Volvo 740 klickar vid start

Alfred02
28 augusti 2018 · 37 Inlägg

Jag har en volvo 740 1990 som idag inte ville starta. Tändningslåset är utbytt mot startknapp och när jag tryckte på knappen så hördes bara ett svagt klickande. Inget liv i startmotorn. Men då tog jag en skruvmejsel och "tjuvkopplade" startmotorn så den gick runt lite grann. Sen efter det starta den direkt på knappen.

Det är alltså som att om startmotorn hamnar i ett visst läge så vill den inte gå runt. Detta händer bara ibland, ibland kan den gå starta 20 gånger på rad utan problem men så fort man ha brottom så vill den inte igång. Nån som vet vad felet är? Är startmotorn utsliten eller är det nåt med startknappen? Tacksam för hjälp!

zemet
28 augusti 2018 · 4 038 Inlägg

Hade samma symptom på min 740. Brukade stanna i backe så man kunde rulla igång eller iaf dra runt startmotorn några varv.

Alla problem försvann när jag bytte startmotor dock.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Alfred02
28 augusti 2018 · 37 Inlägg

zemet skrev:
Hade samma symptom på min 740. Brukade stanna i backe så man kunde rulla igång eller iaf dra runt startmotorn några varv.

Alla problem försvann när jag bytte startmotor dock.

Ok, då är det antagligen min startmotor oxå då?!!

Xebers76
28 augusti 2018 · 2 266 Inlägg

Alfred02 skrev:

zemet skrev:
Hade samma symptom på min 740. Brukade stanna i backe så man kunde rulla igång eller iaf dra runt startmotorn några varv.

Alla problem försvann när jag bytte startmotor dock.

Ok, då är det antagligen min startmotor oxå då?!!

Det skulle vara den logiska slutsatsen ja tongue

Alfred02
28 augusti 2018 · 37 Inlägg

Ok, få byta startmotorn då!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang