrev:
tycker verkligen folk att saab håller bra? känns riktigt dåligt byggd. 10.000 skulle ja kolla på nån gammal bimmer, asiat eller 940-945 men fan va gammel volvos ser fyrkantiga ut.

Jodå de håller bra och mest bil  för pengarna som man kan få för 5K-40K smile  men i de högre prisklasserna dvs 60k+ hade jag nog köpt ett annat märke då inredningenskvalitén e bättre. Personligen har väl min inte kostat mer än ~600kr i reparationskostander på 5000 mil om man inte räknar med slitagedelar som  bromsar , däck ist. Det jag har bytt är Vevaxelgivaren och tempratursensorn fram

hm, verkar vara olika, folk på jobbet verkar klaga på dom inte håller så bra. andra här verkar tycka om dom. Tyvärr dom som ja har provkört och åkt lite har inte känts så bra. Antingen båt aktiga och rent dåligt byggda har ja alltid tyckt. Men smaken är väl som baken kanske. 9-3 är iaf för mig definitivt bättre än 9-5

Allt beror på vad de har köpt som med alla bilar, köper man en som är dålig omhändertagen så kommer den strula smile Köper man en som är väl omhändertagen och väldokumenterat vad som har skett på bilen så kommer den gå bra oftast. Jag och de flesta runt om mig som har ägt saab en längre period har inte haft några större problem, och som nån som är väldigt aktiv på saab gruppen på facebook så ser man allt möjligt och 99% av fallen är de folk som inte vet hur man kör eller tar hand om bilen...

Karossen på NG9-3 är helt klart bättre än 9-5an smile Kan hålla med om att den har en båtkänsla, oftast beror de på dåliga bussningar och slitna dämpare. Bussning Bytet gör väldigt mycket mot båt känslan men tar inte bort den helt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang