5594
Sök

Arteon GTR Ledworks carbon edition ”stor update, lär dig kolfiber drapera med äkta kolfiber sid 9”

Projekt bil med Ledworks Sweden som huvudsponsor, vi satsar rejält med kolfiber och annat lull lull. Den som följer får se helt enkelt :)

Vestfold chiptuning Stockholm
117 952 Visningar
Uppdaterades senast 4 februari 2020
2 405 Inlägg
4 maj 2018
Trådstartare
Var på rätt kasst humör sista dygnet men måste säga att de ändrades fort. Någon har sabbat dörrarna till garaget o norpat hjul hos oss. Våra och grannens.
Moderna ville ha kvitto på bil o ringde o prata med polis som varit på plats. Under ett dygn senare har jag reka på mail för att hämta ut ersättnings hjul. Sinnes sjuk service och bra priser på försäkringarna. Trodde Barkarby va kört men nu är vi på rull och står hos vagis som planerat

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

445 Inlägg
4 maj 2018
Inga skador på bilen? Skönt att det löste sig smidigt

2 405 Inlägg
4 maj 2018
Trådstartare
Sidokjolen fick lite stryk då de ställt den på en back men va snälla o palla upp bilen sp skivor mm klara sig. Sidokjolen fick smaka värme pistol så den e i prinsip fri från skadan nu. Tack och lov abs plast

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

Båtmeck
200 Inlägg
5 maj 2018
Surt som fan, blev det likadana fälgar?

//walkmann

2 405 Inlägg
5 maj 2018
Trådstartare
Något ljusare så de e mer åt grafit grå, gamla va typ matt svarta så blev mycket bättre enligt mig.

Somnade ifrån mitt i fixet av speglarna här om natten så ligger ett lager för lite på dem innan slipning. Sitter o velar mellan o slipa o hoppas på de bästa så de e klara ikväll eller sätta på dem som de e och göra de rätt sen. Folk lär ju undra va fan man gjort om de inte är helt blanka ännj

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
6 maj 2018
Trådstartare
Hemma efterbqrkarby med Vagis. Grymt kul o super trevligt. Tyvärr tyckte någon sotis jävel att de va kul o bula min huv men de e bara rikta när folien ska på. Bifogar lite halv kassa bilder från mobilen

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-fff48bc96e37971fca866d4db4886dc8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-9b35834a8134b764520bfac1c6776a5d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-b8e1a8608f0afde873ef3b92d77586cf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-fe9f6a97ccd9209ea4fdfac55aecfe40.jpg

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
6 maj 2018
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-95435b50dd185125bd0dcef2d096ec12.jpg

Liten snabb update om kommande veckan då?
Imorgon skall jag över till Vw och beställa nya 20” till bilen efter att några trevliga fanskap utnyttjat ”allemansrätten” på ett något feltolkat vis.
Min lev skicka även denna bild på folien som är på g hem. Så den är här inom en vecka. Blir väl lite terapi arbete och se va man klarar av.

De kommer i övrigt inte gå allt för många knop här denna vecka. Skall förbereda in för resan och onsdag åker vi och lämnar kidsen på landet med morföräldrarna för att vi sedan skall hinka vidare ner till Venedig.
Har lite idéer på ny kodning som skall göras och nya modulen för minnes funktion till start stop systemet skall monteras in på nå snyggt vis smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
9 maj 2018
Trådstartare
Hej hopp.

Lite gehör på era mail o pm man får ibland. Vissa som gnällt på kvaliten på mina projekt bilder då de kan va värt med lite böttre när folk vill lära sig. Jag hör er och tar till mig de. Var och köpte en ny kamera igår så ni får riktigt bra upplösning i fortsättningen. Kan va så att veckan ut blir iPhone bilder men där efter försöker jag hålla mig till kameran. Givetvis kommer en och annan iPhone bild komma upp på spontanare men de delarna där jag går igenom utförligt som nästa del med kolfibern jag kör nästa vecka skall bli ned höguplösning.

Idag kommer komponenterna till den nya start stopp modulen. Skall se om jag hinner få dem så jag kan plocka ihop de innan jag hämtar barnen så kommer en film på funktionen senare. Kommer släppas för almänhetn på måndag så min bil blir givervis först (några fördelar skall man ha).

Även fått prem lev besked på folien som skall köras ut måndag. Får se hur de går med det smile

PS
Snälla jag behöver hjälp med stöd färg till projektet. Har ni idéer på va de skall va för detalj färg till de borstade titan folien så skrik till här, kommentar på bilder elle Maila om ni är ljus skygga. Alla tips tas varmt emot, kommer inte se ner på någons ide utan alla har olika smak och jag vehöver inspiration!
Senast redigerat av psyco (9 maj 2018)

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

18 Inlägg
11 maj 2018
Start stop har jag redan tagit bort XD Bara koda så bilen tror att den har dåligt batteri hela tiden xD Då är den av hela tiden:P

1 271 Inlägg
11 maj 2018
Frilllan skrev:
Start stop har jag redan tagit bort XD Bara koda så bilen tror att den har dåligt batteri hela tiden xD Då är den av hela tiden:P

Precis, den är ju beprövad sedan länge. Jag undrar vad han ska bygga, för det finns ju redan moduler att köpa fördiga eller bygga själv som kommer ihåg senaste inställningen på start stopp. Då kan man ju använda den utan att behöva koda om den.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

2 405 Inlägg
11 maj 2018
Trådstartare
Inte funnit någon vettig lösning så modulen som är gjord nu funkar som följande.

Start stop fungerar som den skall, då jag inte gillar att koda bort samer permanent, de känns lite Bond lösning på något vis.

I detta läge så kommer de finnas en minnes funktion istället. Motsvarigheter jag hittat vänder bara och håller den avstängd hela tiden.

Trycker man på knappen så känner modulen av detta. När du sedan stänger av bilen och startar igen så känner bilen av att tändningen aktiveras och simulerar då en knapp tryckning. På detta sätt förblir den avstängd.
Trycker du en gång till på knappen så aktiverar du start stop och avaktiverar modulen. När du startar nästa gång är den men andra ord på som vanligt.

Utöver detta så vill vi undvika ev mekaniker med långa fingrar som gnäller. Så vi har ett service läge på dem. Håller man in start stopp knappen under en viss period så avaktiverar man modulen helt. Oavsett hur du trycker så reagerar den inte förens du aktiverar den igen genom samma procedur.

Modulen monterades o onsdags och han testas. Allt lirar som jag vill, men kodades om för att förfina tids intervallerna något.
Ingenting förblir synligt för en mekaniker. Styrsystemet reagerar ej på den heller så man kan inte känna av den med diagnos verktyg mm. Endast om man river panelen där denna sitter smile

Inga bilder då jag kom ner till Venedig igår. Dock en trevlig nyhet gällande bilen. Sambon överraskade mig med en födelsedags present. Personligt regplåt big_smile rätt awesome

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

1 271 Inlägg
11 maj 2018
Ta inte detta fel nu men jag undrar lite varför du lägger tid på att uppfinna nåt som redan finns. Komponenterna kanske kostar några kronor totalt och du tjänar några spänn på sista raden, vad vet jag, men det finns ju redan grejer för detta. Här är från en av många butiker. https://www.active-sound.eu/en/start-st … ssam-modul

Jag har gjort hundratals omprogrammeringar av allt möjligt i bilar som är under garanti. Det finns inte en enda mekaniker som märkt att bilarna har nya funktioner mot fabriksspec. De förstår helt enkelt inte, kan inte, bryr sig inte. Därför tror jag att du lägger ner tid på att utveckla nåt som ingen behöver. Men jag lyfter på hatten för att du sitter och pysslar med kul lösningar!

Tjofadderittan - lej
Kör VW Tiguan GTS 2017

2 405 Inlägg
11 maj 2018
Trådstartare
Vw går ej att programmera in start stop på till att börja med. Sen om du går in o läser på sidan du skicka så stödjer dem inte dem nyare modellerna som ex arteon (ja jag har testat denna redan).

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

1 271 Inlägg
11 maj 2018
Just den sidan är nog inte uppdaterad. Arteon är ju också en MQB så jag vet inte riktigt vad som skulle skilja den från övriga modeller. Volt-metoden är ju lite b, det kan jag hålla med om.

Här finns det du bygger i alla fall.
https://www.ebay.com/itm/NEW-Start-Stop … 2352078637
Senast redigerat av Soulman (11 maj 2018)

Tjofadderittan - lej
Kör VW Tiguan GTS 2017

2 405 Inlägg
11 maj 2018
Trådstartare
Skiljer mellan mqb på signalstyrningarna smile testade som sagt just den du skickade i tron själv om att de lira men arteon gick den bet på. Fungerar dock bra i andra bilar jag testat. Så jag har gjort detta i största del för min egen bil, då vet jag vad de e o hur de fungerar. Sen har jag företaget som jag då kan tillverka dem för och på så sätt tjäna in lite istället för agera underlev åt andra smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
12 maj 2018
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-8e890e047ebc96a5e2604ee48cd346b0.jpg

Just precis nu sitter vi nere på vårt hotellrum och skall bege oss ut och knata på Venedigs otroligt ojämna gator (läs labyrinter).
När vi skulle flyga ner hit fick jag en födelsedags present av min älskade dam. Personlig regskyllt! Ja va mer kan man önska sig som en riktig bil nörd? Gick rätt fort innan man satt och kikade igenom kombinationer. Förstahands valet Ledworks gick inte då de e för långt och Ledwork ser bara konstigt ut. Andra valet föll på sambons spontan förslag som bara va så jävla rätt redbull, tyvärr upptaget. Fundera på vagis men den stal någon för ett pr veckor sedan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-8a9ec399e47710feb4393092118ddaff.jpg

Så nu vill jag ha rekomendationer, va tycker ni pssar bilen smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 344 Inlägg
12 maj 2018
VAGon finns ju alltid om du gillar ordlekar, men det had passat bättre på en kombi. tongue

Tänk på att om du inte ska ha bilen längre än 5 år så är det bra med något som inte är extremt specifikt för just den bilen, eftersom det följer dig och inte bilen. smile

597 Inlägg
12 maj 2018
Mew skrev:
VAGon finns ju alltid om du gillar ordlekar, men det had passat bättre på en kombi. tongue

Tänk på att om du inte ska ha bilen längre än 5 år så är det bra med något som inte är extremt specifikt för just den bilen, eftersom det följer dig och inte bilen. smile

Skylten gäller till och med 10 år och kan sedan förlängas med 5 eller 10 år till.

Fatboy Speed Shop
103 Inlägg
12 maj 2018
jag hade gjort det enkelt och skrivit " psyco" om det är ledigt wink

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

2 405 Inlägg
12 maj 2018
Trådstartare
Är bara här jag kallas de fortfarande. Hänger kvar från ungdomen. Är ju en mjuk o kramgo familje far nu (läs benig)

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

Sök