Hej!
I vintras så var jag lite väl ivrig på väg till jobbet och fick sladd i en rondell varpå jag gled in i en trottoarkant i ca. 10-20 km/h med vänster bakdäck. Efter incidenten så var ena fälgen lätt skadad och bilen drog märkbart åt höger, men i övrigt var det inte några synliga skador, missljud eller märkbara vibrationer. Efter detta så gjorde jag en fyrhjulsinställning som DELVIS löste problemet. Med detta menar jag att den drog mindre snett, men fortfarande LITE snett.
När jag sedan satte på sommarsulorna (där det inte är några skador på fälgar eller däck) så tyckte jag att det drog ännu snedare. Jag lämnade prompt in bilen på en annan verkstad än där jag först lämnat in bilen, där de upptäckte följande:
1. Vänster bakdäck är inpressat ca 4-5 mm.
2. Det var ett glapp i framvagnen.
Verkstaden gjorde då en framvagnsinställning och lagade det glapp i framvagnen som var. De trodde att detta skulle skulle kunna fixa mina problem. Men när jag fick tillbaka bilen så drog den mer snett än någonsin tyckte jag. Jag vill bara få det här ordnat, vad rekommenderar ni att jag gör för att laga detta? Mitt största bekymmer är att jag vill att bilen ska vara i gott skick och säker att köra.
Behöver bilen riktas? Ska jag byta ut upphängningen bak? Göra en till hjulinställning? Lämna till BMW för redig genomgång?
• Bilmodell
BMW 435i xDrive, 3.0L 6 cylinder
• Årsmodell
2015.
• Miltal
6000 mil.
• Modifikationer på bilen
Inga modifikationer.
P.S. jag upplever inga andra fel än att den drar snett nu, är det säkert att köra bilen tills dess att jag får den på verkstad?