Vw polo 6n1 1,4l 98års startar ej

chrilloff
9 april 2018 · 29 Inlägg

Har en Vw polo 6n1 1,4l 98års ca 24k mil som helt inte startar längre.
Under helgen så bytte jag växellåda på den provkörde den när han satt på lyften å allt va frid ä fröjd vid flertalet försök.
Då bestämmer jag mig för att å skruva på luftburken samt sätta i batteriet sagt å gjort sen sätter mig i å ska köra ut bilen å den bara chinnar (ingen tendens till å tända överhuvudtaget) så då skruvade jag av bränsleslangen in till spridar brugga å de kommer ingen bensin allas. Testa då å spruta in startgas i luftburken å händer inget så skruvar ur 2 av tändstiften å märker att jag har bara en jättesvag gnista
Så börjar kolla alla säkringarna (som jag hittar. Vid batteriet å vid ratten)  ingen verkar trsig när ja mäter dom. Åkte till jobbet och hämta våran autocom felsöknings dator å får bara felmedelande om att den inte kan koppla upp sig till datorn (vilket aldrig varit ett problem innan) så min fråga är vad jag ska kolla på? Käns som nån startspärr som gått i men varför kan ja då inte felsöka den?


Ps förra hösten byttes tändstift,tändkablar.rotor.fördelare samt lite annat sen gick han bara 2-300 mil innan lådan rasade

Senast redigerat av chrilloff (9 april 2018)

Xebers76
9 april 2018 · 2 266 Inlägg

Är den stora jordflätan ansluten?

Senast redigerat av Xebers76 (9 april 2018)

chrilloff
9 april 2018 · 29 Inlägg

Ja. Har haft den som ljudbil så har 95mm2 kablar mellan motor å chassi å batteri å chassi samt generator å b+

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang