4189
Sök

Subaru Out back startar med dör direkt efter motorbyte

3 Inlägg
21 april 2018
Trådstartare
Tjenare.

Jag blir gråhårig av detta.

Har en Subaru outback 2008 där motorn skar. Sagt och gjort så skaffade jag en begagnad motor och skiftade. Men nu startar den och går i ca 2 sekunder och dör. Har skiftat över varenda givare från den gamla motorn för att se om någon sådan krånglar men inte det.

Funderar på om det har något med startspärren att göra men blir inte klok på varför den skulle börja krångla nu? Skall nämnas att vi lyckades få en motor av fel modell tydligen däremellan som passade men gick galet dåligt så vi skiftade en gång till och nu har vi detta bekymmer.

Vad tror ni? Skulle startspärren helt plötsligt börja krångla? Batteriet är/var rätt dåligt laddat men står på laddning nu. Kan den motorn vi fick in emellan ställt till det i någon styrbox så den går in i något felläge nu?

I desperation så skickade jag kompisen till biltema för att testa deras felkodsläsare och den säger att det är fel på "spark".

Edit. Har raderat alla felkoder och de kommer inte tillbaks med samma problem kvarstår.

Tacksam för hjälp
Senast redigerat av Ablisse (21 april 2018)

4 586 Inlägg
21 april 2018
Bensin/diesel ?Går bränslepumpen?
Går den på startgas så här du ju gnista!
Mototstyrdonet? Blev det utbytt? om i så fall  stämmer inte nyckelcoden med styrdonet..och motorn går inte.

3 Inlägg
21 april 2018
Trådstartare
Bensin.

Den startar ju och går en liten stund.
Bytt alla givare från den gamla till den nya en efter en men ingen skillnad.

Motorstyrdonet är inte bytt. Bränslepumpen går.

7 282 Inlägg
22 april 2018
Går den perfekt för att sedan bara stängas av eller börjar den gå sämre och dör till slut?

3 Inlägg
22 april 2018
Trådstartare
Detr precis som att startspärren skulle gå. Eller någon form av felsäkertläge. Första gången startade den och det gick att gasa upp den någon gång innan den dog. Efter det så går den i 1 sekund innan den bara för som om du stängde av den med nyckel. Men lampan till startspärren funkar som den ska. Har provat att låsa och låsa upp bilen etc om det skulle vara något sådant.

4 586 Inlägg
22 april 2018
Går den på startgas?

Sök