Citroën padda 70 tal som stått många år vad ska man tänka på

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 augusti 2018 · 17 478 Inlägg

Joarud skrev:
Om man stoppar i ett batteri går det att höja den då eller lär motorn vara i gång

Kan gå att köra på starten. Det troligaste är att höjdregleringsspaken befinner sig i körläge och då är bilen inställd för att resa på sig. Min CX var sliten och ville inte det. Eller rättare sagt: Bärgaren hade inget tålamod.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 augusti 2018 · 17 478 Inlägg

Joarud skrev:
Han har traktor så han kan dra fram den om man sätter i ett batteri kan man höja den då utan att ha motorn i gång kanske går att boxera fast den är i hopsjunken eller ?

Jag har inte kört padda på säkert 20 år så minnet sviker mig lite. Har nog aldrig bogserat någon för övrigt. De där fungerade rätt bra.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Joarud
22 augusti 2018 · 171 Inlägg

Får testa boxera

Joarud
22 augusti 2018 · 171 Inlägg

Ägaren var ej hemma men åkte förbi å tog en bild såg att ena bakskärmen var borta


https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220863/220863-0d3cf6de10fb3c9531e509ce9aac1e9f.jpg

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 augusti 2018 · 17 478 Inlägg

Det där bör vara en Pallas och den ska du absolut ta om hand! Annars blir jag irriterad på dig! Snacka om pensionsförsäkring...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Joarud
22 augusti 2018 · 171 Inlägg

Okej ja vad bra då

torsen
23 augusti 2018 · 7 238 Inlägg

Kontakta citroenakuten så kan du få råd.
Har själv hämtat GS som stått ett tag och därmed "legat på magen".
Stora problem om du inte kan få igång motorn så att bilen "lyfter".
Flakbärgare rekommenderas.
Många plankor under för att inte skada underredet.

Att köra upp trycket i hydraulsystemet med startmotorn är teoretiskt, men inte praktiskt, möjligt.

jaka54
23 augusti 2018 · 5 731 Inlägg

Hej!
Det finns ingen bild!!!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 augusti 2018 · 17 478 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Det finns ingen bild!!!

Verkar som TS har tagit bort den. Jag ser den förvisso men det beror väl på att sidan ligger lagrad i cache. Hur som helst så har han säkerligen sina orsaker till detta. Vi får se.

Ingen får lov att lägga upp bilden om de har den /Hybrid

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Low
23 augusti 2018 · 3 311 Inlägg

Finns ingen bild utan regg nummer? Vore kul att se!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang