Bierstube skrev:
Evildan skrev:
Alla har inte möjligheten att åka land och rike runt eller ens till Elmia för att se bilar live, även om "man hänger med minsta lilla i bilhobbyn", lite insnöat tänk måhända att tro intresserade far runt likt Justin Bieber groupies för att se en specifik bil.
Att inte veta vad en RO 80 en av de mer kända bilmodellerna av olika anledningar (blink blink, som tidigare ägare skulle säga) är väl snarare att påvisa sin egna begränsning gällande bilkunnande/snäv intressesfär, vilket jag finner som svårbegripligt när det slås på stora trumman gällande bilintresse.
Jag instämmer med Torsen gällande GS även om en orörd birotor (för att knyta ihop säcken med RO 80) i ljus blå metallic skulle plocka poäng i min bok.
En GS GSA X3 på andra plats då jag skulle placera en eventuellt medverkande 2CV i originalskick på första.
Elmia-mässan handlar förvisso inte om en specifik bil (vilket verkar vara det enda du är intresserad av) utan om eliten bland bilhobbyn i Skandinavien. Men det intresserar dig uppenbarligen föga utan det enda som du ser skönheten i är en gammal helt original bil med teckenkombinationer som gemene man knappast hört talas om.
Ska kanske inte sträcka mig så långt som att hävda att det finns en objektiv sanning i vare sig att bilen du bifogade bild på är ful som stryk designmässigt eller att det är ganska självklart att den är så okänd (vilket den inte varit ifall den varit erkänt vacker lik Cadillac -59 eller erkänt en pålitlig konstruktion likt Volvo 940).
Men du tycks leva i din egna lilla värld där den där bilmodellen som vi andra inte känner till, är den bil som slår alla andra bilar genom historien på alla punkter och du behöver inte besöka Skandinaviens största bilmässa där bilarna i omröstningen denna tråd handlar om visades upp för du vet redan att din favoritbil är snyggast och bäst på alla sätt.
Trodde elmia mässan handlade om sprit hög musik och sönder hoppade bilar på a6 center. Är man intresserad av bilar så är det sista stället man ska till. Sist jag var där gick jag mest och var irriterad på alla fulla jävla drägg som gick och skämde ut sig. Samtidigt som jag var tacksam att jag inte släpade dit mina barn dit
Senast redigerat av Growe (9 juni 2018)
Kör fort så hinner inget hända...