Vilken felkodsläsare

wipwip
24 februari 2018 · 11 Inlägg

är det någon som har erfarenhet av vilken autocom man ska köpa , så att man får en som funkar , har köpt två styck men bara en funkar men inte fult ut å den inte kan läsa av motorns felkoder bara vissa annat på bilen och dom jag köpte va dessa 2017 TCS CDP Pro Plus Auto OBD2 Car Truck Scanner Diagnostic Tool for Autocom , har hört och läst att de finns dom som säljer dom som är helt identiska som orginalet då men var får man tag på dom .

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
24 februari 2018 · 4 917 Inlägg

Du är nog inte ensam i detta ärende..
Det verkar finnas en mängd olika adaptrar med tillhörande mjukvara från några hundralappar till många tusen..
Varje bilkonstruktör verkar ha sin egen mjuk/hårdvara och som är enbart anpassad för egen vinning.
Köper man då typ billigt kinesiskt så funkar inte allt som man tänkt, utan man kan knappt resetta vissa felkoder.
Här borde verkligen EU gå ut med riktiga direktiv till tillverkarna i alla EU-LÄNDER så man får rättning i leden .
Det allra bästa hade varit om man själv kunde nollställa alla fel via datorn i bilen, när man lagat felet.
Som det är nu så hålls bilisterna på mattan med dyra servisar a la 1000 spänn / gång för en titt i datorn och nollställning.
Otroligt bra sätt att mjölka oss bilister..
Man skulle nästan tro att man inte äger sin bil själv..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Soulman
24 februari 2018 · 1 271 Inlägg

Det finns ju gott om forum för i princip varje bilmodell. Inte så många på Svenska kanske, men googla runt så kommer du få en uppfattning av vad andra använder.

Det finns inget universalverktyg som hanterar alla bilmodeller till 100%. Du skriver inte vilken bilmodell du vill använda den till så därför blir svaret därefter.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
wipwip
24 februari 2018 · 11 Inlägg

håller på att driva en liten verkstad på sidan så läsaren jag är ute efter ska ta så många bilar som möjligt , men jag vet ju att alla går ju inte ,

Xebers76
24 februari 2018 · 2 246 Inlägg

Bosch har diagnossystem som tar det mesta, men det kostar därefter

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang