Inte funnit någon vettig lösning så modulen som är gjord nu funkar som följande.
Start stop fungerar som den skall, då jag inte gillar att koda bort samer permanent, de känns lite Bond lösning på något vis.
I detta läge så kommer de finnas en minnes funktion istället. Motsvarigheter jag hittat vänder bara och håller den avstängd hela tiden.
Trycker man på knappen så känner modulen av detta. När du sedan stänger av bilen och startar igen så känner bilen av att tändningen aktiveras och simulerar då en knapp tryckning. På detta sätt förblir den avstängd.
Trycker du en gång till på knappen så aktiverar du start stop och avaktiverar modulen. När du startar nästa gång är den men andra ord på som vanligt.
Utöver detta så vill vi undvika ev mekaniker med långa fingrar som gnäller. Så vi har ett service läge på dem. Håller man in start stopp knappen under en viss period så avaktiverar man modulen helt. Oavsett hur du trycker så reagerar den inte förens du aktiverar den igen genom samma procedur.
Modulen monterades o onsdags och han testas. Allt lirar som jag vill, men kodades om för att förfina tids intervallerna något.
Ingenting förblir synligt för en mekaniker. Styrsystemet reagerar ej på den heller så man kan inte känna av den med diagnos verktyg mm. Endast om man river panelen där denna sitter

Inga bilder då jag kom ner till Venedig igår. Dock en trevlig nyhet gällande bilen. Sambon överraskade mig med en födelsedags present. Personligt regplåt

rätt awesome