Knarrande ljud!

bah
6 maj 2018 · 44 Inlägg

Stefan7neson skrev:
Hej.

Berätta gärna sedan vad det var för fel:)

Godmorgon . Jag trodde jag fått ljudet att försvinna men upptäkte igår att samma jävla ljud är kvar ! Blir ju galen men som sagt det kommer nog från dämparna då oljan trycks ihop snabbt men vad vet jag ? Så då är det till att byta dämpare antar jag för att bli kvitt oljudet eller ? hmm Märker ingen som helst skillnad förutom en del vibrationer försvunnit efter jag bytte stagen .


Mvh

Peugeot 208 (2013)
Stefan7neson
7 maj 2018 · 394 Inlägg

bah skrev:

Stefan7neson skrev:
Hej.

Berätta gärna sedan vad det var för fel:)

Godmorgon . Jag trodde jag fått ljudet att försvinna men upptäkte igår att samma jävla ljud är kvar ! Blir ju galen men som sagt det kommer nog från dämparna då oljan trycks ihop snabbt men vad vet jag ? Så då är det till att byta dämpare antar jag för att bli kvitt oljudet eller ? hmm Märker ingen som helst skillnad förutom en del vibrationer försvunnit efter jag bytte stagen .


Mvh

God morgon.
Du har inte möjlighet att filma och spela in ljudet, lite dyrt att byta dämparna bara för att chansa:/

bah
8 maj 2018 · 44 Inlägg

Tjenare , jo jag ska försöka filma . Ska bara försöka hitta nåt bra ställa att köra på där det knakar och jag inte är en trafikfara haha wink

Ja är det dämparna så lär jag inte byta dom bara för det knakar o låter lite , inte just nu iallafall . Har lite andra saker jag vill lägga mina pengar på haha . Plus att sambon blir nog lagom glad om jag lägger mer just nu hehe . Men ska försöka filma smile

Ha en bra dag !

Mvh

Peugeot 208 (2013)
kunghippe
9 maj 2018 · 197 Inlägg

Håller med en av dom förra talarna , jag hade liknande problem på min v70 och s60 . Där var det fjäderbenslagringen dvs högst upp på fjädringen , men som du nämde så kan de va svått o kolla på din bil då där sitter grejer över mvh

Volvo 740 (1986)
bah
10 maj 2018 · 44 Inlägg

kunghippe skrev:
Håller med en av dom förra talarna , jag hade liknande problem på min v70 och s60 . Där var det fjäderbenslagringen dvs högst upp på fjädringen , men som du nämde så kan de va svått o kolla på din bil då där sitter grejer över mvh

Okey,ja får  försöka kolla på det men går det bara att byta ut den övre delen då eller måste man byta hela skiten? Kanske är olika på olika bilar med? Tröttsamt med ljud 🤣 Funktionen är du nog ingen fel på men sånt där kan driva mig till vansinne haha.
Ha en bra dag smile

Peugeot 208 (2013)
kunghippe
10 maj 2018 · 197 Inlägg

De går att bara byta fjäderbenslagringen ganska billigt

Volvo 740 (1986)
torsen
11 maj 2018 · 7 238 Inlägg

Mina knarrande Pegutter tystnade med 5 56.

Evildan
11 maj 2018 ·

torsen skrev:
Mina knarrande Pegutter tystnade med 5 56.

Jag hade en Volvo 740 GLT 16v som det var något gnäll i, jag böt kärring och det blev tyst.

Meaganeowner
11 maj 2018 · 2 250 Inlägg

Torr styrled eller kulled.

Lyft försiktigt på ledernas gummidamasker och spruta in fett.
Finns fett på sprayflaska med tunnt sprutrör. Går smidigt o lätt samt billigt.

bah
12 maj 2018 · 44 Inlägg

Meaganeowner skrev:
Torr styrled eller kulled.

Lyft försiktigt på ledernas gummidamasker och spruta in fett.
Finns fett på sprayflaska med tunnt sprutrör. Går smidigt o lätt samt billigt.

Okey , tack jag ska försöka hinna med det nu ideligen så får vi se om det blir bättre . Har ju fått ett antal förslag om vad jag kan kolla / göra så ska försöka göra detta nu i dagarna . Har ju inte tillgång till lift så får ju hyra på OK och det brukar va ganska fullt så här på helgerna men nu e det ju fint väder så folk kanske ligger och solar istället haha . Ha en bra dag!

Peugeot 208 (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang