Jag har en förfrågan angående värme i min Audi a4 1,8 quattro. Årsmodell 03. Det är så att jag har haft bilen inne på verkstad på grund av läckage av kylarvatten och dålig värme i kupén. Första gången bilen var på verkstad hittade dom en slang som läckte kylarvatten och bytte även termostaten. Men fick senare sen lämna in bilen igen för att det fanns fortfarande ingen värme, dom bytte då värmepaketet. Men än en gång fungerade inte värmen och, det började läcka kylarvatten igen. Tröttnar då på den verkstaden och lämnar in den till en annan verkstad och dom hittar en ventil som läckte rätt så mycket vatten. Dom byter den och suger även ur luften ur systemet och får betydligt mycket bättre värme. Men nu till det stora bekymret. Jag har bara värme när jag ligger på 2000 varv. Alltså ingenting på tomgång. Och det beror enligt dom på verkstaden att det kan behövas byta vattenpump, eller sätta dit en extrapump som hjälper vattenpumpen på traven, då enligt verkstaden att det ska tydligen vara något fabrikfel på dessa bilar att vattenpump orkar helt enkelt inte. Men byta vattenpump är inte länge sedan det är gjort. Är det någon fler som har erfarenhet av detta?