Så nu är även växellådsoljan utbytt. Var lite oklarheter om vilken olja som var i och det fanns två alternativ och det gick inte på förhand att veta vilken. Beställde först Dexos 3, men det var inte den typen som var i lådan, så fick rekommendationen att köra på "rak 30" från KG-trimning.
Här töms den på den gamla oljan, man ser att den inte är Dexos 3 eftersom den inte är röd i färgen
![https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184029/184029-0bdd1ed1f4e642e4854a27d73a20782f.jpg]()
Metallspån, det är som det är...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184029/184029-836f62a8c0fa596d885c3be9512c650d.jpg]()
Rengjort pluggarna och här ser man den nya oljan, gött att det står "Before 1950"
![https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184029/184029-c5199d9d7524839fd07eba301234a6d1.jpg]()
Fyllt upp så det rinner ut från påfyllningshålet, väntade tills det bara droppade innan jag satte dit pluggen
![https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184029/184029-3cef49ee687b894fa8f132cc84ac32fa.jpg]()
Det var den här "sprutan" som gjorde att jobbet gick smidigt, bara att öppna och fylla på med den nya oljan och sen fylla upp lådan
![https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184029/184029-3ea086f3ab91d1a18a548c02d7acddbe.jpg]()
Pluggarna på plats med nya packningsringar
![https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184029/184029-e6b64a4a1dca468ac756ca42da8092e7.jpg]()
Lådan kändes smidigare efter bytet, om det är inbillning vet jag inte, men det känns gött att det är gjort
