Hur ska jag transportera hem bilar?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 mars 2018 · 14 058 Inlägg

Stiiiiiv skrev:
Nu har jag fått hjälp av en kompis med filmandet, så nu finns det en video på YouTube som visar hur jag använder dragstången i verklighet.

https://www.youtube.com/watch?v=DDVNrqANEho

Jag hoppas ni tycker det är bra. Det här är min allra första försök med att skapa en video, men jag tror det är rätt hyfsad ändå, trotts att det är en gubbe som är filmstjärnan.big_smile

Snyggt jobbat. smile

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (27 mars 2018)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
granadadr
27 mars 2018 · 7 290 Inlägg

Stiiiiiv skrev:
rcy:

Du kan se i klippet när jag svänger runt en kurva som är ca 90 grader. Hjulen på den bogserade bilen svängar  efter dragbilen utan problem. Bilarna kan naturligtvis inte vara hur lågt som helst om man ska drag med dragstång, men det beror också delvis på hur lågt dragkroken sitter på dragbilen. Personligen föredrar jag bilar med lite mer avstånd till vägbanan när jag kör i vinterlandskap, eller på dålig underhållna vägar med stora grop som finns i dom flesta svenska städer nu för tiden. Jag tror att det finns tillräckligt många som resonerar som jag. Flashighet i all ära, en bil måste i första hand vara praktisk. Dessutom, om du har en dyr och låg racerbil så har du också förmodligen råd med att hyra en biltransport som klarar av din flashig men något opraktisk bil.

härligt,,  joo  ang flashiga låga bilar,, vi som har utställningsbilar/racebilar har ju OFTAST egen trailer smile  bra komplement till alla detta tycker jag iom det ryms i vilken svennebil som helst

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
rcy
29 mars 2018 · 1 705 Inlägg

Stiiiiiv skrev:
rcy:

Du kan se i klippet när jag svänger runt en kurva som är ca 90 grader. Hjulen på den bogserade bilen svängar  efter dragbilen utan problem. Bilarna kan naturligtvis inte vara hur lågt som helst om man ska drag med dragstång, men det beror också delvis på hur lågt dragkroken sitter på dragbilen. Personligen föredrar jag bilar med lite mer avstånd till vägbanan när jag kör i vinterlandskap, eller på dålig underhållna vägar med stora grop som finns i dom flesta svenska städer nu för tiden. Jag tror att det finns tillräckligt många som resonerar som jag. Flashighet i all ära, en bil måste i första hand vara praktisk. Dessutom, om du har en dyr och låg racerbil så har du också förmodligen råd med att hyra en biltransport som klarar av din flashig men något opraktisk bil.

Som boende i Gävle så håller jag helt med dig angående höjden på bruksbilar, här är det i princip ett måste att ha en relativt hög bil för att ta sig fram på vägarna som består av ca 50% farthinder och 50% potthål. Det ryktades ett tag om att någon hade hittat nästan en meter relativt slät asfalt, men det visade sig bara vara ett rykte.
Dock är det många som har väldigt låga bilar och vill man kunna hjälpa dom med bogsering så är det bra att veta hur låga bilar det går att bogsera.

Håller inte riktigt med om att en bil alltid i första hand måste vara praktisk, det beror helt på vilken bil man pratar om. Jag anser att en bil i första hand ska vara anpassad för det den används till, och ibland kan det innebära att den ska vara hög, men det kan likaväl innebära att den ska vara låg.

Jag har förvisso själv två väldigt låga bilar, men dom används på bilträffar och vid bankörning så att dom skulle behöva bogseras finner jag osannolikt. Bruksbilarna rullar med standardhöjd.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang