7238
Sök

Mazda 6 strålkastare trasig

Muttley
15 mars 2018
Tjodelo.

Finns det någon expert här som kan strålkastare på mazda 6 2010 års modell med xenon?

Problemet enligt Mazda själva.  Ballasten har brunnit sägs det.
Lösningen säger mazda är att köpa EN styck strålkastare för 10 000 riksdaler, sen arbetskostnad på det.  Vilket är uteslutet.

Så experter, kan man endast byta ballasten på strålkastaren?
Ge alla tips som finnes.
Det kommer bli tyskland om det ej kommer gå att fixa den.

600 Inlägg
15 mars 2018
Muttley skrev:
Tjodelo.

Finns det någon expert här som kan strålkastare på mazda 6 2010 års modell med xenon?

Lösningen säger mazda är att köpa EN styck strålkastare för 10 000 riksdaler, sen arbetskostnad på det.  Vilket är uteslutet.

Ge alla tips som finnes.

Jag kollade lite snabbt på Bildelsbasen, komplett strålkastare finns där från 1381:- plus frakt. Sen kanske den måste programmeras in i bilen för en kostnad, det vet jag inte.

Med vänlig hälsning, T.

Muttley
15 mars 2018
Pininfarina406 skrev:
Muttley skrev:
Tjodelo.

Ge alla tips som finnes.

Jag kollade lite snabbt på Bildelsbasen, komplett strålkastare finns där från 1381:- plus frakt. Sen kanske den måste programmeras in i bilen för en kostnad, det vet jag inte.

Med vänlig hälsning, T.

Osäker om det var xenon?   Får läsa eller maila till säljarna.

Frågan kvarstår dock till andra om de vet om det faktiskt är omöjligt eller möjligt att byta ballasten eller inte smile   Det är vansinne att man inte skall kunna byta elektroniken i en lykta.   Men det är ju ett lätt sätt att tjäna pengar på.  Typ vw style.

600 Inlägg
15 mars 2018
Muttley skrev:
Pininfarina406 skrev:
Muttley skrev:
Tjodelo.

Ge alla tips som finnes.

Med vänlig hälsning, T.

Osäker om det var xenon?   Får läsa eller maila till säljarna.

Frågan kvarstår dock till andra om de vet om det faktiskt är omöjligt eller möjligt att byta ballasten eller inte smile   Det är vansinne att man inte skall kunna byta elektroniken i en lykta.   Men det är ju ett lätt sätt att tjäna pengar på.  Typ vw style.

Det verkar finnas lösa ballaster också, så det bör ju gå att byta bara den. https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Mazda … N5_51_0H3/

2 075 Inlägg
16 mars 2018
https://www.lichtex.de/en/matsushita-pa … /a-351616/

Finns även ''remanufactured'' utan ''ignitor''...

Troligtvis är det hål i strålkastarhuset där ballasten är fastskruvad så kabeln kommer direkt in i strålkastaren.

Sök